Skrevet av Emne: Tips til jobb  (Lest 9806 ganger)

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Tips til jobb
« : 10. juni 2013, 16:40 »
Hei

Er pokerspiller, men etter ett ikke så fullt bra år tenker jeg å skaffe meg en jobb vedsiden av pokeren til høsten. Noen som har tips til hva dette kan være? Har ingen utdanning utover generell studiekompetanse. Jobben kan være hvor som helst i verden egentlig. Jeg har nettopp gjort det slutt med fruen, og skal flytte - men ikke helt bestemt meg hvor. Tenkte Sverige med det første, på grunn av de lave bo, og leve-utgiftene, men om noen har andre tips så fyr løs!


Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Tips til jobb
« #1 : 10. juni 2013, 18:20 »
Pump

Utlogget bjorlon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Tips til jobb
« #2 : 11. juni 2013, 09:45 »
Hva med å faktisk ta seg en utdanning i og med at du har studiekompetanse?

Utlogget Student89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 64

Sv: Tips til jobb
« #3 : 11. juni 2013, 09:51 »
Ikke glem at lønnsnivået i Sverige, er på lik linje med lave kostnader, lave i sverige! Er en grunn til at svensker er norges største innvandringsgruppe og at de kommer HIT for å jobbe Wink Så isåfall ville jeg bodd i Norge, men ved grensen hehe!

Hadde jeg vært deg ville jeg uten tvil tatt meg en utdannelse, evt på deltid. Studere kan man jo også gjøre over alt Smiley

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tips til jobb
« #4 : 11. juni 2013, 10:43 »
Hei

Er pokerspiller, men etter ett ikke så fullt bra år tenker jeg å skaffe meg en jobb vedsiden av pokeren til høsten. Noen som har tips til hva dette kan være? Har ingen utdanning utover generell studiekompetanse. Jobben kan være hvor som helst i verden egentlig. Jeg har nettopp gjort det slutt med fruen, og skal flytte - men ikke helt bestemt meg hvor. Tenkte Sverige med det første, på grunn av de lave bo, og leve-utgiftene, men om noen har andre tips så fyr løs!

Siden du er ubrukelig for samfunnet, og også for TF så håper jeg du søker deg jobb som viltvokter på Svalbard uten sluttstykke i våpenet. Lave bo og skatteutgifter og ingen moms, ville passet deg perfekt.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Tips til jobb
« #5 : 11. juni 2013, 16:25 »
Ikke glem at lønnsnivået i Sverige, er på lik linje med lave kostnader, lave i sverige! Er en grunn til at svensker er norges største innvandringsgruppe og at de kommer HIT for å jobbe Wink Så isåfall ville jeg bodd i Norge, men ved grensen hehe!

Hadde jeg vært deg ville jeg uten tvil tatt meg en utdannelse, evt på deltid. Studere kan man jo også gjøre over alt Smiley

Er fult klar over det, men som pokerspiller tjener jeg like mye hvor enn jeg befinner meg i verden så lenge jeg har internett tilgjengelig. Har tenkt på grensen selv, hvor evt?

Siden du er ubrukelig for samfunnet, og også for TF så håper jeg du søker deg jobb som viltvokter på Svalbard uten sluttstykke i våpenet. Lave bo og skatteutgifter og ingen moms, ville passet deg perfekt.

Jeg har skattet mer enn du noen gang kommer til å gjøre, så bidrar ganske greit til staten mildt sagt. Har betalt ca 600 000 i skatt siste året.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tips til jobb
« #6 : 12. juni 2013, 13:08 »
Jeg har skattet mer enn du noen gang kommer til å gjøre, så bidrar ganske greit til staten mildt sagt. Har betalt ca 600 000 i skatt siste året.

Skatter selv over 800K i året, så du er ennå langt bak.

Du sier du "er" pokerspiller, men åpenbart ikke en god en siden du skal legge opp. Hadde du tjent så mye på poker at du skattet 600K tviler jeg sterkt på at du hadde skrevet at det gikk dårlig og at du ønsket å slutte med det. Det er den første logiske bristen i innleggene dine.

