Skrevet av Emne: 16 år - 100 kg  (Lest 3978 ganger)

Utlogget Olaii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

16 år - 100 kg
« : 14. april 2013, 13:21 »
Hallo! :)

Jeg har trent i litt over et halvt år nå og begynner å se utvikling. Har dere tips til hvordan man kan holde fettprosenten lav og se ripped ut, men fortsatt holde på muskelmassen?

Alder: 16 år
Høyde: 190 cm
Vekt: 100 kg

Kult om dere kunne kommentert bildet!
http://bildr.no/view/1438205

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: 16 år - 100 kg
« #1 : 14. april 2013, 17:22 »
Hallo, Olaii! Smiley

Du har et helt ekstremt talent for styrkesport, unge mann! Jeg ser kvaliteter i fysikken din som jeg sjelden ser hos så unge mennesker. Du ser allerede sterkere ut enn mange jeg har sett som har trent i årevis. Nakken, skulderbredden, fyldigheten i armene og underarmene, lårmuskulaturen... Alt ser svært solid ut allerede. Godt jobba! Smiley

For å gå ned i fettprosent, må du ligge i et lite kaloriunderskudd daglig. Det betyr at du må sørge for at kroppen din forbrenner litt flere kalorier enn du inntar per dag. Les denne: https://www.tn.no/drivkraft/artikler/kostholdsoppsett-i-teori-og-praksis

Der står det forklart hvordan du bør spise for både å gå opp og ned i vekt.

Når det er sagt, så synes jeg det ser ut som du har en ganske lav fettprosent allerede. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke tenkt på det nå. Men det må du selvsagt vurdere selv.

Lykke til videre iallfall! Dette lover veldig bra for videre utvikling! Når jeg var 16 år veide jeg 62 kg. ^^

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: 16 år - 100 kg
« #2 : 14. april 2013, 18:09 »
Mulig å se bilder tatt for ett halvt år siden? Doping i den alderen der er ikke bra btw, kommer til å gå på en skikkelig smell etterhvert..

Utlogget Olaii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: 16 år - 100 kg
« #3 : 14. april 2013, 22:31 »
Heii, ThePredator!

Når jeg ble født veide jeg 6450g noe som er ganske mye for en baby. fra 3-6 års alderen var jeg helt vill etter og klatre i trær og sykle noe som gjorde at jeg ble veldig sterk, rask og tung i ung alder. Jeg har alltid likt å være i aktiv form og etter at jeg flyttet på hybel for litt over et halvt år siden begynte jeg smått og trene på trenigsstudio med noen venner.


Det at jeg doper meg har jeg sett meg lei av at folk spør om. Jeg bruker kun proteinpuler og har gode gener for å bli stor. Selv drev også min far med kroppsbygging i 20 års-alderen.

Her er et bildet for litt over et halvt år tilbake: http://bildr.no/view/1438808


Utlogget Olaii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: 16 år - 100 kg
« #4 : 14. april 2013, 23:09 »
Heii paramora!

Tusen takk for god tilbakemelding, kult at du ser hva jeg er god for. Kanskje du har rett, kansje jeg ikke skal tenke så altfor mye på fettprosenten.
Jeg kommer fra et lite sted så det ikke er så store murligheten innen styrkesport. Jeg har alltid hatt lyst til å begynne boksing, klatring, kickboxing, mma, bryting etc, men siden det dårlige tilbudet i nærområdet har det alldri blitt noe. Har du noen tips til hva jeg kan begynne med, gjerne litt på egenhånd eller med noen av gutta?

Mvh Olai

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: 16 år - 100 kg
« #5 : 15. april 2013, 00:00 »
Du høres ut som meg når jeg var 16 år! Smiley Kommer også fra et lite sted, og husker hvordan det var å ha lyst til å gjøre ting som man ikke hadde tilgang til der man bodde.

Viss jeg skal gi tips til hva du kan gjøre... Tja, hva med styrkeløft, kroppsbygging eller athletic fitness? Alle disse sportene er enkle å drive med for seg selv så lenge du har et treningsstudio i nærheten.

