Skrevet av Emne: Fettkaliper  (Lest 1761 ganger)

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Fettkaliper
« : 31. juli 2009, 02:06 »
Hurricane Harila her på forumet gikk idag til innkjøp av fettkaliper. Vi har gjort alle tester vi har funnet på nett og han havner på mellom 1,7 og 5,7. Rundt 2,5 på de fleste målingene. Selv havner jeg på mellom 10 og 12 på de forskjellige målingene. Jeg vet at jeg har 21 % i reel fettmasse da jeg har gjort DEXA måling. Røntgen måling som måler total fettmasse både innvending og underhudsfettet. Jeg regner da med at kaliper måling kun tar for seg underhudsfett? Hvor god er denne type testing? Jeg ser på meg selv som medium+ feit og synes 10-12 høres litt lavt ut? Hadde vært kult om noen som vet hva de har i fettprosent kunne komme med bilder så vi får en sammenligning. Legger ved 2 bilder så dere kan se hvordan vi ser ut:P Dere finner selv ut hvem som har 2,5 og hvem som har 11.

380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Fettkaliper
« #1 : 31. juli 2009, 02:42 »
Er det han nederste som har 2,5?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Fettkaliper
« #2 : 31. juli 2009, 02:47 »
Er det han nederste som har 2,5?
De 3 nederste bildene er av hurricane harila og det øverste er av meg, J.Hansen. Ser du ikke hvem som har 2,5 og hvem som har 11 er det ikke vits å poste svar Tongue
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Fettkaliper
« #3 : 31. juli 2009, 02:51 »
De 3 nederste bildene er av hurricane harila og det øverste er av meg, J.Hansen. Ser du ikke hvem som har 2,5 og hvem som har 11 er det ikke vits å poste svar Tongue

ser ut som han øverste har sånne klumpete lav-rep muskler, vanskelig å se forskjell på det og fett vet du.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Fettkaliper
« #4 : 31. juli 2009, 02:56 »
ser ut som han øverste har sånne klumpete lav-rep muskler, vanskelig å se forskjell på det og fett vet du.
Ja, det er sant. Men du har ikke noe å tilføye om nøyaktigheten til kalipermålinger da?
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Fettkaliper
« #5 : 31. juli 2009, 02:58 »
Får tilføye da at jeg har klumpete eksplosive lav-rep muskler og harila har lange seige senesterke langrennsmuskler (til tross for at vi begge trener samme program). hehe
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Fettkaliper
« #6 : 31. juli 2009, 02:59 »
Ja, det er sant. Men du har ikke noe å tilføye om nøyaktigheten til kalipermålinger da?

Ut i fra det jeg har lest på diverse logger på tf så er de jo ikke unøyaktige vanligvis da. Sikker på at dere måler riktig?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Fettkaliper
« #7 : 31. juli 2009, 03:53 »
Ut i fra det jeg har lest på diverse logger på tf så er de jo ikke unøyaktige vanligvis da. Sikker på at dere måler riktig?
Hva er vanlig å gjøre feil? Vi følger instruksjonene hvertfall.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!