Skrevet av Emne: Ossiebuilding:150kg x 18 på side 452 :)  (Lest 681006 ganger)

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Pømpings
« #1290 : 02. januar 2006, 11:39 »
Har så og si aldri kjørt bøy i smith, men jeg synes nesten det er tyngre enn vanlig bøy!
Med 200 kg i smith hva tar du i vanlig bøy?
Gratulerer med fint rundt tall i bøy forresten  Wink
Meget bra  2thumbsup

Er nok desverre milevis unna 200 i vanlig bøy uten utstyr Tongue Ned til benk i smith blir nok myyye lettere, men kan nok uansett ha en liten overføringseffekt. Øvelsen gjør at du kan holde veldig fin posisjon gjennom hele løftet, noe som totalt forsvinner hvis du går dypt i smith-bøy (noe jeg ikke anbefaler til noen)

Blir spennende å se hvor jeg ender i bøy om ca 2 måneder, nå skal uansett beina prioriteres noe veldig Smiley

Sånn som det er nå så mister jeg mye teknikk ved belastninger over 120kg, noe som skyldes dårlig bevegelighet i glutesus og hamstrings, samt latterlig svake quads Grin

200 er målet før året er omme, da selvfølgelig dyyype og uten utstyr Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Ossie: Pømpings
« #1291 : 02. januar 2006, 15:16 »
Ok  Smiley
Du økte jo veldig fort i mark, så 200 kg i bøy går etter kort tid  2thumbsup
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Pømpings
« #1292 : 02. januar 2006, 17:09 »
Ok  Smiley
Du økte jo veldig fort i mark, så 200 kg i bøy går etter kort tid  2thumbsup

Satser på at du har rett Cheesy

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1293 : 02. januar 2006, 17:21 »
Dagens:

Som nevnt tidligere skal jeg de neste to månedene vektlegge beinstyrke. Føler egentlig at både mark og benk går ganske greit nå, både teknisk og styrkemessig så vektlegger nå mitt svake ledd: BØY.

Programmet skriver jeg opp senere, men i korte trekk så blir det et vanlig prioriteringsprogram der bein trenes først i økta og på dagene etter hviledager. Treningsvolumet vil være høyt, og vekt vil ligge på progresjon, riktig teknikk, få repetisjoner og mange sett.

Box-bøy, ned til 25cm boks:
40*4
40*4
50*4
60*4
70*4
75*4
80*4
85*4
90*4
100*1
110*1
120*1

Bøy, ekstra dype med stopp i bunnen:
80*2
90*2
100*2
110*2
120*2

Bøy i smith, ned til benk:
100*3
120*3
140*3
160*3


Markløft:
170*3  På 4 cm kloss
190*3  Vanlig
210*3  Fra 4 cm kloss


Lårcurl:
20*12
25*10
30*8

Beinspark:
30*12
45*10
60*8

Bra økt!! Bøyen ble bare lettere og lettere uttover økta-- Merker at box-bøy før vanlig bøy gjør underverker teknisk! Brukte belte på de tyngste settene.

Årets beste økt sålangt!! Grin

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1294 : 02. januar 2006, 21:44 »
Dagens andre:

Nedtrekk, bred:
3*10

Upper back:
3*15

En arms kabelroing:
1*12


Bicepscurl i kabel:
2*12-15

Hantelcurl:
2*12

Ez-curl:
2*12


Omvendt ez-curl:
2*12

Håndleddscurl, stående:
3*20

Kjapp og fin Smiley

Totalt 50 arbeidssett idag woot

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1295 : 02. januar 2006, 22:44 »
1 Jeg er imponert over både mengden og kvaliteten!  2thumbsup
2 Meget bra at du kjører bøyen etter boxbøyen MED stopp i bunn! Dette er viktig! Jeg regner med at Du vet det, Åsmund, men den detaljen kan andre også ha godt av... Boxbøy og bøy med stopp i bunn bryter den eksentriske/konsentriske dynamikken. Ergo så er begge de øvelsene du gjorde idag IKKE-dynamiske. Tunge enere i boxbøy er en øvelse for max styrke, og bør ikke kombineres med en dynamisk bøyøvelse i samme økt... Så eksplosive lette frontbøy er IKKE tingen sammen med tung box-bøy. Smiley
3 Det jeg egentlig skulle si; Faen så bra økt!!

