Skrevet av Emne: Syk av trening  (Lest 9535 ganger)

Utlogget stigma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Syk av trening
« : 20. mai 2013, 01:24 »
Hei,

Forteller nå min historie her og håper det finnes noen her inne som har opplevd noe av det samme og/eller vet hva dette kan komme av.

Jeg er en gutt på 25 år som har trent styrketrening og styrkeløft aktivt siden 15-års alderen.
De siste 3 årene har jeg slitt noe helt vanvittig med helsa og dette hindrer meg i stor grad  å fungere normalt i hverdagen - og ikke minst i å utøve treningen som virkelig er min store lidenskap.

Det hele startet på en treningsøkt for nå snart 3 år siden hvor jeg hadde brystdag og kjørte på med tung benkpress.
Jeg begynnte å merke en trykkende følelse i halsen og svimmelhet allerede etter første tunge arbeidssett men ignorerte det og fortsatte ytterligere 2 sett før jeg ble så dårlig at jeg ikke hadde sjanse til  klare flere reps. På dette tidspunktet var jeg så svimmel at jeg hadde problemer med å stå oppreist, hjertet hamret som aldri før og jeg ble oppriktig engstlig for om jeg var på vei til å kollapse. Fikk hanglet meg ut av gymmet og kjørt hjem.

La meg ned og prøvde å slappe helt av men pulsen min var fortsatt løpsk. Jeg besluttet derfor å dra på legevakten for å være på den sikre siden. Der ble det tatt ett EKG som tilsynelatende var normalt sett bort i fra at legen påpekte at jeg muligens hadde en litt stor hjertemuskel, men dette var visstnok noe de ofte så hos folk som trente mye.

Slo meg derfor til ro med dette og formen var blitt noe bedre. Når jeg våknet neste dag merket jeg at formen fortsatt ikke var som den pleier å være, jeg var svimmel, kvalm og hadde fortsatt en trykkende følelse i brystet og halsen. Kom meg uansett på jobb og sto på som vanlig. Prøvde også en treningsøkt et par dager etterpå, det var da jeg virkelig merket at ting ikke var som det skulle. Jeg ble så uvel under den økta at jeg måtte gi meg etter bare noen få minutter.

Dette har så vedvart nå i 3 år og det har tiltatt i grad. Hvis jeg fysisk belaster meg tungt så blir jeg dårlig i flere dager etterpå.
Jeg sliter mye med ekstrem hodepine, kvalme. pustebesvær og trykk i hals og bryst.

Dette har jo selvsagt fått meg til å oppsøke legen flere ganger og det har blitt gjort 24T EKG, EKG med sykkelbelastning, ultralyd av hjertet, samt CT scan av hjertet med kontrast. Jeg er med andre ord det legene karakteriserer som fullstendig utredet for hjertesykdommer.

Det beroliger jo meg selvsagt å vite at de ikke har gjort noen funn på disse testene, men jeg er like dårlig og blir ikke bedre.
Trening, kaffe og stress er alle triggere for å gjøre meg enda mer dårlig.

Dette medfører jo at jeg nå er ekstremt sliten og vet snart ikke lenger hva jeg skal gjøre. Alt annet med livet mitt er bra, jeg har kjæreste, jobb, venner og familie men merker at jeg sliter mer og mer med å komme meg gjennom dagene med de til tider grusomme plagene jeg har.

Jeg har aldri brukt steroider men jeg brukte i perioden hvor jeg ble dårlig noe pre workout fra sverige som inneholdt b.l.a synephrine, koffein og andre ulumskheter. Kuttet selvsagt dette samme dagen som jeg ble dårlig og hadde kun brukt det i noen dager før dette skjedde.

Jeg ber til høyere makter om at det finnes noen der ute som kan peke meg i riktig retning av hva jeg bør gjøre for å finne ut av dette.

Takk for at du tok deg tid til å lese.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Syk av trening
« #1 : 20. mai 2013, 01:33 »
Kan ha blitt psykisk?
Du trenger dr house;-)
Seriøst, legene ser ikke forbi hjertet, da  det kan være noe med adrenalin utskilling , f.eks adrenal burnout .
Du trenger helt andre prøver nå. Kan være mye som lager symptomer som det der.

