Skrevet av Emne: Knebind  (Lest 2490 ganger)

Utlogget Lex Luger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 205

  • Rome wrecker
Knebind
« : 03. mai 2013, 18:01 »
Hei! er relativ ny innenfor styrkeløft, har løftet en del vekter, men ikke noe seriøst innenfor styrkeløft! Har trent en del med belte nå, men har fått lyst til å prøve knebind også. Jeg har sett noen instruksjonsvideoer hvordan man setter dette på! Det jeg lurer på er hvor stramt dette egentlig skal sitte for å ha effekt. Om jeg strammer som bare F... så klarer jeg ikke å bøye meg i det hele tatt, og kjenner blodtilførselen stopper opp, i tillegg kjennes det ut som kneet blir mer ustabilt? Er dette for stramt, hva er riktig, eller er dette en vanesak? Huh

Utlogget Sthorleif

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Knebind
« #1 : 26. mai 2013, 16:38 »
Hvis du surrer selv, så surrer du garantert alt for svakt. Få noen andre som kan det, til å gjøre det.
At du ikke klarer å bøye deg, er bare noe du tror Smiley

Utlogget Jokke101

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Knebind
« #2 : 26. mai 2013, 17:19 »
Har ikke fått trent noe selv med knebind bare prøvd det på opp til ca 80 % og fått litt opplæring. men av anbefalningene jeg har fått i Sandnes Atletklubb skal man stramme gradvis og bygge seg oppover etter som du blir mere vant til dette

kan gjerne surre selv og i starten vil du nokk greie og stramme hardt nokk selv, bare pass på at du strammer likt på begge  Wink




Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Knebind
« #3 : 26. mai 2013, 22:59 »
Vær forsiktig med å bruke bare bind om du ikke er vandt til det, veldig fort å komme frempå med vekter man ikke er i stand til å håndtere.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Gå til:  

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.