Videre så er det ingen som har såpass høy inntekt som deg og meg at de skatter 600K i året eller mer som er så, la oss kalle en spade for en spade, tette i pappen at de spør på TF om hvilke jobber som er bra. Skatter du 600K i året betyr det at du har en inntekt på nærmere 1.4 mill, og har du det, ja, da har du det enten bra der du er eller så er du uansett attraktiv på jobbmarkedet på finn.no. Dette er den logiske bristen nummer 2.

Hvis det derimot er slik at du har en jobb med inntekt på over 1 mill idag men har mistet denne og i tillegg klart å spille bort penga dine på poker, ja så har du rett i det du skriver over men bør vurdere både terapi og økonomisk rådgivning.



Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Tips til jobb
« #7 : 12. juni 2013, 13:24 »
Skatter selv over 800K i året, så du er ennå langt bak.

Du sier du "er" pokerspiller, men åpenbart ikke en god en siden du skal legge opp. Hadde du tjent så mye på poker at du skattet 600K tviler jeg sterkt på at du hadde skrevet at det gikk dårlig og at du ønsket å slutte med det. Det er den første logiske bristen i innleggene dine.

Videre så er det ingen som har såpass høy inntekt som deg og meg at de skatter 600K i året eller mer som er så, la oss kalle en spade for en spade, tette i pappen at de spør på TF om hvilke jobber som er bra. Skatter du 600K i året betyr det at du har en inntekt på nærmere 1.4 mill, og har du det, ja, da har du det enten bra der du er eller så er du uansett attraktiv på jobbmarkedet på finn.no. Dette er den logiske bristen nummer 2.

Hvis det derimot er slik at du har en jobb med inntekt på over 1 mill idag men har mistet denne og i tillegg klart å spille bort penga dine på poker, ja så har du rett i det du skriver over men bør vurdere både terapi og økonomisk rådgivning.





Posten din viser bare at du er helt fjern og uviten. Til sammen i min poker-karriere har jeg tjent 1.2 millioner dollar, som er siden 2008. Selv om at jeg det siste året ikke har tjent mer enn rundt 400 000 norske kroner, betyr ikke det at det er alt jeg må skatte for. I all form for pengespill må man skatte av ALLE gevinster over 10k, uavhengig om man tar de ut eller ikke. Jeg spiller høye stakes, og antall potter over 10k jeg har vunnet er enormt mange, derav den høye skatten. Det går selvsagt begge veier, og winnings og profit er ikke det samme. Derfor har jeg skattet for 600 000,  og fått inn rundt 400 000 brutto i 2013. Jeg foreslår at du går tilbake til trollingen din, da du mangler totalt forståelse for det meste, og fremstår bare som en retard når du blander deg inn i diskusjoner.

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Tips til jobb
« #8 : 12. juni 2013, 13:36 »
Fleksnes: Jeg overfører 1000 kr i nettbank til deg om du poster ett bilde av deg selv i tråden. Så får retardness ett ansikt.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Tips til jobb
« #9 : 12. juni 2013, 14:09 »
Posten din viser bare at du er helt fjern og uviten. Til sammen i min poker-karriere har jeg tjent 1.2 millioner dollar, som er siden 2008. Selv om at jeg det siste året ikke har tjent mer enn rundt 400 000 norske kroner, betyr ikke det at det er alt jeg må skatte for. I all form for pengespill må man skatte av ALLE gevinster over 10k, uavhengig om man tar de ut eller ikke. Jeg spiller høye stakes, og antall potter over 10k jeg har vunnet er enormt mange, derav den høye skatten. Det går selvsagt begge veier, og winnings og profit er ikke det samme. Derfor har jeg skattet for 600 000,  og fått inn rundt 400 000 brutto i 2013. Jeg foreslår at du går tilbake til trollingen din, da du mangler totalt forståelse for det meste, og fremstår bare som en retard når du blander deg inn i diskusjoner.

