Skrevet av Emne: Ned i fettprosent  (Lest 3958 ganger)

Utlogget EightTwo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Ned i fettprosent
« : 19. juni 2013, 14:32 »
Hei, jeg tok en test for å sjekke fett prosent den sier jeg er på 26%
Jeg har trent 4 dager i uken siden januar og har drevet bare med styrke, føler dette har virket ganske bra men nå vil jeg brenne litt fett. Kan jeg bruke vilket som helst styrke program for å brenne fett bare ved å øke intensiviteten?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ned i fettprosent
« #1 : 19. juni 2013, 15:13 »
letteste veien er å begynne å logge hver kalori du inntar. Bruk en formel på nettet som viser hvor mye ca. du brenner til vanlig, legg til ca det du brenner på trening uansett hva dette er og trekk fra 400kcal - lag en spiseplan ut i fra dette. DRIT  I ALT av superkurer, måltidserstattere etc og spis REN mat, høyt protein inntak og moderat karbo og fett. Går du ikke ned da, gjør du noe feil. Rundt 0.5 kg per uke bør du se av nedgang, i det minste de første ukene.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget EightTwo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Ned i fettprosent
« #2 : 19. juni 2013, 16:13 »
Ok, burde jeg holde et lavere kalori intak de dagene jeg ikke trener? eller er det samme dietten bare + ekstra proteinshake?

Utlogget Student89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 64

Sv: Ned i fettprosent
« #3 : 20. juni 2013, 12:54 »
På mine hviledager spiser jeg forholdsvis likt som treningsdagene, men én mindre shake. Altså den efter økten. Med andre ord, kun én shake til frokost - og resten av kostholdet er likt.

Du kan prøve geriljakardio som en avslutning efter styrkeøktene dine Wink Jeg gjør det med gode resultater, og som Fleksnes sier - pass på kaloriinntaket! Kan anbefale www.myfitnesspal.com for logging av kostholdet. Behøver ikke gjøre det hver dag, men prøv en uke, så skjønner man hvor man ligger Wink

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Ned i fettprosent
« #4 : 20. juni 2013, 14:10 »
Ok, burde jeg holde et lavere kalori intak de dagene jeg ikke trener? eller er det samme dietten bare + ekstra proteinshake?


I utg. burde ha høye og lave dager flere dager i uken. For at forbrenningen hele tiden skal være på sitt maksimale Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Ned i fettprosent
« #5 : 20. juni 2013, 14:35 »
letteste veien er å begynne å logge hver kalori du inntar. Bruk en formel på nettet som viser hvor mye ca. du brenner til vanlig, legg til ca det du brenner på trening uansett hva dette er og trekk fra 400kcal - lag en spiseplan ut i fra dette. DRIT  I ALT av superkurer, måltidserstattere etc og spis REN mat, høyt protein inntak og moderat karbo og fett. Går du ikke ned da, gjør du noe feil. Rundt 0.5 kg per uke bør du se av nedgang, i det minste de første ukene.

WOW, ett skikkelig seriøst innlegg av fleksnes? Honnør.

Kutt ut 4-500kcal om dagen av det mest unyttige du spiser, raske karbo usundt fett. Kan avslutte styrkeøktene med litt intensiv kardio for å forbrenne litt ekstra.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget EightTwo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Ned i fettprosent
« #6 : 20. juni 2013, 15:20 »
Takker! Jeg skal prøve en girilija økt etter trening i dag

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ned i fettprosent
« #7 : 24. juni 2013, 09:40 »
WOW, ett skikkelig seriøst innlegg av fleksnes? Honnør.

Kutt ut 4-500kcal om dagen av det mest unyttige du spiser, raske karbo usundt fett. Kan avslutte styrkeøktene med litt intensiv kardio for å forbrenne litt ekstra.

Ja, så nå er det DIN TUR til å komme med et komplett useriøst innlegg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget jaddah

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Ned i fettprosent
« #8 : 24. juni 2013, 10:06 »
Kjør ca. 500 kalorier i underskudd hver dag. Spis rene produkter og styr unna halvfabrikater. Sørg også for å få i deg rikelige mengder med salat og grønt, og spis ca. hver 3. time.

