Skrevet av Emne: Korsrygg smerter  (Lest 4323 ganger)

Utlogget thomas1992

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Korsrygg smerter
« : 08. juni 2013, 21:50 »
Jeg har slitet veldig lenge med at jeg får en sånn pump-følelse/smerte nederst i korsryggen når jeg trener mark,stående roing(kommer nesten med en gang) og når jeg står oppreist en stund.. akkurat som at korsryggen blir fort sliten Tongue så jeg må strekke på ryggen for at den skal slappe av Tongue

noen flere som har det samme eller som vet hva det kan være?
har vært sånn i 2-3 år nå :S
Kroppsvekt 90 kg (2012). 103 kg (2014).
Maksløft:
Markløft 230 kg (2011)
Knebøy 170 kg (2011)
Benk 150 kg (2012)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Korsrygg smerter
« #1 : 09. juni 2013, 00:40 »
Har hørt det gjelder flere.

Kanskje korsryggen er under trent i forhold til lats osv?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget EightTwo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Korsrygg smerter
« #2 : 09. juni 2013, 01:49 »
Jeg har en skive feil i de to nedrerste skivene som gjør jeg får smerter å ubehag nå og da og spess om jeg trener romansk markløft (noe jeg måtte slutte med)

men til saken. Om du legger deg på ryggen og tar hendene under knæra og gynger på ryggen type frem og tilbake så kan det kanskje hjelpe.. det funka på meg vetfall.. men kommer nokk litt ann på årsak...

Utlogget thomas1992

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Korsrygg smerter
« #3 : 09. juni 2013, 14:21 »
Jeg har vært på MR, men fant ikke noe feil..
er nesten konstant ikke smerte men ubehag i korsryggen, å bare jeg skal ta oppvasken ( da jeg må stå litt fremoverbøyd ) så får jeg den "pump" følelsen med en gang, blir sliten i korsryggen :S
Kroppsvekt 90 kg (2012). 103 kg (2014).
Maksløft:
Markløft 230 kg (2011)
Knebøy 170 kg (2011)
Benk 150 kg (2012)

Utlogget DagEivind

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Korsrygg smerter
« #4 : 23. august 2013, 13:35 »
Jeg sliter med samme problem. Av og til stivner korsryggen i en gitt posisjon, og jeg føler meg 60 år gammel. Selv tror jeg det er best å ta kontakt med fysioterapeut og få en utredning av problemet, muligens noe knekking.

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Korsrygg smerter
« #5 : 25. august 2013, 14:41 »
jeg får "Pump" øverst/midt i ryggen når jeg tar benk...må gi meg lenge før jeg må gi meg pga styrken pga dette

Utlogget Beivakong1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Korsrygg smerter
« #6 : 10. januar 2014, 10:16 »
Dette er noe jeg også kjenner etter en markløft trening,har ikke smerter under selve treninga men stivner liksom til etter treninga og dagen etter. Blir stiv og støl og det er ubehagelig.
Jeg har tengt sånn at det er sikkert bare korsryggmusklene som er søle etter treninga,har jeg hatt en skade skulle jeg vell ha hatt smerter under selve treninga/løftene?

Utlogget ChristianR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Korsrygg smerter
« #7 : 10. januar 2014, 13:18 »
Smerter og ubehageligheter i korsryggen skal ikke være nødvendig, selv etter en treningsøkt med markløft. At du ikke kjenner til noen smerte, stivhet eller ubehag under selve treningen er ganske normalt, som med all annen aktivitet så er det ikke før kroppen blir kald igjen at man kjenner til eventuelle endringer. Blir du støl i korsryggen etter å ha løftet markløft har du ikke en bra nok teknisk utførelse, det skal som sagt ikke være en nødvendighet å være stiv og støl i korsryggen etter endt trening.

Stølhet i korsryggen er i og for seg ganske normalt, men samtidig noe man kan unngå. Det kan dog være så mangt som er skylden i at nettopp du har plager eller smerter i korsrygg. Du kan f.eks ha en stram Lats som drar i bekkenet og gir deg en svai i ryggen, ofte kan det være hoftebøyerne (Iliopsoas-musklene) som er stramme og gir deg en svai i ryggen. Erector Spina kan være en årsak. En dårlig kroppsholdning kan være en årsak.

Her har du ihvertfall noen eksempler som du kan sjekke ut.
- Personlig Trener
- Webcoach
- Kostholdsveileder

www.sterkogskadefri.no

Utlogget Humbug

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Korsrygg smerter
« #8 : 10. januar 2014, 13:19 »
Få noen som kan det til å se på teknikken din.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!