Men du sier at pre workouten utløste problemet.. .?  spørsmålet er hva er det underliggende problemet?

Utlogget stigma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Syk av trening
« #2 : 20. mai 2013, 01:50 »
Kan ha blitt psykisk?
Du trenger dr house;-)
Seriøst, legene ser ikke forbi hjertet, da  det kan være noe med adrenalin utskilling , f.eks adrenal burnout .
Du trenger helt andre prøver nå. Kan være mye som lager symptomer som det der.

Men du sier at pre workouten utløste problemet.. .?  spørsmålet er hva er det underliggende problemet?

Det er selvsagt lett å tenke i retning at det kan være psykisk og jeg selv har lurt på om det kan ligge i underbevisstheten min.

Men jeg tror virkelig ikke det er det, jeg har et sterkt sinn og har et veldig bra liv hvis man ser bort i fra nettopp disse plagene. Jeg har faktisk også takket ja til psykologtimer da legen mente det kunne være på sin plass uansett når jeg begynner å bli så sliten av dette som jeg er. Samtidig så vil jeg også holde alle muligheter åpne.

Har nå vært der noen ganger og psykologen har også kommet frem til at det nok ikke er psykiske årsaker som er bakforeliggende til plagene mine.

Dr. house kunne jo kanskje vært noe å prøve, hehe Smiley.

Ja, jeg tror nok pre-workouten var en av de utløsende faktorene. Men som du sier så må det ha vært noe bakforeliggende som har gjort meg sensitiv og predisponibel for ett eller annet.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Syk av trening
« #3 : 20. mai 2013, 02:54 »
Tror ike det er psykisk...puste besværet kan sitte inhodet, men resten...neppe. Trening pleier å hjelpe på psykisk...psykiske pusteproblemer ol. Skjer somregel når man slapper av, dvs. Ikke  okkuperer hjernen.

.Mr av hodet? Har du hatt det? Virus på balansenerven, svulst i mellomøret ol. Kan gi sånne symptomer. Forstørrede blodkar...
Det er så mye mere det kan være.  Men ting tar tid i norske legeverket..

Kompis hadde virus på balansenerven, 3-4 uker var det ille, omtrent som å være drita blandet med hangover... Slet i over et år før han ble nogenlunde ok.

Trente du veldig mye før? Hvilken pre workout, hvor mye, hvor ofte.. Men tviler på at den er synderen,  du ville neppe slitt i 3 år etterpå.

Litt interresant dette, syns Hobby Dr woody :-)

Utlogget stigma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Syk av trening
« #4 : 20. mai 2013, 13:22 »
Hei,

Jeg trente mye. 4-5 økter i uken, samt gjerne et par kardiøkter i uken i  sommerhalvåret.
Var i god form, ca. 100kg (1.81m høy) med relativt lav fettprosent, i tillegg hadde jeg en veldig fysisk og tung jobb.

Var så og si nesten aldri syk, annet enn en og annen forkjølelse.

Preworkouten jeg brukte var Gaspari Nutrition SuperPump250 samt WNT Ripped Caps. Gikk også med relativt mye kaffe (noe jeg har blitt totalt intolerant for etter dette).

Merket at "Ripped Caps" ga meg et stort ubehag i form av at jeg kunne kjenne blodtrykket mitt steg og pulsen økte til det ubehagelige. Men det ga meg mye energi og jeg fortsatte derfor å bruke det (opp mot en ukes tid) inntil denne hendelsen inntraff.

MR av hodet har jeg faktisk tatt (privat - på eget initiativ) da det tar utrolig lang tid å få time til slike undersøkelser. Noe som er en rød tråd i det norske helsevesnet. Det ble dog ikke gjort noen funn annet en at jeg hadde en liten syste bak i hodet, men dette var  anse som normalt.

Setter stor pris på at du tar deg tid til å svare og skal definitivt lese meg opp på tingene du nevner.

Takk!

