Skrevet av Emne: Når skal jeg trene hva? Løping og styrke  (Lest 878 ganger)

Utlogget krokoline

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Når skal jeg trene hva? Løping og styrke
« : 25. april 2013, 17:12 »
Fikk satt opp en treningsplan idag som trener hele kroppen min i styrke. Og så glemte jeg selvfølgelig å spørre hva som mentes med utholdenhet-biten på planen som ble laget.

Skal trene det som er under styrke-delen av planen mandag, onsdag, fredag. Og så står det under utholdenhet at jeg skal løpe intervaller (høy puls 4 min, roligere 3 min og gjenta det 4 ganger)
 Betyr det at intervalløkten skal gjøres samme dag som jeg trener styrke, eller kan jeg kjøre intervall tirsdag og torsdag?

Kan alltids spørre han som hjalp meg med planen, men da må jeg vente til i morgen og tenkte jeg skulle dra og trene nå idag siden jeg skal reise i morgen (fredag) og ikke får tid til styrke da. Helgene har jeg tenkt å holde ganske rolige, kanskje gå en halvtimes tur hvis jeg ikke greier å sitte i ro.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Når skal jeg trene hva? Løping og styrke
« #1 : 30. april 2013, 13:44 »
Håper du har fått svar fra veilederen din, men min anbefaling er at du trener styrke som hovedprioritering. Legg inn f.eks intervall på 1-2 av styrkedagene dine(etter styrketrening) og en utenom på egen dag. Dette kommer ann på hvor lang tid du bruker på styrkeprogrammet ditt. Du kan legge intervall etter styrketrening den ene uken og intervall på egne dager den andre uken. Da får du trent med en form for periodisering og variasjon som kroppen liker å jobbe med.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!