Tren styrke og få i deg nok proteiner for å vedlikeholde muskelmassen, ellers så vil du muligens gå ned i vekt, men det vil ikke ha stor påvirkning på fettprosenten.

Jeg prøver også og få ned fettprosenten og slet i begynnelsen rett og slett fordi jeg hadde for stort underskudd. Jeg lå på 800 - 1000 kalorier i minus hver dag.
Dette førte visstnok til at kroppen gikk i sparemodus og metabolismen gikk i dass.

Nå begynner jeg derimot å se fremgang når jeg justerte til 500 kalorier i minus hver dag.
Jeg har også en spisedag i uken der jeg fyller på med litt treige karbohydrater, slik at jeg får kickstartet metabolismen igjen.

Har nå gått fra 26% fett til 24% på ca. en måned.

Utlogget DagEivind

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Ned i fettprosent
« #9 : 25. juni 2013, 14:20 »
Kjør ca. 500 kalorier i underskudd hver dag. Spis rene produkter og styr unna halvfabrikater. Sørg også for å få i deg rikelige mengder med salat og grønt, og spis ca. hver 3. time.

Tren styrke og få i deg nok proteiner for å vedlikeholde muskelmassen, ellers så vil du muligens gå ned i vekt, men det vil ikke ha stor påvirkning på fettprosenten.

Jeg prøver også og få ned fettprosenten og slet i begynnelsen rett og slett fordi jeg hadde for stort underskudd. Jeg lå på 800 - 1000 kalorier i minus hver dag.
Dette førte visstnok til at kroppen gikk i sparemodus og metabolismen gikk i dass.

Nå begynner jeg derimot å se fremgang når jeg justerte til 500 kalorier i minus hver dag.
Jeg har også en spisedag i uken der jeg fyller på med litt treige karbohydrater, slik at jeg får kickstartet metabolismen igjen.

Har nå gått fra 26% fett til 24% på ca. en måned.

Hver tredje time har jeg hørt bare er tull... Spis når du er sulten!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ned i fettprosent
« #10 : 26. juni 2013, 08:31 »
Har ikke en dritt å si for kroppen hvor ofte eller når du spiser - alt som har noe å si ar kalorier inn vs kalorier ut. Men for ens egen MENTALE greie kan det være mye lettere å holde en bra diett når man spiser forholdsvis ofte kontra f,eks. noen store måltider og så mange timer mellom hver gang.

Noen synes dog det f.eks. er enklere å spise lite på jobb og vanskeligere å holde seg unna mat på kvelden - da er det naturlig å legge opp en plan med lite mat på dagen så du har igjen mye kalorier til kvelden.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget jaddah

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Ned i fettprosent
« #11 : 26. juni 2013, 14:00 »
Hvorvidt det bare er tull å spise hver 3. time, kommer helt an på hva man ønsker å få ut av å spise hver 3. time.

For mitt vedkommende spiser jeg ca. hver 3. time, for å unngå annen, usunn småspising mellom måltidene.
Når jeg bare spiser 3 måltider for dagen, så er det lettere for meg å småspise på usunne ting innimellom, derfor spiser jeg 6 sunne måltider om dagen i stedet.
Det holder blodsukkernivået stabilt, og det blir ikke like fristende å ty til søtsaker.

Så er det absolutt nødvendig? Nei, helt sikkert ikke. Men sliter man litt med selvdisiplinen innimellom, så er det et bra tiltak. Det fungerer i hvert fall for meg, men alle må jo tilpasse etter sine behov.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ned i fettprosent
« #12 : 26. juni 2013, 15:50 »
Var jo nettopp det jeg sikta til JADDA. Men du rettet kanskje ikke innlegget ditt til meg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget jaddah

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Ned i fettprosent
« #13 : 26. juni 2013, 16:12 »
Var jo nettopp det jeg sikta til JADDA. Men du rettet kanskje ikke innlegget ditt til meg.

Neida, det var rettet til DagEivind, hehe Smiley

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ned i fettprosent
« #14 : 27. juni 2013, 08:16 »
Neida, det var rettet til DagEivind, hehe Smiley

Hehe? Du driver og ler av meg? Dette vil bli tatt hånd om FACE2FACE
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!