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Syk av trening
« #5 : 20. mai 2013, 15:10 »
Jeg holder en knapp på en form for adrenalin skade , heftig å blande mye stimulanter. Mye koffein og synephrine.. Somregel kreves det mye sterkere stuff som efedrin over lengre tid, men du kan være predisponert for et problem
Dvs. Kroppen skiller ut feil mendge adrenalin under stress. For lite og man blir bare daff, for mye og man får sympomene dine.. Har ikke helt peiling på detaljer, men har lest /hørt om dette før, men husker ikke nok til noe fullverdig svar. Dette er ikke noe en vanlig allmen lege vil finne ut lett, og spesialister i norge.. Yeah good luck;-)
Et alternativ jeg anbefaler deg er å lage et spørsmål til ask dave på heavy muscle radio. (Rxmuscle.com)  gå på forum for email å sende det. Han kan en del om det der, og det der er et problem han vil  helt sikkert svare på ganske fort.

Han er nærmeste man kommer dr house i bb. Verden hehe.  
Gjetter at han vil kunne si hvilke tester du må be legene ta.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Syk av trening
« #6 : 20. mai 2013, 16:52 »
Eh, cyste i bakhodet, kan jo påvirke ting, merkelig at de ikke undersøkte det videre... Men kun hvis den er under skallen, er den kun rett under huden, neppe noe å si..

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Syk av trening
« #7 : 20. mai 2013, 17:04 »
Eh, cyste i bakhodet, kan jo påvirke ting, merkelig at de ikke undersøkte det videre... Men kun hvis den er under skallen, er den kun rett under huden, neppe noe å si..

Men jeg er ikke lege, bare lufter noen ideer, og du får håpe du finner en løsning til slutt:-)

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Syk av trening
« #8 : 21. mai 2013, 01:20 »
Det er beklagelig å høre at du ikke har fått noen gode svar på plagene dine, som med alt annet i livet så finnes det skjelden kun ja eller nei spørsmål innen medisin, kroppen er komplisert og det tar tid å utrede atypiske plager når man leter etter nåla i høystakken. At man i ditt tilfelle har begynt med å utelukke hjerterelaterte lidelser høres fornuftig ut, både fordi man bør utelukke det mest sannsynlige og akutt først og fordi man i norge har god kunnskap, diagnostikk og behandlingsmuligheter innen hjertemedisin. Jeg anbefaler ikke google eller treningsforum får å finne svar på dine plager, mangel på kunnskap og evnen til å forstå det man leser gir som regel svar som hverken hjelper deg eller demper dine bekymringer.

Det er ikke mulig å skulle mene så mye om hva som plager deg uten en fullstendig sykehistorie, undersøkelse, prøvesvar osv. Et sykdomsbilde er komplekst og består av mange komponenter som må sees isolert sett og sammen for å kunne finne svar for hvert enkelt individ. Sykdommer og symptomer utarter seg ofte forskjellig fra person til person, noe som også er en del av utfordringen for oss som jobber med det til daglig.

Har du fått påvist høyt blodtrykk? En skuff å lete i kan være henvisning til endokrinolog, det finnes en rekke endokrine tilstander som kan symptomer som du opplever f.eks feokromocytom.

-legen
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Syk av trening
« #9 : 01. juni 2013, 11:29 »
enig med legen:-) Endokrinolog er noe å bli henvist til
samnt, du får ikke noe svar på nettet når det blir så komplisert, jeg har jo som "hobby lege" bare fordi jeg har lest veldig mye jeg ikke kan begripe hvordan jeg endte opp med gitt deg noen nye steder å lete, m

derfor kan alt jeg ha sagt være like feil som riktig..

Derfor det finnes leger:-) men du må pushe på litt... veldig vanskelig å får fortgang på sånne lidelser her til lands... med en bra helseforsikring i f.eks usa, hadde du nok vært utredet på 1-2-3 

det vet jeg, fordi jeg kjenner mange i USA, der blir du kasta til spesialister som gnir seg i lommeboka når dem får pasienter som må testes i hue og ræva, med direkte tapping av kontoen til forsikrings selskapet  Grin

Utlogget Casual

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Syk av trening
« #10 : 02. juni 2013, 23:38 »
Jeg anbefaler absolutt treningsforum for å finne svar på dine plager, folk som faktisk har erfaring er mye bedre innsikt en info fra boklærde.