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1296 : 03. januar 2006, 17:07 »
1 Jeg er imponert over både mengden og kvaliteten!  2thumbsup
2 Meget bra at du kjører bøyen etter boxbøyen MED stopp i bunn! Dette er viktig! Jeg regner med at Du vet det, Åsmund, men den detaljen kan andre også ha godt av... Boxbøy og bøy med stopp i bunn bryter den eksentriske/konsentriske dynamikken. Ergo så er begge de øvelsene du gjorde idag IKKE-dynamiske. Tunge enere i boxbøy er en øvelse for max styrke, og bør ikke kombineres med en dynamisk bøyøvelse i samme økt... Så eksplosive lette frontbøy er IKKE tingen sammen med tung box-bøy. Smiley
3 Det jeg egentlig skulle si; Faen så bra økt!!

1. Takktakk Cheesy

2. Må si du tar meg litt på senga der Egil Grin Min tankke rundt det var egentlig mer av skadeforebyggende og teknikkmessige grunner. Jeg kjører såklart boxbøy for å bryte dynamikken, men hvilke grunner mener du det er til å ikke kombinere dette med feks dynamiske lette bøy? Kanon å lære noe nytt 2thumbsup

3. Det varmer Kiss

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1297 : 03. januar 2006, 17:17 »
Dagens press:

Første press økt i det programmet. blir samme økt på tirsdag og fredager med 2,5kg økning pr trening. Dette gir en økning i 5 kg pr uke og på tatalt 8 uker blir dette 40kg. Antall sett vil falle utover i programmet, men jeg håper å lett ta 10 sett pr øvelse de første tre treningene.

Benkpress, Beina opp og litt smalere grep:
130kg*4, 10 sett, 90sek pause mellom settene.

Militærpress:
70kg*4, 10 sett, 90sek pause mellom settene.

Smalbenk med laaaang stopp:
110kg*4, 10 sett med 75sek pause mellom settene.

Korte pauser, mange sett, trege negativer og full kontroll Grin

Deilig å ikke kjøre vanlig benk på 8 uker... satser på at det å kjøre med beina opp i benk og lang stopp i smalbenk skal gi meg god start-styrke når jeg begynner med vanlig benkpress igjen:)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1298 : 03. januar 2006, 17:48 »
2. Må si du tar meg litt på senga der Egil Grin Min tankke rundt det var egentlig mer av skadeforebyggende og teknikkmessige grunner. Jeg kjører såklart boxbøy for å bryte dynamikken, men hvilke grunner mener du det er til å ikke kombinere dette med feks dynamiske lette bøy? Kanon å lære noe nytt 2thumbsup
Smiley
DYnamisk/eksplosive øvelser og reps er vi enige om at er; Lett vekt som "blåses" opp med en kraft tilsvarende MYE mer enn det som er på stanga... Dette er veldig hardt for CNS. Og det er ikke noen vits i å gjøre dynamisk trening halvveis. Man skal gå 100% inn for eksplosivitet og speed. Å DA i samme økt skulle kjøre tunge enere i en max effort øvelse som Box bøy, blir halvveis, da CNS er helt brent og man ikke vil være i stand til å gi 100% i max-øvelsen box bøy.

Derfor er det bra å ha dynamisk/eksplosivt arbeid på en annen dag enn tunge maxøvelser som Box Bøy, GoodMornings og Utstyrsbøy.

Det du gjore på økta di er helt logisk for de som har drevet litt med WSB, og det kan hende du er ubevisst hjernevasket til å velge riktig øvelse... Wink  Kiss

P.S. Gleder meg til å konkurrere i samme konkurranse som deg! Gleder meg til å bli knust av Reidar!

