Skrevet av Emne: Gallestein  (Lest 10514 ganger)

Utlogget Casual

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Gallestein
« : 03. juni 2013, 14:06 »
Hei, noen som har erfaring med gallestein og kan dele litt innsikt?
Lurer spesifikt på om noen har gjort disse hjemmerensene med oliven olje, sitron og eplecider eddik. Jeg holder på med det nå og har passert ca. 600 grønne porøse klumper. Noen sverger på at dette faktisk er oppløst gallestein mens andre avkrefter det og sier det er oliven"steiner". Flere har rapportert ved laberatoriums tester at dette har vært en blanding av kolesterol, salt og bilium (gallestein) Jeg har tatt ultralyd og der var det "ingenting". Noe jeg ble advart for på forhånd av andre missinformerte pasienter om at de kom til å si. Flere pasienter har sagt det synes ikke alltid på ultralyd selv om de har hatt det. Så mange advarer mot å stole 100% på hva ultralyden viser når erfaringene tilsier noe helt annet. Til og med de som har fjernet hele galleblæra og fikk da påvist steiner (etter ultralyd)

Jeg har merket bedring i fordøyelsen, selvtillit og angst...Noe som har vært en stor plage egentlig hele livet. Men spesielt etter antibiotikakurene Tetracyclin og Roaccutan.

Symptomene jeg har hatt er:
Kløe i øyne, hud og hår
Flass, fett, tørt og flokete hår.
Konstant gjesping
Dårlig ånde
Dårlig kroppslukt
Lav selvtillit
Angst
Depresjon
Selvmordstanker
Spiserørsbrokk med sår i enden av spiserøret
Proteinintoleranse mot over 200 matvarer
Luflatelse
Vondt i leddene
Konstant sliten
Lav energi
Tungt å puste
Vondt "i" rundt hjertet.
Vond, sur og knip i magen (tarmen)
Ofte hodepine
Ofte munnsår og forskjølelse
Dårlig konsentrasjon
Dårlig hukommelse
Undervekt
Kviser
Fotsopp
Forstoppelse
Diaré
Oppblåsthet
Vondt å svelge
Øresus
Tung hjerterytme
Ekstremt sukkersug
Høy puls
Uklar/hes/kremtende stemme
Treg fordøyelse
Klebrig avføring
Slørete syn


Alle disse symtomene opplevde jeg "oppå" hverandre samtidig.

Jeg husker ikke mer jeg men rett og slett hele kroppen i ubalanse. Alle funksjoner nedsatt og hele kroppen i reservemodus/nødmodus. Jeg ble henvist av lege til psykolog grunnet dette var trolig "psykisk".
Jeg føler dette skulle gått under diagnosen kronisk utmattelse og jeg skulle fått en skikkelig utredning. Jeg gikk også på Cipralex en god stund.

Symtomene har jeg skjønt skyldes av dette, i følgende rekkefølge:
For lav p.H verdi av magesyre
Gallestein
Tarmdysbiose
Overvekst av tarmsopp
Permeabel tarm (lekk tarm)
Autoimmunitet mot matproteiner (intoleranse mot mat, 'peptider')
Kronisk inflammasjon
Redusert funksjon av fordøyelsesorganer


Setter pris på folks erfaringer og innsikt.

Utlogget Greger1997

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Gallestein
« #1 : 03. juni 2013, 15:09 »
Jeg så "The Green Mile" for noen år siden, og jeg tror hovedpersonen i filmen har noe lignende. Han blir kurert ved at en av de innsatte berører han og "suger" til seg all djevelskapen.

Det er min eneste erfaring med gallesteiner.


Håper dette hjelper!

Utlogget Casual

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Gallestein
« #2 : 03. juni 2013, 20:05 »
Tror det var rett og slett djevelskap og ikke gallestein. Kan jeg spørre hvorfor du håner et medmenneske? Du skylder ingen noe men det er merkelig hvordan du responderer på noe så alvorlig. Det var en jente som tok selvmord for ikke så lenge siden med samme helsetilstand. Jeg vurderte det samme, men jeg hadde store ambisjoner som holdt meg oppe.

Utlogget malbenus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Gallestein
« #3 : 04. august 2013, 18:09 »
NB Jeg kommer med litt synsing fra min side basert på wikipedia og diskusjoner med en gammel kollega av meg som måtte fjerne galleblæra grunnet gallestein. Jeg er ikke lege. NB

@Casual : Det du beskriver stemmer dårlig med gallestein alene. Det vanligste symptomet på gallestein skal være kraftige smerter i midten av kroppen (nedre brystkasse/øvre del av mageregionen, spesielt på høyre side av kroppen da galleblæra ligger bak leveren) I noen tilfeller også smerter mellom skulderbladene. Disse smertene kommer vanligvis på kvelden, samt etter inntak av fettholdige måltid ( da gallen er til for å hjelpe fordøyelsen av fettet man spiser). Du kan teste dette med å spise en fettholdig middag og se om du opplever sterke smerter i de nevnte stedene.

Disse steinene du nevner KAN være gallesteiner men det er ikke garantert. Wikipedia har en seksjon om hjemmerenser og gallestein. Det er rapportert om suksess i kun noen tilfeller men i andre har man undersøke "steinene" som kom ut og disse var ikke gallesteiner men olivenolje som har blitt "forsteinet" av mage-enzymer og sitronsyre. Jeg mistenker at grunnen til at disse kurene av og til fungerer er at olivenolje er hovedsaklig fettsyrer og at kroppen skiller ut galle (og gallesteiner) ved inntak av fettsyrer.

Når det gjelder de andre symptomene du opplever, så blir enda mer synsing fra min side. Det første som slo meg var en eller annen form for matintoleranse. Jeg hadde snakket med en lege eller ernæringsspesialist og satt en eliminasjonsdiett for å se om det er matintoleranse.

@Greger1997 : Beklager men jeg må pirke litt. jeg tror du blander gallestein og nyrestein. Karakteren til Tom Hanks i The Green Mile sleit med å urinere.

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Gallestein
« #4 : 04. august 2013, 18:27 »
Har gallestein selv. Når jeg glemmer meg og spiser for mye fett på en gang får jeg gallesteinsanfall. Smertene kan sammenlignes med å føde.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!