Det er så mange som har følt det du beskriver, men ikke så ille tror jeg. Registrer deg på bodybuilding.com og spør også på det forumet om det samme. Våre kjære amerikanere kjører litt hardere på og har kosttilskudd som er litt mer potent, på lik linje med det du tok hvis ikke mer.

Folk har rapportert "hjerteklapp", svimmelhet, nervøsitet, risting, blackouts osv. av Nitric oxide supplement. Især BSN sin N.O explode. Som har vært en 'standard' som alltid har gått igjen.
Merket det selv og sluttet med det.

Tilstanden høres ikke psykisk ut i det hele tatt og aldri begynn å tvil på om det er det. DET vil hvertfall bidra til bekymring og tvil...Noe som KAN ødelegge kroppen fysisk. Negative tanker er syredannende og vil skape ubalanse i kroppens naturlige p.H verdi. Noe psykologer aldri har lært og derfor ikke nevner. Mat er så sinnsykt essensielt i psykologi da tynntarmen vår og hjernen er direkte tilknyttet. Det er derfor man alltid blir i fysisk ubalanse når man er i psykisk ubalanse og omvendt...Man kan ikke selektivt BARE ha en mentalitet i ubalanse uten at kroppen fysisk blir påvirket, og omvendt. Du har nok begge, men den dominerende årsaken er fysisk.

Hva spesifikt skjer når du drikker kaffe? Føler du deg nervøs, ekstra shaky, litt angst, usikker, litt tungt å puste, dårlig i magen, sliten, lav energi?

Jeg har også hatt følelsen av at det er tungt å puste, vondt i hodet, vondt "i" hjertet(muskler rundt hjertet)Ta også test noe veldig praktisk.

Min teori er hva som gjalt meg. Du har terget kroppen med kosstilskudd, men før det, mens og etter så har du hatt en diett bestående mest av kjøtt, meieriprodukter og øvrig industrialisert mat. Du har også kanskje tatt anti-biotika før? Isafall hva? Du høres forstoppet ut, at fordøyelsessystemet ditt er full av mat du ikke klarer å fordøye...Og det ligger da i tarmen for lenge og fermenterer og skaper avgasser og  tarmen blåser seg opp....Og dermed legger press på hjertet ditt og lungene.Som gjør at lungene ikke får ekspandert seg ordentlig...og du får da ikke tatt et ordentlig dypt åndedrag. Du bruker ordet kvalme....Er du mer kvalm og eller har en brekningsfølelse? At det føles ut som noe vil konstant komme opp av halsen.

Jeg anbefaler deg sterkt å kutte ut disse matsortene uavhengig av omstendighetene dine: Hvetemel, sukker, kaffe, alkohol, meieriprodukter (hvertfall melk). Og begrens eller kutt ut kjøtt. Spesielt dyr fôret på kraftfôr. Hvis du må spise kjøtt få tak i rent kjøtt hvor dyrene har beitet på naturlig føde året rundt.

Hvis du ikke gidder eller klarer det, prøv å få inn 1 dag i uka hvor du faster. Det er mange her som kan det der.

Fortell mer spesifikt om symptomene Smiley
Summen av det du har putta i deg i ditt liv er garantert årsaken til symptomene og derfor må vi slekte tilbake til der alt begynte. Symptomene i seg selv er faktisk ikke essensielt viktige, men det å forstå hvor det kom fra og hvorfor.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Syk av trening
« #11 : 03. juni 2013, 18:08 »
Dette er jo bare tull, det du skriver er direkte farlig og feil, det viser stor mangel på kunnskap og forståelse. Grunnen til at man ikke skal lene seg til nettforum i stedet for legevitenskapen med sine bekymringer er ikke fordi de som sitter på nettfora er kunnskapsløse, men fordi de eller du kan umulig vite om det er samme underliggende tilstand som gir tilsvarende symptomer. Det er to likheter mellom forumspesialister og legespesialister, de har alle lest en god del (enten på nett eller i bokform) for å tilegne seg teoretisk kunnskap. Satt på spissen, så er den store forskjellen at forumspesialisten har én egen erfaring som utgangspunkt for sine synspunkter. Legen jobber hver dag over flere år med ulike pasienter med tilsynelatende like symptomer/plager, men som har vidt forskjellig underliggende årsaker. Breddeerfaringen, evnen til å både tenke nyansert og i kontekst, ressurser og den faglige forståelsen gjør at man kan utføre riktig diagnostikk og sette i gang riktig behandling. Ta for eksempel smerter i brystet, hvordan skal du som forumspesialist kunne vite hvilken av de 40 differensialdiagnosene som er årsaken til smertene, uten å få en full sykehistorie, personlig undersøkelse for å lytte etter bilyder på hjerte eller lunger, blodprøver for å se etter forhøyede hjerteprøver, ultralyd for se om hjerte fungerer normalt, røntgen for å se om det er sykdom i lungene, infeksjonsprøver for å se om det er lungebetennelse, blodgass og CT for å utelukke lungeemboli......alle potensielt alvorlige tilstander. Du må gjerne gjette at det skyldes muskelsmerter fordi du hadde det selv en gang for 2 år siden, men vedkommende som leser det kan tape stort på å stole på deg.

