Skrevet av Emne: Til alle Crossfittere  (Lest 27434 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Til alle Crossfittere
« #15 : 03. mai 2013, 17:31 »
Som med alt annet blir det vel et spørsmål om hvilket nivå det er snakk om.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rich_Froning_Jr.

Height   5 ft 9 in (1.75 m)
Weight   195 lb (88 kg)

Personal best(s)   
Clean and Jerk: 370 lb (170 kg)
Snatch: 300 lb (140 kg)
Deadlift: 545 lb (247 kg)
Backsquat:445 lb (202 kg)

Hvilket nivå er det snakk om?
Du refererer til verdens beste kråssfittutøver her.
Jeg kan si den tiden jeg var på topp som middelmådig styrkeløfter var jeg 92 kg på 182 cm. (noen få kg. tygre og cm. lengre)
Markpersen hans kjørte jeg reps på.
Knebøyen  hans skulle jeg ha fulgt greit.
Vektløfting har jeg aldri prøvd.
Svømming hadde han slått meg i. Da jeg bare har vært i dusjen og ikke hatt tilgang til badekar.
Kondisen forøvrig tror jeg neppe han hadde skremt meg noe nevneverdig.

Blandt medelsvenson er han nok svær, men det var jeg også.
250 kg er ikke mye vekt. Det finnes folk som aldri har trent som løfter det greit.
Uansett vil jeg tro at 99% av alle kråssfittere ikke er i nærheten av hans prestasjoner.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Til alle Crossfittere
« #16 : 03. mai 2013, 17:34 »
Finnes det folk som aldri før har trent som drar 250kg i mark??? Det må jeg si :/

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Til alle Crossfittere
« #17 : 03. mai 2013, 17:41 »
Nå er jeg drittlei av at samtlige styrkeløftere tromper gjennom dette med at de blir testet fra topp til tå. En kompis av meg er i norgestoppen i vektløfting, har deltatt på em, vm etc. Jeg VET at dealeren min selger dop til treneren hans. Når den vesle tjukkasen blir konfrontert med dette blir han rød i ansiktet, får vanskeligheterr med å forklare seg, surner og går. Alle vet at dopingtester er så som så i ALL idrett. Var vel Stian Grimseth som fortalte at han var blitt tilbudt tabletter bak kulissene i OL, av en som nettopp var ferdig med og løfte... Sier ikke at alle bruker dop, jeg sier at så lenge det ikke er deg selv du prater om så er det vel like greit å ikke gå god for noen ting. Et eksempel: på jobben er det en som har en svoger som løfter rimelig tungt til hobbyløfter å være. Dopingdiskusjonen gikk men han som kjente svogeren sin så godt, og hadde kjent ham siden de var barn, kunne GARANTERE at han ikke brukte doping. Det var det dummeste han hadde hørt. En liten mnd før denne diskusjonen satt svogeren hans hjemme hos meg med 2 glass testosteron i neven. Det jeg vil frem til: slutt å tro at idretten deres er så jævlig mye bedre enn andre idretter!

Testing gjør ting vanskeligere men ikke umulig. De ressurssterke har gode sjanser til å komme seg unna med å bruke en del. I verdenssammenheng så er Norge ressursstyrkens hjemland. Og så har du en del land der systemet "tar seg av" topputøverne. Både i Draktfitting og Crossdressing så finnes det nok av utøvere som driver med bol både i USA og i Norge, det er iallfall sikkert.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Til alle Crossfittere
« #18 : 03. mai 2013, 18:36 »
Nå er jeg drittlei av at samtlige styrkeløftere tromper gjennom dette med at de blir testet fra topp til tå. En kompis av meg er i norgestoppen i vektløfting, har deltatt på em, vm etc. Jeg VET at dealeren min selger dop til treneren hans. Når den vesle tjukkasen blir konfrontert med dette blir han rød i ansiktet, får vanskeligheterr med å forklare seg, surner og går. Alle vet at dopingtester er så som så i ALL idrett. Var vel Stian Grimseth som fortalte at han var blitt tilbudt tabletter bak kulissene i OL, av en som nettopp var ferdig med og løfte... Sier ikke at alle bruker dop, jeg sier at så lenge det ikke er deg selv du prater om så er det vel like greit å ikke gå god for noen ting. Et eksempel: på jobben er det en som har en svoger som løfter rimelig tungt til hobbyløfter å være. Dopingdiskusjonen gikk men han som kjente svogeren sin så godt, og hadde kjent ham siden de var barn, kunne GARANTERE at han ikke brukte doping. Det var det dummeste han hadde hørt. En liten mnd før denne diskusjonen satt svogeren hans hjemme hos meg med 2 glass testosteron i neven. Det jeg vil frem til: slutt å tro at idretten deres er så jævlig mye bedre enn andre idretter!


Om du leser hva jeg skriver så ser du at jeg kun snakker om "å måtte teste rent" - som blir noe litt annet enn å være dopingfri. Jeg mener ikke at styrkeløft er bedre enn andre idretter; jeg mener at idrett er bedre enn ikke-idrett. Det er fortsatt "renere" i kulestøt enn kroppsbygging, ettersom tøylene i idrett ikke er fullstendig frie.

