Skrevet av Emne: Vondt i nedre rygg etter rygg og ben trening  (Lest 2154 ganger)

Utlogget RetroGrongstad

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Vondt i nedre rygg etter rygg og ben trening
« : 09. mai 2013, 20:27 »
dagen etter rygg og bein trening er jeg som oftest "stiv" i bakgre rygg. jeg gjør ikke markløft fordi jeg får bare vondt i nedre rygg av det, og det irriterer meg. når jeg tar knebøy har jeg ikke problem med nedre rygg helt til jeg legger fra meg baren, da kjenner jeg det blir stivt og jeg må bøye meg rolig fordi det føles rart.

på rygg dagene får jeg mest vondt/blir stivt av roing med stand bøyd forover. jeg kjenner det ikke no serlig i ryggen og blir bare stiv og støl på en rar måte dagen etterpå.

jeg har strak rygg på alle øvelsene..

noen tips?Huh vil utrolig gjerne starte med markløft men får bare vondt i nedre rygg.... faen

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Vondt i nedre rygg etter rygg og ben trening
« #1 : 14. mai 2013, 13:05 »
Det er vanskelig å vite helt eksakt hva dette kommer av, men på stangroing kan det være verdt å sjekke i speilet fra siden at du har nok bøy i knærne og slipper baken litt ut. En noe bredere beinstilling kan avlaste korsryggen på denne øvelsen. Felles for både stangroing, knebøy og markløft er at du kan assosiere/se for deg bevegelsen med at du skal til å sette deg ned på en stol. Utstrekking av korsrygg ved å sitte på huk med bred beinstilling og hælene i golvet kan fungere, men prøv gjerne også å ligge på maven med strak kropp og løft deg opp i en bue med armene slik at kun hoftene og låra er i gulvet(likner på strekk av magemuskulatur). Dette høres kanskje ikke ut som en logisk løsning, men denne bevegelsen/øvelsen gjør vi for sjelden for korsryggen. Varm opp kjernemuskulaturen lett i trx eller redcore-slynge før du trener knebøy og prøv øvelsen med et belte. Bein og rumpe for jo allikevel jobben med å løfte deg.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!