En ting er å få herteklapp av Nitric oxide, det er noe helt annet hvis det skyldes en alvorlig arytmi som i værste fall kan være dødelig. Slike eksempler er ikke ment som skremselspropaganda, men oppfordring til sunn fornuft. Å koste på seg en faglig vurdering fra de som faktisk tar deg imot og behandler deg den dagen du havner på akuttmottaket er en rimelig forsikring for å utelukke en potensielt alvorlig tilstand. Hvis dette evt er utelukket så kan man gjerne bruke tid på mer alternative informasjonskanaler for å søke svar.

Bruker eksempler fra ditt eget innlegg:
1. Hvis du har vondt "i hjertet" og vondt for å puste, så skal du selvfølgelig utelukke at du har hjertesykdom og ikke gå å lure på om det kan skyldes inntak av industrialisert mat.

2. Helt riktig at treg fordøyelse kan gi gassproblemer som følge av fermentering av karboydrater, men det er selvføgleig ikke sånn at det samler seg så mye gass at det presser på hjerte og lunger. I såfall så hadde det vært snakk om ileus eller obstruksjon av tarmen, noe som er svært akutt og så smertefult at man relativt raskt ringer 113. Tarmen kan du skjære og stikke i uten at du føler smerte, men strekkes veggene i tarmen som følge av større mengder luft/avføring så aktiverer det strekkreseptorer som induserer stor smerte.

3. Her har du en selvmotsigelse, du spør mer spesifikt om symptomer og sier samtidig at det ikke er essensielt. Symptomer og sykehistorie er noe av det viktiges verktøyet man har for å kunne stille en arbeidsdiagnose, for deretter å kunne sette igang riktig behandling og løse den underliggende årsaken til problemet.

Det er ikke sånn at man må ha hatt alle sykdommer for å kunne avdekke, forstå og behandle sykdom. Det hjelper veldig mye å ha behandlet 300 astmapasienter for å kunne stille riktig diagnose hos de som faktisk har astma, og i tillegg har man tilegnet seg erfaring til å kunne luke ut de som måtte ha astmasymptomer, men hvor årsaken er noe helt annet. Det er heller ikke sånn at leger sitter på alle svar ved første legebesøk, det vitner om lite kunnskap om hvor kompleks kroppen er. Det er en gang sånn at vanlige tilstander er vanlige, derfor begynner man som oftest å fokusere på disse. Motsatsen er sjeldne tilstander....som naturlig nok er sjeldne, og krever mye mer ressurser og utredning for å finne svar.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Casual

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Syk av trening
« #12 : 03. juni 2013, 19:45 »
Folk som ikke får noen ordentlig diagnostikk og får vite fra legen at alt er "greit" er akkurat de menneskene som må lene seg til alt de kan av andre kilder. De føler seg ikke bra og får vite at alt ER bra. Men det ER jo ikke det. Hvordan kan han stole på legevitenskapen og såkalt "ok" prøver? Som igjen svekker kompetansen og kunnskapen til den man har henvendt seg til. Du vet det er folk som har dødd som konsekvens av feildiagnostikk,overmedisinering og mangel på kunnskap. Det er en ekstrem dårlig trend i fastlegeordningen om å skrive ut respter så fort man kommer inn døra.

