Skrevet av Emne: HJELP ANG WHEY ISOLATE!!  (Lest 3101 ganger)

Utlogget Carber

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

HJELP ANG WHEY ISOLATE!!
« : 18. mai 2013, 00:26 »
Hei! Cheesy
Jeg har et lite problem..
Jeg er 17 år, veier ca 55 kg og er 1,68 meter. Jeg trener 6 ganger i uken, i den form av styrke, og 3 ganger i uken tar jeg en løpetur. Jeg vil gjerne BYGGE muskler og bestemte meg derfor for å kjøpe et proteinpulver. Jeg har et sunt kosthold.

PROBLEMET ER: Jeg kjøpte Whey Isolate, og har hørt at det kan gjøe at man legger på seg proteinenen som rent kroppsfett. Derfor lurte jeg på om noen visste hvor mange ganger per dag, og hvor mange skjeer med pulver jeg bør ha i hver shake? Eller bør jeg bare droppe hele proteinpulveret hvis jeg er redd for å legge det på meg?

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: HJELP ANG WHEY ISOLATE!!
« #1 : 18. mai 2013, 00:41 »
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

Sv: HJELP ANG WHEY ISOLATE!!
« #2 : 18. mai 2013, 10:38 »


Hjelp han istedenfor å komme med slike tilbakemeldinger.

Hei! Cheesy
Jeg har et lite problem..
Jeg er 17 år, veier ca 55 kg og er 1,68 meter. Jeg trener 6 ganger i uken, i den form av styrke, og 3 ganger i uken tar jeg en løpetur. Jeg vil gjerne BYGGE muskler og bestemte meg derfor for å kjøpe et proteinpulver. Jeg har et sunt kosthold.

PROBLEMET ER: Jeg kjøpte Whey Isolate, og har hørt at det kan gjøe at man legger på seg proteinenen som rent kroppsfett. Derfor lurte jeg på om noen visste hvor mange ganger per dag, og hvor mange skjeer med pulver jeg bør ha i hver shake? Eller bør jeg bare droppe hele proteinpulveret hvis jeg er redd for å legge det på meg?

Hvis du trenger 6 ganger i uken, hvordan ser treningsprogrammet ditt ut?

Proteinpulver er næring på akkurat lik linje som andre proteinkilder som kylling,biff,egg, fisk osv. Hvis du spiser mer enn kroppen din forbrenner så vil du ligge i kalorioverskudd.

Kalorioverskudd er noe som må til for å øke i muskelmasse, men for veldig mange så vil det økte kaloriinntaket også kunne føre til økt kroppsfett da det er svært vanskelig for mange å kun legge på seg muskler når man ligger i et kalorioverskudd.

Jeg vil uansett påpeke at på din kroppsvekt, så er nok proteinpulver unødvendig. På en kroppsvekt på 55 kg så vil du trenge 2-2,5 g protein per kg kroppsvekt. I ditt tilfelle tilsvarer dette 110-140 g protein per dag.

Dett kan du lett få i deg ved å spise:

3 dl melk + 3 egg = 35 g protein

150 g kyllingfilet = 35 g protein

1 skyr yoghurt = 15 g protein

200 g laks = 40 g protein

Legger du til havregryn, brød, ris, pasta osv som også inneholder proteiner så vil du lett få i deg den anbefalte mengden av proteiner per dag.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: HJELP ANG WHEY ISOLATE!!
« #3 : 18. mai 2013, 10:55 »
For det første: Hva faen er det med ertingen? Spørsmålet hans var fornuftig nok, det.

Jeg er enig med Juma at det du trenger i første omgang er mye mat, og at det ikke er vanskelig for deg å få tilstrekkelig med proteiner i kosten, særlig på den kroppsvekten. Men jeg vil legge til at du, igjen med din kroppsvekt, gjerne kan spise grisemat. Burgere og pizza vil ikke skade muskelbyggingen din i det minste, selv om det kanskje ikk er optimalt for helsa. Av kosttillskudd vill jeg anbefalt en gainer, som du blander med helmelk.
Vis du er livredd for å legge på deg litt fett, kan du selvfølgelig ikke følge disse rådene, men gjør du det kan du bli sterkere veldig fort.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Carber

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: HJELP ANG WHEY ISOLATE!!
« #4 : 18. mai 2013, 13:34 »
tusen takk for svar Smiley
så det jeg egentlig trenger, for å bygge muskler, er et rent kosthold, mye proteiner og rett og slett bare droppe proteinshaken? Smiley
Og hva annet kan jeg spise for å få i meg proteiner, men ikke for mye fett/kalorier? Smiley
Treningsporgrammet mitt ser slik ut:
Mandag og Torsdag; Bryst og Triceps (benk, manualer, dips, armhevninger o.l)
Tirsdag og Fredag; Bein (beinpress, knebøy, utfall o.l.)
Onsdag og Lørdag; Biceps og Rygg + skuldre (manualer, skulderpress, markløft, pull-ups o.l)
Innimellom tar jego gså mage, men det er ikke det jeg har mest fokus på. 

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: HJELP ANG WHEY ISOLATE!!
« #5 : 18. mai 2013, 22:42 »
tusen takk for svar Smiley
så det jeg egentlig trenger, for å bygge muskler, er et rent kosthold, mye proteiner og rett og slett bare droppe proteinshaken? Smiley
Og hva annet kan jeg spise for å få i meg proteiner, men ikke for mye fett/kalorier? Smiley
Treningsporgrammet mitt ser slik ut:
Mandag og Torsdag; Bryst og Triceps (benk, manualer, dips, armhevninger o.l)
Tirsdag og Fredag; Bein (beinpress, knebøy, utfall o.l.)
Onsdag og Lørdag; Biceps og Rygg + skuldre (manualer, skulderpress, markløft, pull-ups o.l)
Innimellom tar jego gså mage, men det er ikke det jeg har mest fokus på. 
For å bygge muskler med minimalt med fett: Ja. Men proteinene er ikke det viktigste i følge mitt syn, her er jeg og Juma litt uenige om mengden. Men det er detaljer.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

Sv: HJELP ANG WHEY ISOLATE!!
« #6 : 18. mai 2013, 23:01 »
For å bygge muskler med minimalt med fett: Ja. Men proteinene er ikke det viktigste i følge mitt syn, her er jeg og Juma litt uenige om mengden. Men det er detaljer.

Det er lov å være uenig Wink

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: HJELP ANG WHEY ISOLATE!!
« #7 : 18. mai 2013, 23:20 »
Jaja Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: HJELP ANG WHEY ISOLATE!!
« #8 : 08. juni 2013, 03:22 »
Trener du 6 ganger i uka skal jeg love deg at litt proteinpulver ikke blir omgjort til fett. Kjør på med 2-3 scoops per dag.

Utlogget bakern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: HJELP ANG WHEY ISOLATE!!
« #9 : 09. juni 2013, 18:16 »
Tror kanskje jeg ville sett litt på trenings opplegget ditt å.

    Selv ville jeg kjørt et program med mer "store" øvelser.

Noe sånt: benkpress
               Markløft
               Militærpress
               Skivestangs roing
               Knebøy
5*5, annenhver dag.  Da får du 3 dager ene uka, 4 og neste uke.
    Spis proteiner, du, men prøv å få i deg mest mulig gjennom kosten.

Dette har hvertfall fungert bra for meg

Bakern

   

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!