Skrevet av Emne: Vil gå ned minst 35 kg før neste sommer, tips?  (Lest 5443 ganger)

Utlogget christian_k

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Jeg er en gutt på 19 år, som gjerne vil ha sommerkroppen klar for neste sesong, men jeg har en _veldig_ lang vei å gå. Per dags dato veier jeg i underkant av 130 kg og er 192 cm høy. Høy fettprosent.

Trening er noe jeg har lite erfaring med, og jeg ser hovedsakelig etter metoder å trene uten for mye utstyr, det eneste åpne treningsstudioet i nærheten, har kun fokus på styrketrening, og virker noe amatørmessig.

Jeg føler ikke at jeg er i så jævlig dårlig form, i forhold til andre på min størrelse, men jeg er helt klart langt etter den normale mann på 70-90 kg.

Jeg har i det siste fått ekstra motivasjon, da jeg for noen uker tilbake var på ferie, og rett og slett så meg lei på at alle andre ordner seg dame, mens jeg blir sittende igjen og glo i veggen eller drikke meg drita. Jeg er fullt klar over at dette også kan komme av andre årsaker, f. eks manglende selvtillit, og det er en av tingene jeg vil prøve å forbedre ved å komme i bedre form.

Det jeg ser for meg å kunne klare innen neste sommer, er å gå fra en feit bamse, til en litt kraftig, normal kar.

Det jeg lurer på er: Hvor skal jeg begynne, hvordan skal jeg legge opp kostholdet og hvor hardt skal jeg gå ut?

Takker for alle svar!

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Så bra at du tar tak i helsen din  biggrin

Det aller viktigste å ta tak i er kostholdet. For en mann på din størrelse så tenker jeg at 2500 kcal er en fin start. Maten bør bestå av rene råvarer fra kylling, egg, fisk, karbonadeig, grønnsaker, frukt, bær, trege karbohydrater, nøtter, oljer etc.

Sett opp en matplan med frokost, lunsj, mellommåltid, lunsj, middag og kvelds og sørg for at den ikke overskrider 2500 kalorier. Handle inn det du trenger en gang i uka slik at alt du trenger er tilgjengelig hjemme og sett opp en oversikt over hva du skal ha til middag hver dag slik at du slipper å tenke for mye på sulten mage.

Når det kommer til trening så er det viktig at du finner en treningsform du liker. Jeg er for eksempel joggefan og elsker å jogge mye. Veien dit var ikke særlig morsom, men når teknikken satt og formen på plass så var det en herlig treningsform som brenner MYE kalorier.


Utlogget JBR

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

Sv: Vil gå ned minst 35 kg før neste sommer, tips?
« #2 : 09. januar 2014, 20:14 »
Litt sent ute, men har et godt tips til alle som ønsker å gå mye ned i vekt og som ikke tror på mirakelkurer. Gå lange turer i ulendt terreng og det med en forholdsvis tung sekk.

Resultatet er meget høy forbrenning, delvis fordi du forbrenner mye pr time og delvis fordi dette er en aktivitet du kan drive med i timesvis. Legg ferien til Hardangervidda og gå flere timer med sekk hver dag, så vil du raskt merke resultater.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!