avstemning
Spørsmål: Hva er den ultimate kampsport?
Boxing
Kickboxing
MMA
Muay Thai
BJJ
Krav Maga
Kyokushinkai

Skrevet av Emne: Ultimate kampsport?  (Lest 38601 ganger)

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Ultimate kampsport?
« #15 : 25. juni 2013, 09:53 »
Ja, men nå forutsetter du en gatesituasjon. I så fall vil det psykologiske aspektet spille en vesentlig rolle, og en bryter som ikke er vant til å bli slått kan fort få seg en mental  knekk.

Det kan nok godt stemme, en bryter må nok klare å tåle ett slag eller 2 før han får tak i bokseren.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ultimate kampsport?
« #16 : 25. juni 2013, 15:01 »
Hvor mange står på beina etter en venstre-høyre kombo fra en skilled bokser egentlig?På tørre never? Jeg bare spør.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Ultimate kampsport?
« #17 : 29. juni 2013, 02:42 »
Ikke en kjeft. Får en bokser inn et slag, så er du nede for telling.
Det er vel sånn de fleste gateslagsmål utspiller seg.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Ultimate kampsport?
« #18 : 29. juni 2013, 09:44 »
Gateslossing i dag har bare blitt stygge greier. Mange mot en og helt ut i fra det blå og gjerne bakfra eller fra en vinkel der det er veldig vanskelig for offret å se det starter. Ingen uøver av noen kampsport er i stand til å forvare seg mot det. Ofte er det også "mørkt" der det skjer.
Til gatekamp der "offret" ser angrepet kommer er det stort sett den som treffer først og har størst agresivitet som går av med seieren.

Jeg kan si litt om Krav Maga. Det er enkelt og består av vanlige motorikk og refleksbevegelser, derfor er det ganske enkelt å lære seg det mest elementære. Dvs. man kan forsvare seg ganske bra med forholdsvis "lite" trening. (Her finnes det veldig lite fiksfakseri og ninjatriks). Det trenes en del realitetsenarioer gjerne med forsvar mot flere angripere og med våpen på en gang. Dette for å prøve å skape den stressede situasjonen det gjerne blir hvis du blir angrepet på gata.
Krav Maga må ikke sammenlignes noen kampsport som f.eks. MMA osv. I Krav Maga finnes det ingen regler. Der er det oftest utøveren (du) som bestemmer hvor langt (stygt) det skal bli.
Vi sparker folk i skrittet, stikker fingre i øyne og sparker folk når de ligger nede. Alt for å komme seg vekk fra en situasjon. I en sivilisert kampsport er vel dette litt utenfor regleverket.
Derfor er Krav Maga så effektivt. Folk som sier noe annet vet ikke hva de snakker om.
Det er en grunn til at det Israelske forvaret bruker nettopp Krav Maga.

http://www.youtube.com/watch?v=tGAE99qawps
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Ultimate kampsport?
« #19 : 29. juni 2013, 10:03 »
Denne diskusjonen er vel like gammel som enkelte kampsporter.
I utgangspunktet må man skille det å bli overfalt uten forvarsel, og kampsport der alle parter kommer inn i en konkurransesituasjon med de beste forutsetninger for et gjevnbyrdes oppgjør.
Dersom du blir overfalt ut av det blå, spiller det jo liten rolle hva du driver med, og om vedkommende som angriper deg er bokser,Israelitt,fisker eller medlem av LO s sommerpatrulje.
Det nytter selvsagt ikke å finne et universelt svar på dette, da alt vil avhenge av personene, og situasjonene.

Så moralen må være slå først.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Ultimate kampsport?
« #20 : 29. juni 2013, 13:34 »
Så moralen må være slå først.

Haha.

Utlogget EightTwo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Ultimate kampsport?
« #21 : 29. juni 2013, 15:28 »
Bedre å verra den som slår sist hehe =)

Utlogget frankgjertsen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Ultimate kampsport?
« #22 : 06. juli 2013, 13:42 »
Sett at vi setter 2 utøvere i ringen/buret da..

Kan ikke se for meg annet enn at en med trening innen litt forskjellig går av med seieren.. på MMA-reglement er det jo veldig mye "lucky punches" da. Ting kan snu seg veldig fort.

