Skrevet av Emne: Hva gjør jeg feil? Kan noen lese og gi meg litt tips?  (Lest 2421 ganger)

Utlogget Mosanja

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2

Hei! I sept 12 sluttet jeg å røyke biggrin og den første mnd spiste  jeg bevisst for å holde meg borte fra røyk. Etter ca en mnd hadde jeg gått opp 6 kg, og begynte å spise sunnere og trene litt spinning, ca 1-2 ganger i uka. Kan nevne at jeg er 30år, kvinne, i underkant av 160 og er tilfreds med å veie ca 52-53kg. Klarte etter noen uker med slanking å gå ned til 57 fra 60.

Så kom jul, og da ble det litt xtra kos og jeg dro på 3uker ferie, og la på meg 6 kg til... Begynte i januar å telle kalorier, og spiste ca 1300-1500 kalorier i døgnet. Trente da spinning 3 ganger i uka. Klarte å gå ned ca 2 kg...så er det helt slutt.

For ca 2mnd fikk jeg laget et kostholdsplan og styrkeprogram til meg. Jeg følger kostholdsplanen 100% og trener nå 6 dager i uka. (3 ganger spinning, 2ganger styrke og rask gange) men jeg har ikke gått ned ett gram... Jeg måler meg hver uke, og vet at det er ikke noe endring på cm heller...

Føler at jeg er så flink, men får aldri resultater...blir veldig frustrert, og vurderer nå en pulverkur..men kommer vel ikke til å virke det heller, siden jeg ikke går ned når jeg allerede har så stort kaloriunderskudd?

Kostplanen min er som følger :

Frokost: 30g havregryn, 10mandler, 25g proteinpulver, omega 3 og vitaminer

Brunsj: 2 små rugskiver eller 3 knekkebrød med magert pålegg

Lunsj: samme

Middag: 100g rent kjøtt, 30g ris eller fullkornspasta eller 2 middels poteter, grønnsaker/salat ,ikke saus

Kvelds: 100g wokede grønnsaker og 1skyr

Etter trening: en frukt og 150g  mager kesam (jeg har brukt mager vaniljekesam, er kanskje veldig feil?)

En dag i uka (lørdag) koser jeg meg litt ekstra med god mat og godteri.

Jeg ønsker å gå ned de røykekg jeg la på meg... Men hva gjør jeg feil?? Noen som ser noen åpenbare feil ang kostholdet eller treninga? Blir så nær ved å gi opp...

Jeg har til og med vært inne på tanken om at det kan være noe galt med meg, og har fått tatt blodprøver, som sier at alt er bra, så skal ikke være noe galt med metabolismen så vidt jeg vet...

Takknemlig for svar om noen gidder å svare:)


Utlogget Jokke101

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

For det første ikke trykk deg selv ned.

Det virker som du har veldig kontroll på en oversiktlig og grei måte over både kosthold og trening. men vis du har gjort det samme i 2 måneder uten resultater bør du kanskje forandre noe men ikke gi opp Wink motgang kommer og går sån er det for alle Smiley

Se langsiktig og heller justere enkelte ting i treningsprogram kost? og se om det hjelper prøv deg frem.

kunne du ført opp litt mere om hvordan du trener? hvilke øvelser intensitet, lengde på treningsøkten osv?
ang kost er det flere på forumet her som sikkert kan komme med tips og råd jeg har liten erfaring der 

Utlogget Mosanja

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2

Ja det er kjedelig uten resultater. Vedkommende som satt sammen kostholdsplanen for meg anbefaller meg ikke å minske kaloriinntaket ytterligere. Jeg forstår jo det.jeg trodde regnestykket skulle være så enkelt, inntak-mosjon=vektnedgang...men denne gangen er det visst ikke så lett Sad

Fikk se at jeg hadde glemt å føre opp 2dl juice på frokosten.

På spinning er det ca 55-60min sykling, det er i litt forskjellig intensitet(avhenger litt av instruktørerne hvordan timen legges opp) men blir alltid veldig svett og føler jeg har hatt en god økt!

På styrkedelen har jeg et fullkroppsprogram jeg følger. Ca 8-9 forskjellige øvelser, 3 sett med 10-12 rep. varmer opp noen minutter på tredemølla først så jeg blir varm, og trapper ned noen minutter etter endt økt.

