Skrevet av Emne: Hvilken konkurranse er realistisk/passer for meg?  (Lest 9326 ganger)

Utlogget AntiJante

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hei.

Ny på forumet:)

Jeg har trent styrketrening on and off i flere år, men aldri særlig seriøst. De siste årene har jeg nesten bare trent kondisjonstrening, og siden jeg er en slank person i utgangspunktet har dette gjort meg til en aldri så liten bønnestengel. Har nå trent styrke og nesten ingen kardio i ca 4 uker, og spist så mye jeg har orket, og har pga. grunnformen min allerede kommet meg opp til en kroppssammensetning som ikke lenger likner en 11 år gammel jente.

Jeg har lyst å sette meg et litt crazy mål, nemlig å stille i en eller annen konkurranse om 1-2 år. Målet er ingen plassering, men å være i form nok til å i det hele tatt delta. Jeg er 1.77 og veier 71 kg, med sikkert 15-16% kroppsfett (uten at jeg har målt dette). Er 28 år.

Kunne noen her hjulpet meg til å finne frem til en konkurranse som hadde vært realistisk for meg å i det hele tatt stille i om 1-2 år (gjerne ett). Som sagt er målet bare å komme i en form som ikke gjør det ydmykende at jeg i det hele tatt stiller. Jeg har tenkt på athletic fitness, men finnes det vektklasser ned til 70-75kg i kroppsbygging? Da er i så fall kroppsbygging også aktuelt.

Kan legge til at målet mitt er å ligge på ca 80-85kg i offseason vekt, men jeg innser at det vil ta hvertfall 1-2 år å klare uten å gå for mye opp i fettprosent.

Jeg kunne sikkert sjekket mye av dette selv, men er også ute etter meninger fra erfarne folk her inne, om hva som kan være realistisk med mitt utgangspunkt.

Takk på forhånd for konstruktive svar!

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Jeg ville prøvd meg på athletic Fitness. Det var en -70 kg tidligere for da stilte det en del i den klassen, men melder du deg på til den klassen nå er jeg redd du vil stille alene og bli "plassert" sammen med -80 kg gutta eller rett og slett gå i -80 kg klassen.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!