I styrkeløft konkurrerer du i øvelsene knebøy, benkpress og markløft, noe det ser ut som du kan være godt anlagt for. Det er jo ikke sikkert du vil konkurrere, men du kan jo uansett drive med det som hobby. Du blir stor og sterk som en bjørn av styrkeløft iallfall, om du kombinerer trening med god matlyst. Men her er det viktig at du terper mye på teknikk for å unngå skader. Det ville vært en fordel om du har en kyndig person til å se på teknikken din. Om du mangler dette, så kan du også filme deg selv og legge ut her, så kan vi på forumet analysere teknikken for deg. Styrkeløft er også fint å trene sammen med kompiser! Smiley

Les mer om styrkeløft her (her har du også et godt program for en nybegynner): http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=500

Viss du senere flytter til et mer sentralt sted, kan du også melde deg inn i en styrkeløftklubb. Smiley

Kroppsbygging vil nok også kunne passe deg. Du sa jo selv at du har en far som har drevet med kroppsbygging, så du kan jo hente mye bra kunnskap fra han! "Problemet" med kroppsbygging, er bare at det er så og si umulig å konkurrere i det i dag om du ikke bruker anabole steroider. Sånn er det bare blitt, når det ikke kjøres dopingtester i denne sporten. Men det går jo uansett an å trene som en kroppsbygger på hobbybasis, og bare ha som mål å bare bli større og sterkere på den naturlige måten. Det finnes også miljø for naturlig kroppsbygging noen steder (altså bygging uten doping). I Norge er det ingen konkurranser for naturlige kroppsbyggere per dags dato, men det finnes i utlandet, og det ser ut til å være en sport i god vekst.

Athletic fitness er en annen fin mulighet du har. Dette er en sport som har vokst mye de siste årene. I athletic fitness gjelder det å ha en symmetrisk og muskuløs kropp i likhet med en kroppsbygger, men det er ikke samme krav til at du skal være så stor. Mange AF-utøvere veier bare 75 kg på scenen, derfor er det mulig å delta selv om man er ren. I tillegg konkurreres det i ulike styrkeøvelser (maks reps i chins og dips) og utholdenhetsøvelser (roing, hinderløype etc.). Les mer om athletic fitness her: http://www.nkf-ifbb.no/fitness_athletic_regler.html

Det skal likevel nevnes at også athletic fitness er dopingbelastet, og det er naivt å tro at det er mulig å vinne en AF-konkurranse helt ren, om man deltar mot dopede utøvere. Men det er uansett mulig å drive med på hobbybasis.

Alle disse sportene vil være fine å drive med sammen med noen kompiser, og de vil bygge opp kroppen og gjøre den godt rustet for å drive med f. eks klatring, boksing, kickboksing, MMA, bryting m.m. senere. Dette kan du jo starte med når du blir eldre, og kanskje flytter til et litt mer sentralt sted. Athletic fitness ville f. eks vært ideelt å ha drevet med om du skal drive med kampsport eller klatring senere, fordi det stiller så høye krav til både allsidig styrke og utholdenhet. Er du god på chins, vil dette f. eks komme godt med i klatring. Er du eksplosiv, generelt sterk i hele kroppen og har god utholdenhet vil dette komme godt med i alle kampsporter.

Håper noe av dette kanskje kunne vekke litt inspirasjon! Wink

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: 16 år - 100 kg
« #6 : 18. april 2013, 14:24 »
Hallo! Smiley

Jeg har trent i litt over et halvt år nå og begynner å se utvikling. Har dere tips til hvordan man kan holde fettprosenten lav og se ripped ut, men fortsatt holde på muskelmassen?

Alder: 16 år
Høyde: 190 cm
Vekt: 100 kg

Kult om dere kunne kommentert bildet!
http://bildr.no/view/1438205

Diett. (Altså underskudd i kcal), høyt inntak av proteiner, BCAA kosttilskudd.

Btw, hvis du er svær, så er det ALLTID masse haters der ute som sier du boler. Du har ingen som helst grunn til å prøve å forklare eller overbevise at du ikke gjør det.

They are just mirin' you Grin

Utlogget Jokke101

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: 16 år - 100 kg
« #7 : 18. april 2013, 16:44 »
Av ren nygjerrighet åssen har du trent den korte tiden din for og oppnå den fysikken Olaii? hvor mange kilo gikk du opp på det halve året? har du fulgt en spesiell diet?

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: 16 år - 100 kg
« #8 : 19. april 2013, 14:51 »
Diett. (Altså underskudd i kcal), høyt inntak av proteiner, BCAA kosttilskudd.

Btw, hvis du er svær, så er det ALLTID masse haters der ute som sier du boler. Du har ingen som helst grunn til å prøve å forklare eller overbevise at du ikke gjør det.