Ellers ser det vel ikke ut som så mye annet enn bitterhet når en som selv bruker peker finger mot andre.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Til alle Crossfittere
« #19 : 03. mai 2013, 18:41 »

Om du leser hva jeg skriver så ser du at jeg kun snakker om "å måtte teste rent" - som blir noe litt annet enn å være dopingfri. Jeg mener ikke at styrkeløft er bedre enn andre idretter; jeg mener at idrett er bedre enn ikke-idrett. Det er fortsatt "renere" i kulestøt enn kroppsbygging, ettersom tøylene i idrett ikke er fullstendig frie.

Ellers ser det vel ikke ut som så mye annet enn bitterhet når en som selv bruker peker finger mot andre.

Godt sagt.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Til alle Crossfittere
« #20 : 03. mai 2013, 18:49 »
Ellers ser det vel ikke ut som så mye annet enn bitterhet når en som selv bruker peker finger mot andre.

Godt sagt.


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Til alle Crossfittere
« #21 : 03. mai 2013, 18:53 »


Det var vel den første setningen jeg var mest opptatt av. Det er vel ingen stor hemmelighet at det er en del dealere der ute som har styrkeutøvere i kundebasen sin. Dessuten så er doping innenfor idrett juks, det er ikke bare snakk om å ha et personlig problem.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Til alle Crossfittere
« #22 : 03. mai 2013, 19:16 »
Evis: står vel ingenting i posten min om at jeg bruker steroider... At jeg tidligere hadde kontakt med en dude (dealer/fyr som fiksa billig kosttilskudd fra det store utland) betyr ikke at jeg har brukt noen verdens ting.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Til alle Crossfittere
« #23 : 03. mai 2013, 19:20 »
Evis: står vel ingenting i posten min om at jeg bruker steroider... At jeg tidligere hadde kontakt med en dude (dealer/fyr som fiksa billig kosttilskudd fra det store utland) betyr ikke at jeg har brukt noen verdens ting.

Greit nok. Så bare veldig slik ut da, når du skriver at du har en dealer som selger dop.

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Til alle Crossfittere
« #24 : 03. mai 2013, 19:21 »
Greit nok. Så bare veldig slik ut da, når du skriver at du har en dealer som selger dop.
Ja ser den Wink My bad.

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Sv: Til alle Crossfittere
« #25 : 18. juni 2013, 19:25 »

Kondisen forøvrig tror jeg neppe han hadde skremt meg noe nevneverdig.

Ikke skremt deg nevneverdig? Hadde du eller en nær sagt hvilken som helst annen person som ikke har prøvd CF prøvd å holde følge hadde det vært flatt ut på gulvet eller vrenging av magesekken ut over det samme gulvet som hadde vært resultatet innen 10 minutter...

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Til alle Crossfittere
« #26 : 18. juni 2013, 19:38 »
Alle som bruker bilder for å understreke poenget sitt bør uten unntak skytes på stedet.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Til alle Crossfittere
« #27 : 18. juni 2013, 21:36 »
PASSION! PASSION FOR SKVÅTTING!!!!

Enormt bra!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Til alle Crossfittere
« #28 : 19. juni 2013, 08:28 »
Kondisen forøvrig tror jeg neppe han hadde skremt meg noe nevneverdig.


Selvsagt vil de fleste styrkeløftere machte krossfittere på løft, men kondisen ville du blitt smadra på så til  de grader Båbb.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Til alle Crossfittere
« #29 : 08. juli 2013, 15:13 »
Jeg mener ikke at styrkeløft er bedre enn andre idretter; jeg mener at idrett er bedre enn ikke-idrett. Det er fortsatt "renere" i kulestøt enn kroppsbygging, ettersom tøylene i idrett ikke er fullstendig frie.

Dette innlegget har ingen verdens ting med temaet for tråden å gjøre, men en liten kvervulering i kaffepausen.

Meg bekjent har ingen tatt ut rettighetene til begrepet idrett, eller sport for den saks skyld.

Har har ingen aning om hvordan en Crossfit-konkurranse gjennomføres (har ikke googlet), så jeg er faktisk litt usikker på om det klassifiseres som sport eller idrett. Ikke aner jeg om det arrangeres slike konkurranser i Norge heller.
Siden styrkeløft til tross for avhengigheten av stenger og vekter og slikt er definert som idrett (i motsetning til hoppsport, motorsport, ridesport og slikt) så vil jeg vel tro at også crossfit må defineres som idrett? Det forutsetter selvfølgelig at det utøves i en konkurransesammenheng der det er fastsatte regler for konkurransene (rimelig å anta vil jeg tro).

Dette har selvfølgelig ingen større betydning for de som utøver sin idrett eller sport, men begrepene er nå en gang tross alt vanlig brukte begreper som ikke eies av NIF eller noe annet organ. Ikke meg bekjent i hvert fall - i såfall har de tilrøvet seg en noe merkelig rettighet. Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!