Skrevet av Emne: Kostholdshjelp! Skikkelig fersking, aldri trent noe  (Lest 813 ganger)

Utlogget krokoline

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Hei!
Kunne virkelig trengt hjelp til å lage et utkast på hva jeg burde få i meg ila en dag når jeg skal trene styrke 3 ganger i uken. Jeg er skikkelig fersking, og aner ikke hvor mye jeg greier å løfte eller hva jeg faktisk skal løfte, skal få ordnet treningsplan i morgen tidlig når jeg får gjennomgang av hvordan alt av apparater og maskiner brukes.

Har aldri trent noe som helst, og har historie med ekstrem kaloritelling (sultet meg selv, levde ofte på under 500 kcal dagen), så det virker utrolig skummelt å lese at man skal ha over 2000 kcal ila en dag!
Jeg har prøvd å søke litt rundt på forumet, men det står så mye forskjellig at jeg blir mer forvirret enn klok Smiley

Er ei jente på 21 år, veier 74 kg ("ingen" muskler i det hele tatt) og er 170 cm høy.

Og så lurer jeg på om det å gå en tur med ganske høy puls, i 30 min dagene mellom styrketrening er lurt, eller om jeg burde holde de til hvile?
Helgene har jeg bestemt å kun hvile. Mandag, onsdag, fredag = styrke og tirsdag+torsdag = gå tur.

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Havregryn til frokost(feks 50g)

Grovbrød med kjøttpålegg til lunch

Kjøtt(svin, kylling, fisk, stek etc) og grønnsaker til middag(Du kan ta med litt poteter, pasta, ris etc men begrens det)

Frukt før/etter trening.

Egg+skinke til kveldsmat.

Du kan eventuelt ta noen mellommåltider som nøtter, proteinshake, frukt. Hvis du forbrenner 2000kcal bør du ikke gå under 1500kcal på en dag.

Hvis du er aktiv og enten går tur hver dag eller trener så lover jeg deg at du vil forbrenne mer en 2000kcal hver dag.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!