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1299 : 03. januar 2006, 18:03 »
Smiley
DYnamisk/eksplosive øvelser og reps er vi enige om at er; Lett vekt som "blåses" opp med en kraft tilsvarende MYE mer enn det som er på stanga... Dette er veldig hardt for CNS. Og det er ikke noen vits i å gjøre dynamisk trening halvveis. Man skal gå 100% inn for eksplosivitet og speed. Å DA i samme økt skulle kjøre tunge enere i en max effort øvelse som Box bøy, blir halvveis, da CNS er helt brent og man ikke vil være i stand til å gi 100% i max-øvelsen box bøy.

Derfor er det bra å ha dynamisk/eksplosivt arbeid på en annen dag enn tunge maxøvelser som Box Bøy, GoodMornings og Utstyrsbøy.

Det du gjore på økta di er helt logisk for de som har drevet litt med WSB, og det kan hende du er ubevisst hjernevasket til å velge riktig øvelse... Wink Kiss

P.S. Gleder meg til å konkurrere i samme konkurranse som deg! Gleder meg til å bli knust av Reidar!

Ja, tenker du på dynamisk bøy som en eksplosiv øvelse, så er jeg 100% enig!! Eksplosiv trening bør i utgangspunktet alltid gjøres utvilt (noen idrettsspesifikke unntak såklart)

Blir bra på showliften!! fått trent litt øvelser i vinter eller? Så jo apollonsen, og det så lovenes ut!!

Selv begynner jeg ikke med noe særlig øvelse før  rett førkonkuransen.. Unntaket er vel stokken som jeg kan trene inne.. Er rett og slett for glad i å ha det varmt Smiley

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1300 : 03. januar 2006, 23:13 »
Er du på slankeren - så du skulle stille i 90 kg klassen. Trodde du var i underkant av 100 kg?

Bøy er gøy  woot
listefyll returns

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1301 : 03. januar 2006, 23:53 »
Er du på slankeren - så du skulle stille i 90 kg klassen. Trodde du var i underkant av 100 kg?

Bøy er gøy  woot

Tror faktisk bøy skal bli gøy denne gangen ja woot Kan jo ikke ha en bøy-benk ratio som jeg har nå Grin

Planen er å stille i -90 ja.. Men, ikke for en hver pris! Skal ha en vektredusering før sommeren uansett, så kan like gjerne ha -90 i april som et mål! Blir det tidlig bart ute slik at jeg kommer godt igang med kardioen skal det kunne gå.. er vel 7-8 kg ned dit nå, men det er nok å ta av, så satser egentlig på å være på mitt sterkeste da..

Du stilller å?

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1302 : 04. januar 2006, 00:11 »
Med mine 75 kg og legendarisk dårlig anlegg for strongman så tror jeg at jeg skal skåne dere for den opplevelsen  Grin
listefyll returns

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon Bøy
« #1303 : 05. januar 2006, 22:56 »
Dagens:

Økta idag var nok tidenes beste beinøkt for meg Cheesy Vektene er som vanlig latterlig lave, men løfte kanongreit teknisk idag, og føte virkelig at alt stemte! Bøy var faktisk gøy Grin

Boxbøy (25cm):
40*4
50*4
60*4
70*4
80*4
85*4
90*4
100*1
110*2
120*1

Alle sett lette og fine!

Frontbøy med stopp i bunnen:
80*2
90*2
100*2
110*2
120*1

Lett og fint!

Bøy, stopp i bunnen:
80*2
90*4
100*2
110*2
120*2
125*1

Kjentes mer ut som det var 50kg på stanga!! har aldri hatt en så positiv opplevelse når jeg har trent bein! følte virkelig at alt satt som det skulle Grin

Tidenes beinøkt for min del!!!

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1304 : 06. januar 2006, 16:29 »
Dagens:

Benkpress, Beina opp og litt smalere grep:
132,5kg*4, 10 sett, Totaltid: 22min

Militærpress:
72,5kg*4, 10 sett, Totaltid: 13min

Smalbenk med laaaang stopp:
112,5kg*4, 10 sett, totaltid:18min

Finfin økt! peanødddå!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!