Skrevet av Emne: Få Treningsforum opp på gammelt nivå  (Lest 13637 ganger)

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #30 : 09. juni 2013, 14:50 »
Tusen takk for det, Terje Johansen! :-)

Jeg argumenterer mot HeatoN85 her, men han skal ha stor takk for at han startet denne viktige diskusjonen.  Fleksnes skal også ha takk for at han stakk hull på en betent og overmoden verkebyll.

Jeg mistenker at du og Fleksnes har dannet en allianse her, formet gjennom det tette samarbeidet i Utskjellingstråden. Det er isåfall viktig at dette overvåkes tett slik at det ikke blir kartellvirksomhet der dere bygger dere opp kvantum i honnører med mål om å dempe min relative verdiskapning her på forumet.

Uansett et godt innlegg som jeg har planer om å svare på. Et viktig spørsmål her er om ledelsen i TF tør å komme på banen her, med kravstore annonsører og vandrende medisinskap på den ene enden og gullende rene englevinger på den andre?
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #31 : 09. juni 2013, 18:47 »
Nøkkelen til et godt forum er engasjerte forumeiere i kombinasjon med aktive, kunnskapsrike og engasjoerte medlemmer. Jeg opplever et veldig fraværende eierskap, og merker selv veldig liten trang til å være et aktivt og bidragende medlem. Har vært medlem i 10 år her, og ser av de gamle postene mine at jeg før tok meg tid til å svare skikkelig. Jeg har rett og slett ikke interesse for de samme temaene i samme grad nå, som for 10 år siden. Alle debattene er tatt, og alle spørsmålene som dukker opp er bare resirkulert gammelt materiale.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #32 : 09. juni 2013, 18:50 »
Nøkkelen til et godt forum er engasjerte forumeiere i kombinasjon med aktive, kunnskapsrike og engasjoerte medlemmer. Jeg opplever et veldig fraværende eierskap, og merker selv veldig liten trang til å være et aktivt og bidragende medlem. Har vært medlem i 10 år her, og ser av de gamle postene mine at jeg før tok meg tid til å svare skikkelig. Jeg har rett og slett ikke interesse for de samme temaene i samme grad nå, som for 10 år siden. Alle debattene er tatt, og alle spørsmålene som dukker opp er bare resirkulert gammelt materiale.

Er det ikke den følelsen du får hvis du leser treningsblader, at mesteparten er resirkulering av gamle temaer med flashy overskrifter som prøver å lure deg til å tro noe annet ?

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #33 : 09. juni 2013, 19:56 »
Er det ikke den følelsen du får hvis du leser treningsblader, at mesteparten er resirkulering av gamle temaer med flashy overskrifter som prøver å lure deg til å tro noe annet ?
Joda, men dette skyldes nok at kroppsbygging og fitness har en helt disproposjonalt stor plass i treningsblader.  Man behøver ikke engang bevege seg utenfor styrketrening for å finne stoff som sjelden dekkes i treningsbladene.  Hvor ofte finner man godt og informativt stoff om kast eller vektløfting?
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #34 : 09. juni 2013, 20:10 »
Hvor ofte finner man godt og informativt stoff om kast eller vektløfting?

Stoffet om kasting tror jeg ble kastet.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #35 : 09. juni 2013, 20:19 »
Jeg har fått en sånn ikke- positiv kjølig distanse til forumet gjennom banebrytende artikler ala - lag din egen protein(f)is, slik kommer du gjennom sommeren med sund (sic) grillmat, test av de beste protein(sjokoladene) barene, sånn får du sixpack til sommeren osv osv. Jeg burde vel ikke vært her. Det eneste jeg er interessert i er BBQ, overspising (periodisk) og maksing i benk.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #36 : 09. juni 2013, 21:08 »
Så hyggelig at man er savnet. Wink

Årsaken til at jeg mer eller mindre er fraværende fra forumet er flerdelt. Kvaliteten på forumet/innhold/kunnskapsnivå sank plutselig drastisk. Mange gode, gamle medlemmer ble borte, og med dem forsvant gode diskusjoner, god humor og flotte meningsutvekslinger. Hverdagen vår ble (mye) mer aktiv, og tiden til forumherjing  ble mindre. Og som jeg skrev i min egen logg for et års tid siden; forumet ga meg ikke mer, rett og slett.

Jeg har prøvd meg med treningslogg rundt omkring, men siden det aldri har blitt som det var her i glansdagene har disse bare avgått stille med døden. Det samme har egentlig den loggen jeg startet opp her i fjor høst ... den døde bare helt stille, uten smerter.

Jeg innrømmer gjerne at det hender jeg savner den mest aktive tiden her inne. Det var mye moro, mye ny kunnskap, mye svada og sist, men absolutt ikke minst; mange nye, flotte bekjentskaper. Men dette til tross; jeg er nok redd for at jeg er ferdig med å herje TF.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #37 : 09. juni 2013, 21:42 »
Dette handler om noe litt annet, men jeg synes det er på tide å få gjort noe med lay-outen til siden her og en del andre praktiske saker. TF har ikke forandret seg mye siden 2003(?), så da er det på tide med en oppfriskning.

Og et par andre idéer.

Når man går inn i en logg hadde det vært fint å kunne bla til en bestemt side om man ville, istedet for å måtte sitte å trykke seg bakover. Det er slitsomt når en logg er 400 sider lang.

En annen ting er at det hadde vært kjekt om man på et enkelt vis kunne få frem alt av bilder som lå i en logg.


Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #38 : 09. juni 2013, 23:06 »
Jeg er en av dem som ga Fleksnes honnør.  Jeg synes at han traff spikeren ganske presist på hodet.
Dette er en innrømmelse av tingenes tilstand her på TF, og faktisk en velformulert kritikk av kapitalismens virkning på trening og idrett.  Dette er noe som Bjørnar Moxnes i Rødt kunne ha skrevet eller sagt, men som Siv Jensen aldri vil våge å si eller skrive offentlig.  Konsekvensen av det som du sier her er at det ikke er mulig for TF å ha en virkelig fast og konsekvent linje mot doping.  La det være en utfordring til ledelsen av TF: Tør ledelesen av TF å gi til kjenne det samme synet på doping og annonseinntekter som det Heato85 gjør her?

Problembeskrivelsen hans er jo rett på spikeren, men tilskrivingen av problemet feil. At Treningsforum bare uten videre kan kjøre en knallhard dopfri linje, virker for meg helt urealistisk. Som du selv sier, så ville det medført at man mistet mesteparten av annonseinntektene. Tror du at Treningsforum hadde overlevd da? Hvem skulle driftet og utviklet nettsiden? Hvem ville skrevet artikler? Dekket stevner? Kun folk som vil gjør det gratis. Dette er REN fantasi. Jeg er ganske sikker på at Treningsforum er avhengig av inntekter, og i såfall måtte de ha forandret forretningsmodell radikalt - noe som er ekstremt urealistisk. Annonser er bortimot eneste aktuelle inntektskilde for et forum som dette.  

TF kan endre profil dersom TF er handlekraftige nok.

Dersom TF er handlekraftige nok til å grave sin egen grav, tenker du på? Hvor skal de få inntektene sine fra?

Det finnes faktisk haugevis av folk som tenker anderledes om trening og idrett.  De store særforbundene i NSF er himla mye større enn bolemiljøene.  

Det er sant, men hva har det å si når det i all hovedsak er de store produsentene i USA som produserer produktene som det annonseres for på Treningsforum? (I tillegg til "copycats" som produserer produkter etter lignende filosofi i Norge) 

Folk er på TF for å lese det som står der.  Dermed følger det helt logisk at TF er med på å forme treningskultur.  Dersom TF har som eneste motiv å hente penger fra en økonomisk struktur rundt et dopmiljø, så ville det kanskje være bedre om TF forsvant?

TF er teoretisk sett med på å forme en treningskultur, men det blir i så mikroskopisk grad at det ikke vil ha noen nytte. Treningskulturen som folk lever etter er definert utenfor Treningsforum.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #39 : 10. juni 2013, 09:01 »
Når man går inn i en logg hadde det vært fint å kunne bla til en bestemt side om man ville, istedet for å måtte sitte å trykke seg bakover. Det er slitsomt når en logg er 400 sider lang.

En annen ting er at det hadde vært kjekt om man på et enkelt vis kunne få frem alt av bilder som lå i en logg.


Les; "det er slitsomt for meg å bla meg gjennom en heit dame sin logg for å finne bildene. Gjør det enklere for meg, please."
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #40 : 10. juni 2013, 22:04 »
Hei igjen - for meg handler det mest om den effekten som trådstarter nevner. Når gode mennesker forsvinner, og aktive utøvere ikke føler seg velkomne. Da har det lite for seg å være her.
Et bra treningsforum vil det bli hvis man veksler inn 10 troll med 1 aktiv utøver innen fighting, bygging, fitness, strongman, styrkeløft, vektløfting, crossfit (ja jeg skrev det).

Når jeg, samtidig som flere styrkeløftere og strongmen forsvant, også så at forumet ikke lenger brydde seg om kvalitet på artikler, bredde på rapporteringer fra konkurranser og stevner, samt selvfølgelig at de ikke verdsatte alle de døgnene som ble jobbet gratis for forumet, da gav jeg rett og slett opp.

Det er MYE bra med TF idag - Live sendingene for eksempel, og bildekvalitet fra både Jokke og Jon osv.. men når slike ting ble på stell, så var det allerede for seint. Det var ikke nok til å lokke de gode forumbrukerene tilbake.

TF er nå slik Iform var da TF var på sitt beste. Og hadde ikke fitnessbloggen blitt rammet av Robert sine siktelser og litt overdreven kreativitet på artikkelforfattere osv... så hadde Fitnessbloggen tatt over ALT!

Som sagt - det ER bra ting med TF, men det er ikke så utrolig mange igjen til å sette pris på det...

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #41 : 11. juni 2013, 08:26 »
Et bra treningsforum vil det bli hvis man veksler inn 10 troll med 1 aktiv utøver innen fighting, bygging, fitness, strongman, styrkeløft, vektløfting, crossfit


Hyggelig å se samtlige grener man er verdensmester i ramset opp samtidig. Trolling inkludert.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #42 : 13. juni 2013, 11:00 »
... Nå har de faktisk endret designet. La oss se hva mer vi kan få de til å gjøre.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Nico_

  • Teknisk support
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

  • Teknisk support
Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #43 : 21. juni 2013, 01:11 »
Når man går inn i en logg hadde det vært fint å kunne bla til en bestemt side om man ville, istedet for å måtte sitte å trykke seg bakover. Det er slitsomt når en logg er 400 sider lang.

En annen ting er at det hadde vært kjekt om man på et enkelt vis kunne få frem alt av bilder som lå i en logg.
Begge to er det en løsning for nå. Du får riktignok kun de 7 siste bildene.

Trykk på Velg øverst der antall sider står,og du kan velge hvilke side du skal på.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå
« #44 : 06. juli 2013, 20:19 »
Dere kan jo gjøre noe med den jævla responstiden på forumet... jeg kan da ikke være den eneste som er drittlei av å klikke på en link, for så å vente 2-3 minutter på at den skal åpne.

Har egentlig gitt opp forumet på grunn av dette, er innom én gang i uka for å oppdatere loggen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!