Folk som ikke får hjelp er nødt til å få hjelp fra andre med erfaring.


Jeg sanser hånet i kommentaren 'forumspesialist'. Du prøver å få en person til å virke mindre troverdig og feie infoen som vås. Da kan du bare si det rett ut i stedet for å snike det inn som et "ydmykt" hån. Om det er farlig og feil vet logikken og fornuften til skadelidde. Og det er nesten alt man har å gå på når alt ser "fint ut" på forskjellige prøver. Hvor er da denne ærlige representasjonen av en riktig utredning når skadelidde IKKE føler seg bra?

Nei jeg kan ikke vite underliggende årsak, men i stedet for å tie og unngå å potensielt hjelpe et medmenneske så sier jeg det jeg TROR. Og det er en forskjell.
Stigma taper ingenting, fordi det er ikke skrevet i stein. Og folk er ikke helt tette i huet heller. Derfor folk prøver å finne likheter i sine erfaringer for å se sammenhenger.


1. Det der var bare helt latterlig eksempel og forvridd til noe helt uforståelig.
Jeg kan ikke tvile på din kompetanse, men det virker som du lider av et stort ego og kognitiv dissonans. Hvor blir det av ydmykheten til leger for tiden? Vi sier alltid at kunden alltid har rett, men når pasienter kommer og "trosser" noe i legemiddelboka så blir man ledd av. Hva slags oppførsel er det her?

2. Det er rart du ikke har lagt merke til alle de oppblåste magene til folk. Veldig mange er ikke overvektige men bærer preg av luft i tarmen. Hvis du presser imot så er det en motstand der. Hvis du utfører tarmrens på de forsvinner hele magen. Tilfeldig? Det du sier der stemmer ikke i det hele tatt med folks erfaringer. Jeg har selv vært ekstremt oppblåst uten noen smerte. Hvorfor er det alltid sånn at folk som endelig har funnet råd og faktisk ERFART at det legene sier ikke stemmer, blir FORTSATT avvist av legene?

3. Jeg mente at symptomene ikke er essensielt å vite for å gjenoprette kroppens naturlige balanse. Men det kan gi en pekepinne på hva årsaken er. Spesielt


Alle vi mennesker(spesielt unge) lever etterkonsekvensen av å ha spist industrialisert mat. Vi klarer ikke å fordøye tilstrekkelig varmebehandlet melk, ekstra tilsatt gluten i hvetemel, raffinert sukker og avlet dyr på kraftôr. Det nevnte de ikke på legemiddelstudie nei. Men det er ganske essensielt. Du hører aldri om kosten fra en lege. Og leger lærer mer om legemidler mer enn de gjør om mat. Alt er da i mitt syn motsatt av hva det burde være. Du får aldr "fikset" en pasient med piller, det må gjøres med NÆRING. Kanskje ikke så dumt da likevel å poste på treningsforum hvor folk kan ERNÆRING?

Trådens tittel burde egentlig hete: "Syk av mat". For det er nemlig det 'nye' som skjer der ute hvis man kommer i snakk med folk. Det er ingenting som er så stor påvirkelse som maten vi spiser. Og vi er dårlige uten å være klar over det.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Syk av trening
« #13 : 03. juni 2013, 20:28 »
Folk som ikke får noen ordentlig diagnostikk og får vite fra legen at alt er "greit" er akkurat de menneskene som må lene seg til alt de kan av andre kilder. De føler seg ikke bra og får vite at alt ER bra. Men det ER jo ikke det. Hvordan kan han stole på legevitenskapen og såkalt "ok" prøver? Som igjen svekker kompetansen og kunnskapen til den man har henvendt seg til. Du vet det er folk som har dødd som konsekvens av feildiagnostikk,overmedisinering og mangel på kunnskap. Det er en ekstrem dårlig trend i fastlegeordningen om å skrive ut respter så fort man kommer inn døra.

Folk som ikke får hjelp er nødt til å få hjelp fra andre med erfaring.