They are just mirin' you Grin

Jeg er en gammel kar som har brukt aas siden jeg var ungdom selv. Jeg kommenterer ikke for å "hate" men for å hjelpe gutten. Slike fanboys som deg burde holde deg langt unna temaer du ikke har peilling på.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: 16 år - 100 kg
« #9 : 19. april 2013, 15:03 »
Start med en sport. Boksing, vektløfting, spyd f.eks. Delta på store stevner, EM, VM, OL.. Du er 16 år og har mange år til å bli god. Med en slik fysikk etter 6mnd ligger mye til rette allerede.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: 16 år - 100 kg
« #10 : 19. april 2013, 15:42 »
Slenger meg på Pans på denne. Hvis dette er reelt og oppnådd naturlig i såpass ung alder - start med en sport hvor du kan bli stor internasjonalt og tjene bra med penger. Type NFL, olympiske grener, etc.

Ville ikke sløst vekk talentet mitt på sporter som kroppsbygging, athletic fitness eller styrkeløft - som er fine sporter i seg selv, men dessverre sjeldent mulig å leve av.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: 16 år - 100 kg
« #11 : 26. april 2013, 20:43 »
Amerikansk fotball er kult ja, men det skal MYE til å "tjene penger"/ leve av det også.

Vet om EN person som har fått kontrakt i statene. Og han var sjukt flink også.

Sats heller på noe du liker selv. Ikke tenk at du skal livnære deg på det, men ta det som en hobby Wink Men selvsagt, hvis du liker amerikansk fotball, kjør på! Selv tror jeg Styrkeløft kunne passet deg godt Wink
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: 16 år - 100 kg
« #12 : 26. april 2013, 23:38 »
Jeg er en gammel kar som har brukt aas siden jeg var ungdom selv. Jeg kommenterer ikke for å "hate" men for å hjelpe gutten. Slike fanboys som deg burde holde deg langt unna temaer du ikke har peilling på.

Jeg vet nok om AAS.

Så du tror ikke på at noen kan ha genetiske fordeler når det gjelder trening.
På første blikk når du så bilde. Tenkte du bare roids roids roids?

Jeg er absolutt ingen fanboy, men prøvde å hjelpe han!

Er bare dritt lei av at for hvert bilde treningsforum legger ut på facebook, så er 90% av kommentarene negativt og inneholder ordet 'steroider'

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: 16 år - 100 kg
« #13 : 26. april 2013, 23:54 »
Jeg tror man skal være litt forsiktig med å tolke hverandre over diskusjonsforum, og fortelle hverandre hva den andre mener. Viss du leste det som ThePredator skrev, så er det ingenting som indikerer at han mener det vondt. Jeg tror han mener det han selv sier at han mente - han er bekymret, har erfaring med dopingmidler selv, kjenner ikke trådstarteren og mener det kun godt.

Jeg fikk litt inntrykk av at trådstarteren heller ikke likte kommentaren, og det kan man vel også forstå. Ingen liker vel å bli mistenkt for dopingbruk, for å si det slik. Men jeg ville ikke tatt det personlig. For trådstarterens del bør han kanskje bare ta det som et kompliment på at han tydeligvis ser så godt trent ut at han allerede blir mistenkt for å bruke steroider?

Det er vel noe med at det kan være litt vanskelig å tolke hverandre på nettet, og man bør jo selvsagt også alltid være varsom med hvordan man sier ting slik at man unngår flest mulig misforståelser. Jeg vil kanskje si at ThePredator sin kommentar var litt mye sentrert rundt doping, og ga ikke inntrykk for å tro at trådstarteren kunne være ren... Og da er det fort å få kritikk rettet mot seg. Det ville kanskje være bedre å prøve å få frem beskjeden på en litt mer smidig måte som folk vil oppfatte som mer velmenende og sympatisk. Men uansett... Ikke tolk hverandre i verste mening, og start krangler hvor det ikke trengs. Wink

Gå alltid ut fra at den andre ikke mener noe vondt om ikke annet skulle være helt åpenbart! Smiley

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: 16 år - 100 kg
« #14 : 27. april 2013, 00:40 »
Så du tror ikke på at noen kan ha genetiske fordeler når det gjelder trening.
På første blikk når du så bilde. Tenkte du bare roids roids roids?

Selfølgelig tror jeg det, men hva er mest sannsynlig? Har komt over så mange unge gutter som trådstarter som har begynt med steroider, og sier det samme til alle. Hva er det verste som kan skje ved at jeg kommenterer slik? Slik jeg ser det vil han bare se på det som motiverende at folk tror han bruker aas om han faktisk er naturlig, om han ikke er det kan jeg i beste fall få han på bedre tanker.

Om han er naturlig eller ei spiller forsåvidt ingen rolle når det kommer til om han har talent. Med en slik fysikk i en alder av 16 år har han talent uansett hva han har puttet i seg, så all kred for det!


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!