Helt fantastisk. Men du spør fremdeles på et treningsforum om tips til jobb.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tips til jobb
« #10 : 12. juni 2013, 14:38 »
Posten din viser bare at du er helt fjern og uviten. Til sammen i min poker-karriere har jeg tjent 1.2 millioner dollar, som er siden 2008. Selv om at jeg det siste året ikke har tjent mer enn rundt 400 000 norske kroner, betyr ikke det at det er alt jeg må skatte for. I all form for pengespill må man skatte av ALLE gevinster over 10k, uavhengig om man tar de ut eller ikke. Jeg spiller høye stakes, og antall potter over 10k jeg har vunnet er enormt mange, derav den høye skatten. Det går selvsagt begge veier, og winnings og profit er ikke det samme. Derfor har jeg skattet for 600 000,  og fått inn rundt 400 000 brutto i 2013. Jeg foreslår at du går tilbake til trollingen din, da du mangler totalt forståelse for det meste, og fremstår bare som en retard når du blander deg inn i diskusjoner.

Hva du har tjent og skatta er jo ikke så interessant uten å vite hvor mye du har spilt bort igjen. Eneste retarden her er du, som starter en egen tråd hvor du innleder med at du er pokerspiller men skal gi deg med det siden det går dårlig, og lurer på hva som er en bra jobb.

Setter gjerne over 1.000 spenn til deg om du legger ut et bilde av mora di.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tips til jobb
« #11 : 12. juni 2013, 14:40 »
...og må legge til at du ønsker deg til sverige pga lave bo og leve utgifter. Siden lønnsnivået er tilsvarende og Sverige et langt dårligere jobbmarked enn Norge så viser det bare at du er ytterligere retard. Videre så understreker det mitt første standpunkt, at det meste du har skrevet i denne tråden er blank løgn, og at du er rotte blakk og rimelig desperat.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Tips til jobb
« #12 : 12. juni 2013, 15:30 »
Hva du har tjent og skatta er jo ikke så interessant uten å vite hvor mye du har spilt bort igjen. Eneste retarden her er du, som starter en egen tråd hvor du innleder med at du er pokerspiller men skal gi deg med det siden det går dårlig, og lurer på hva som er en bra jobb.

Setter gjerne over 1.000 spenn til deg om du legger ut et bilde av mora di.

I ditt første innlegg skrev du at jeg ikke bidro noe til samfunnet. Derfor skriver jeg hvor mye jeg skatter, som viser at jeg faktisk bidrar ganske mye. Å tro at grafen til en pokerspiller går rett oppover er naivt. Grafen går opp og ned, og i de tilfellene den går opp må man skatte av det, derav den høye skatten.

Hvor har jeg skrevet at jeg skal slutte å spille poker? Det jeg skrev var at jeg etter ett middelmådig år pokermessig tenkte å skaffe meg en liten jobb vedsiden av pokeren.

...og må legge til at du ønsker deg til sverige pga lave bo og leve utgifter. Siden lønnsnivået er tilsvarende og Sverige et langt dårligere jobbmarked enn Norge så viser det bare at du er ytterligere retard. Videre så understreker det mitt første standpunkt, at det meste du har skrevet i denne tråden er blank løgn, og at du er rotte blakk og rimelig desperat.

Igjen viser du at du mangler ett par antenner. Som jeg skrev tidligere i tråden, lønnsnivået til en pokerspiller er like høy uansett hvor i verden man befinner seg, så det vil ikke ha noen betydning. Selfølgelig ville jeg ha tjent mindre på en eventuell jobb vedsiden av, men ikke så mye mindre at det ikke hadde vært EV+ å flytte til Sverige.


Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Tips til jobb
« #13 : 12. juni 2013, 15:58 »
Er du ute etter en alminnelig jobb, eller er det raske, gode penger du er ute etter da?
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Tips til jobb
« #14 : 12. juni 2013, 16:07 »
Er ikke ute etter raske penger, men en alminnelig jobb som jeg kan ha vedsiden av pokeren som en liten sikkerhet. 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!