En bryter mot en bokser kan gå begge veier, alt avhengig av hvem som får inn sitt move først. Hvis bryter'n setter tempoet fra start, med en heftig takedown, kan bokseren få trøbbel fra start. Men kampen kan jo også være over hvis bokseren får satt tempoet med en hook fra start..

Utrolig mange scenarioer, og en veldig interessant debatt å følge med på.
www.frankgjertsen.com  |  MMA-fighter og PT


Fosen Trenings- og Kampsportsenter
Selsbakk Treningssenter
Gymgrossisten

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Ultimate kampsport?
« #23 : 09. juli 2013, 13:15 »
haha dette har blitt bevist over og over igjen. MMA er uten tvil mest mest effektivt. Sier du noe annet (med untak av kanskje krav maga) har du ikke peiling på kampsport, og bare prøver å beskytte den kampsporten du selv driver med.

Det har også blitt bevist over og over igjen av Grappling vinner over stand-up fighting, hvis begge utøverne kun kan den ene kampsporten. Det har også vist seg at grappling er best bakrunn å ha selv i mma.

Kan du ikke jui jitsu, og havner på bakken mot en som er god der, er du ferdig med engang. Kan du ikke stående, kan du fint dukke unna ett slag / ta imot ett glansing slag når man går for take-down.

Boxing? haha kanskje den minst effektive kampsporten.. lettest å komme seg unna, og lettest å ta de ned..  Kan sparke for å holde avstand, kommer de fram for å slå, dukker du og slengern i bakken.


Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Ultimate kampsport?
« #24 : 09. juli 2013, 13:15 »
se på det nyeste i norge f.eks.. Norges beste fighter.. den beste boxeren i norge i denne vektklasseren med totalt utklassert mot motstanderne sine.

det er bare ETT eksempel utifra tusenvis.. Boxere har ikke annet en "punchers chance", som mest vil være ett lucky punch mot en utøver som lærer seg mer enn kun å bruke henda.


Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Ultimate kampsport?
« #25 : 09. juli 2013, 16:56 »
Sant det, men hvis en som ikke vil dedikere livet sitt til kampsport skal lære seg noe å forsvare seg med, vil jeg tro boksing er et ålreit valg.

Selvfølgelig vil ikke boksing være bedre enn mma på pro-nivå + det ser dumt ut med chicken legs. Tongue
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget frankgjertsen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Ultimate kampsport?
« #26 : 10. juli 2013, 15:57 »
Ville da heller gått for Krav Maga, hvis du er ute etter selvforsvar Wink

Kjapt å lære tjuvtriks. Hadde også en MMA-trener som drev med Commando Krav Maga, og fikk vel god nytte av det både i Kongo og Irak, når han var der. Brukte det visstnok ofte på arrangerte illegale kamper i England. Øyer, hals og skritt er vel ganske sentrale punkter i denne selvforsvars-grenen Smiley
www.frankgjertsen.com  |  MMA-fighter og PT


Fosen Trenings- og Kampsportsenter
Selsbakk Treningssenter
Gymgrossisten

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Ultimate kampsport?
« #27 : 10. juli 2013, 18:34 »
Tråden heter ultimate kampsport. MMA!

Utlogget frankgjertsen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Ultimate kampsport?
« #28 : 11. juli 2013, 19:53 »
En ting er sikkert.. Jo mer innsikt man har i flere forskjellige kampsporter, jo bedre fighter blir man vel Smiley

Jeg har tidligere erfaring i Karate og pure MMA. Nå starter jeg å trene krav maga + brazilian ju jutsu for å utvide horisonten min. Jo mer innsikt du har, jo mer kontroll får du på motstanderen din.. noe som er viktig!
www.frankgjertsen.com  |  MMA-fighter og PT


Fosen Trenings- og Kampsportsenter
Selsbakk Treningssenter
Gymgrossisten

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Ultimate kampsport?
« #29 : 11. juli 2013, 21:29 »
Det der er tull å tøys. Hvis du hadde brukt karateperioden din på mma hadde du vært en mye bedre fighter nå.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!