Rask gange er mosjonen jeg skviser inn i hektisk hverdag de dagene jeg ikke er på helsestudio. Da går jeg i ca 30-40min.

Kun en dag i uka jeg hat fri fra trening.

Utlogget Jokke101

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Eneste anbefalningen jeg kan gi deg ut ifra hva jeg ser er gjerne en dag i uka istede for spinning\ prøver du med intervall trening eller evt spinning 30 min og gerilijakardio på slutten av treningsøkten. går også og kjøre 10-15 min intervalltrening etter endt styrkeøkt vis det er mere ønskelig. men dette skal ivertfall sette kroppen i arbeid og så lenge du følger samme kostholdsplan skal dette hjelpe i positiv retning for vekt tap Wink vet ikke om det er fasiten i dit tilfelle men gjerne gi det et forsøk Smiley Lykke til videre med treningen ikke gi opp stå på så når du målet dit   Cheesy Wink

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Ja det er kjedelig uten resultater. Vedkommende som satt sammen kostholdsplanen for meg anbefaller meg ikke å minske kaloriinntaket ytterligere. Jeg forstår jo det.jeg trodde regnestykket skulle være så enkelt, inntak-mosjon=vektnedgang...men denne gangen er det visst ikke så lett Sad

Fikk se at jeg hadde glemt å føre opp 2dl juice på frokosten.

På spinning er det ca 55-60min sykling, det er i litt forskjellig intensitet(avhenger litt av instruktørerne hvordan timen legges opp) men blir alltid veldig svett og føler jeg har hatt en god økt!

På styrkedelen har jeg et fullkroppsprogram jeg følger. Ca 8-9 forskjellige øvelser, 3 sett med 10-12 rep. varmer opp noen minutter på tredemølla først så jeg blir varm, og trapper ned noen minutter etter endt økt.

Rask gange er mosjonen jeg skviser inn i hektisk hverdag de dagene jeg ikke er på helsestudio. Da går jeg i ca 30-40min.

Kun en dag i uka jeg hat fri fra trening.


Det er ingen som kan fri seg fra fysikkens lover. Det betyr at enten spiser du mer en du tror, eller så har du et lavere energiforbruk en du tror. Jeg tipper det første.

Slutt å sutre så fælt. Jeg gikk på 1500 kcal selv i lange perioder da jeg droppet noen og tredve kg på litt over 3 mnd. Og da snakker vi om en mann på 130 kg md litt andre behov en det du har.

Tillegg; du kan godt legge deg på ca 1300 kcal og trene sånn du gjør nå. Min erfaring er at du da bør øke fettinntaket ditt på bekostning av karbs. Men da nytter det ikke med "ca 1300-1500 kcal"som du skriver, det er jo bare tull og viser vel at du egentlig ikke har kontroll og vet hva du spiser.

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Som andre sier så spiser du enkelt og greit mer enn du forbrenner. Når jeg løper 1 mil så har jeg ikke brent mer enn 500 kcal, så mange overvurderer hvor mye de faktisk brenner på trening og spiser mer enn de bør om målet er vektnedgang.

Fokuser på mer proteiner og godt fett og ikke spis så mye mer enn et par knekkebrød og en knytteneve villris om dagen i karbs.

Jeg tror ikke du brenner så mye som du tror på en treningsøkt så jeg tror at du burde ligge på 1500 kcal om dagen uavhengig om du trener eller ikke.

Start dagen med 2 grove knekkebrød med egg og skinke

Lunsj: kyllingfilet/fet fisk med avocado og masse grønnsaker

Mellom: 10 mandler og en frukt

Middag: 200 gram med kjøtt fra enten fisk, svin, kylling, biff/karbonadedeig, kalkun etc, en knytteneve ferdigkokt villris og masse grønnsaker

Dessert: fruktsalat

Kvelds: Omelett med skinke og salat

I tillegg burde du fokuserer på fettforbrennende trening nå som hovedmålet er å gå ned i vekt og fettprosent. Jogging, roing, ellipse etc er knallbra alternativer for å brenne mye kalorier per time.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!