Skrevet av Emne: Tips til mitt treningsopplegg for utholdenhet i forhold til fotball?  (Lest 5972 ganger)

Utlogget hestorsisten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Treningsopplegg 22. April – 31. Mai
5 - 6 økter i uka, vektlegging på kondisjonstrening, aerob og anaerob, samt basic styrke.
Hei. Jeg er fotballspiller og vil være mest mulig klar for sesongen som for min del begynner 1. Juni, etter et skadeavbrekk på to år. Har trent regelmessig hele livet, men har ikke hatt mye fokus på utholdenhet de siste årene. Nå har jeg en 6 ukersperiode hvor målet er å bli mest mulig klar til sesongen, og har lagd et treningsopplegg i forhold til dette, og det hadde vært veldig fint å få litt tips, innspill om treningsmengde, intensitet, oppsett, øvelser osv?

Mandag – Langkjøring ca. 45 min i moderat intensitet.
Tirsdag – Styrke basemuskulatur, knebøy,  benkepress, planke + div mageøvelser, bicepscurl og  tricepsøvelser. Div. balanseøvelser. (Eventuelt svømme 1000 meter til slutt)
Onsdag – Anaerob trening. Rolig jogg i ca 15-20 min. Intervalltrening f. eks 6X4min, bakkeløp, 12X2min. Rolig nedjogg 15 – 20 min.
Torsdag – Svømming 1500 meter i moderat høyt tempo.
Fredag – Anaerob trening – Lik onsdagstreningen.
Lørdag – Valgfri trening, lystbasert. Eksempel volleyball, rolig joggetur, rolig svømming ol, kanskje en styrkeøkt lik tirsdagen.
Søndag - fri   

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!