Jeg sanser hånet i kommentaren 'forumspesialist'. Du prøver å få en person til å virke mindre troverdig og feie infoen som vås. Da kan du bare si det rett ut i stedet for å snike det inn som et "ydmykt" hån. Om det er farlig og feil vet logikken og fornuften til skadelidde. Og det er nesten alt man har å gå på når alt ser "fint ut" på forskjellige prøver. Hvor er da denne ærlige representasjonen av en riktig utredning når skadelidde IKKE føler seg bra?

Nei jeg kan ikke vite underliggende årsak, men i stedet for å tie og unngå å potensielt hjelpe et medmenneske så sier jeg det jeg TROR. Og det er en forskjell.
Stigma taper ingenting, fordi det er ikke skrevet i stein. Og folk er ikke helt tette i huet heller. Derfor folk prøver å finne likheter i sine erfaringer for å se sammenhenger.


1. Det der var bare helt latterlig eksempel og forvridd til noe helt uforståelig.
Jeg kan ikke tvile på din kompetanse, men det virker som du lider av et stort ego og kognitiv dissonans. Hvor blir det av ydmykheten til leger for tiden? Vi sier alltid at kunden alltid har rett, men når pasienter kommer og "trosser" noe i legemiddelboka så blir man ledd av. Hva slags oppførsel er det her?

2. Det er rart du ikke har lagt merke til alle de oppblåste magene til folk. Veldig mange er ikke overvektige men bærer preg av luft i tarmen. Hvis du presser imot så er det en motstand der. Hvis du utfører tarmrens på de forsvinner hele magen. Tilfeldig? Det du sier der stemmer ikke i det hele tatt med folks erfaringer. Jeg har selv vært ekstremt oppblåst uten noen smerte. Hvorfor er det alltid sånn at folk som endelig har funnet råd og faktisk ERFART at det legene sier ikke stemmer, blir FORTSATT avvist av legene?

3. Jeg mente at symptomene ikke er essensielt å vite for å gjenoprette kroppens naturlige balanse. Men det kan gi en pekepinne på hva årsaken er. Spesielt


Vanskelig å svare på et så usammenhengende innlegg, men jeg har heller ikke som fanesak å endre din oppfatning av sykdom og behandling. Du står fritt til å mene det du vil når du skriver i postene her, så mener jeg mitt. I motsetning til mitt daglige virke, så vil mine ytringer her inn også falle innunder "forumspesialist" da jeg ikke har noe forutsetninger for å bedrive fjerndiagostikk og gjetning for å løse folks individuelle problemer via nettet. Svar avgis på generelt grunnlag, ment som rådgivende og fordring av sunn fornuft.

190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Casual

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Syk av trening
« #14 : 03. juni 2013, 21:48 »
Vanskelig å svare på et så usammenhengende innlegg, men jeg har heller ikke som fanesak å endre din oppfatning av sykdom og behandling. Du står fritt til å mene det du vil når du skriver i postene her, så mener jeg mitt. I motsetning til mitt daglige virke, så vil mine ytringer her inn også falle innunder "forumspesialist" da jeg ikke har noe forutsetninger for å bedrive fjerndiagostikk og gjetning for å løse folks individuelle problemer via nettet. Svar avgis på generelt grunnlag, ment som rådgivende og fordring av sunn fornuft.
Javel, vanskelig og utfordrende men ikke umulig. Men det er det som er så synd. Det er ikke en oppfatning lenger. Skadelidde er skadelidde. Det er en realitet. Har man ikke store nok avvik og alt er greit på standard prøver i helsevesenet så er "alt greit". Da kommer man ikke noe lenger fordi skolemedisinen "har rett". Men det stemmer ikke alltid overens med pasienters erfaringer. Det er da ingen oppfatning. Det er en virkelig representasjon av hvordan den skadelidde føler seg. Det er som å si at det pasienten erfarer er bare tull eller psykisk. Og er man ikke dødssyk så havner man ofte utenfor systemet og må klare seg selv.

Da mener jeg (HVIS man føler helsevesenet har sviktet og ikke gitt deg en god nok utredning) at man bør få så mye info fra mennesker som har kjent på, erfart og også bedret sin egen situasjon uten hjelp fra helsevesenet. Ta ansvar for sin egen helse og gjøre noe med det man kan gjøre noe med.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!