Skrevet av Emne: Problemer med markløft.  (Lest 2816 ganger)

Utlogget DaTrader

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Problemer med markløft.
« : 25. juni 2013, 00:27 »
Hei, jeg er en gutt på 17 år og for tiden sliter jeg litt med å ta markløft ordentlig.
Jeg er 187 høy, veier ca 79 kg og har trent i snart 2 år.

Problemet:
Meg og en venn jobber mye med hvordan vi skal riktig gjøre markløft (form). Han greier det veldig lett ved at han bøyer seg ned til gulvet (hendene i bakken uten å bøye knærne) tar et grep om stangen og så bøyer knærne og rumpa ut (ikke krom kygg) osv..

Jeg er nemlig så stiv at jeg ikke er i nærheten til å ta i bakken fra en stående posisjon. Dermed sliter jeg litt ekstra når jeg skal gjøre det riktig. Jeg har ikke vært myk så lenge jeg kan huske og har alltid slitt litt med dette. Jeg føler at dette gjør det mer ubehagelig og at jeg unødvendig belaster ryggen. Selvfølgelig så er det ikke et must å ta i bakken, men jeg føler meg betydelig redusert ved at jeg er så stiv.

Det jeg lurer på er hva dette problemet kommer av. Personlig så tror jeg at jeg er stiv i korsryggen (hvis det er mulig) eller at jeg generelt er veldig stiv. Det kan selvfølgelig hende at jeg har dårlig form, men tror virkelig ikke det er problemet ettersom jeg har gjort veldig mye for å korrigere den. Det er litt vanskelig å forklare, men jeg har prøvd.

Håper det er noen som kan hjelpe meg ved å komme med noen råd.


Jeg har sett en del på denne videoen for å få en god form: http://www.youtube.com/watch?v=-4qRntuXBSc

Utlogget Jokke101

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Problemer med markløft.
« #1 : 25. juni 2013, 00:39 »
Var et kjent problem har hatt det selv rett og slett ikke mjuk nokk. Tøying er eneste utvei her vær flink og tøye litt ekstra et par dager i uken og du vil fort merke forskjell eller oftere Smiley

 kan og trene litt strake markløft fra heng som strekker litt ekstra på hamstringen

Jeg gjorde dette i godt og vel 2 måneder og merket stor forandring Wink

husk også og vedlikeholde tøyingen slik at det ikke går tilbake til der du var Smiley

håper dette gir en pekepinne Wink hjalp meg veldig

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!