Skrevet av Emne: Ossiebuilding:150kg x 18 på side 452 :)  (Lest 682195 ganger)

Utlogget oyvindskog

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 288
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 288

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1380 : 29. januar 2006, 13:44 »
Tror det blir bra det der. Kommer du til å føle deg litt fram med økninger på uke 2 og 3, eller er programmet spikra?

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1381 : 30. januar 2006, 09:25 »
Tror det blir bra det der. Kommer du til å føle deg litt fram med økninger på uke 2 og 3, eller er programmet spikra?


Ja, tror det kan bli en artig erfaring dette!

Tar intensitetsøkningene litt på gefylen. Regener vel med å øke volumet mest på de letteste dagene. Smiley

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1382 : 30. januar 2006, 09:27 »
Dagens første:

Skulle vel egentlig holde meg unna cardio samtidig som jeg prioreterer bøy, men prøver meg litt frem med svært lave mengder, og svært lav intensitet Grin

Consept 2: 2000m
Mølla: 2km, 3% oppover.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1383 : 30. januar 2006, 18:36 »
Dagens andre:

Nakkebøy på boks:
40*4
50*4
60*4
70*4
80*4
90*4
100*4
110  3-3-3-3-3

Nakkebøy:
80*2
100*2
120  2-2-2-2-2

Mark:
160  5-5-5

Lårcurl:
4 sett

Øvre rygg:
9 sett

Biceps:
3 sett

Mage:
4 sett

Finfin økt! masse overskudd i beina.. teknikken satt som aldri før Grin Bevegelighetstrening etter første økta gjorde susen..

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1384 : 30. januar 2006, 21:58 »
BRUTAL styrke på deg :S

Det var da et kjempekompliment blush Cheesy

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1385 : 31. januar 2006, 09:57 »
Dagens første:

Concept 2: 2000m
mølla: 2km, 4 %

Bevegelighetstrening under-x

Deilig måte å starte dagen på Grin

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1386 : 31. januar 2006, 16:52 »
Dagens andre:

Benkpress, beina opp:
147,5*4, 10 sett.

Fantastisk lett!! Tok også 160 med beina opp.. kjentes ut som 120 Grin Den lille deloaden vi hadde på fredag gjorde susen!!!!

Pushpress:
87,5*4, 10 sett

Smalbenk:
127,5*4, 10 sett

Skikkelig pumpa etter økta woot Satser på 10 sett neste økt også, da bli det: bp 150kg, pp 90, sb 130. Hadde egentlig ikke trodd at jeg kunne holde såpass mange sett så lenge.. En gledelig overraskelse Cheesy

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1387 : 01. februar 2006, 10:42 »
Dagens morgenøkt:

Vannaktivitet:
sprint-intervaler i baseng.
Rotasjonsøvelser i baseng.
Uttøying i boblebad. Grin

Varighet: 1 time

En herlig start på dagen!!

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1388 : 01. februar 2006, 10:49 »
hvordan utfører du push-pressen? foran eller bak hodet?
Har du mye bøy i beina?
Lurer på å prøve den i stedet for frontpress som jeg ikke får til i det hele tatt  Smiley
Artig å se at det går an å trene slike mengder du trener  2thumbsup
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1389 : 01. februar 2006, 12:32 »
hvordan utfører du push-pressen? foran eller bak hodet?
Har du mye bøy i beina?
Lurer på å prøve den i stedet for frontpress som jeg ikke får til i det hele tatt  Smiley
Artig å se at det går an å trene slike mengder du trener  2thumbsup

Gøy å kjøre store mengder ja! og ser egentlig ut som det betaler seg greit.. kan virke som det å deloade før det er for sent er viktig både for fremgangen og for å holde seg skadefri, så er var på dette Smiley

Tror nesten all grunnen til at jeg holder meg skadefri gjennom både store mengder og høy intensitet er akkurat det at jeg med tiden har lært meg å gi meg mens leken er god Smiley

Min utførelse av PP:

* Frivender stanga eller tar den fra et knebøystativ.

* Starter med rette bein og stanga i hakehøyde

* Svikter i beina og senker stanga til brystet.

* Prøver å starte bevegelsen eksplosivt med beina, retter disse ut før armene. prøver å unngå å dippe under stanga. splitter heller aldri beina.

Tar aldri pushpress bak nakken, men må innrømme at det ser tøft ut med kick-støt Smiley



Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1390 : 01. februar 2006, 21:00 »
Ok skal prøve å bytte ut frontpres med push press  ::2tphumbsup::
Tar ikke feil når jeg sier at de trener samme muskel grupper?

Guru Ossie; har noen spørsmål til deg. Jeg lurer på om mage og underarmer kan trenes hyppigere enn andre muskel grupper?
Jeg har lyst til å ordne den begredlige grepsstyrken fort som f***
Og magen skulle gjerne fått litt mer trening  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1391 : 01. februar 2006, 21:48 »
Ok skal prøve å bytte ut frontpres med push press  ::2tphumbsup::
Tar ikke feil når jeg sier at de trener samme muskel grupper?

Guru Ossie; har noen spørsmål til deg. Jeg lurer på om mage og underarmer kan trenes hyppigere enn andre muskel grupper?
Jeg har lyst til å ordne den begredlige grepsstyrken fort som f***
Og magen skulle gjerne fått litt mer trening  Smiley

Trener i hovedsak de samme musklene her ja! særlig hvis man som meg har en såpass liten gevinst av beina:) Synes uansett det er viktig å ikke dippe under stanga på vei opp.

Pushpress kan for noen være litt større belastning for skuldrene, da stanga har en ganske stor fart på slutten av løftet. Andre derimot liker det bedre fordi de slipper å starte stanga fra brystet..

Prøv å se selv.. Med din triceps og beinstyrke bør det absolutt være en øvelse for deg!

Når det kommer til grepsstyrken så er det viktig å tenke at denne er ganske spesifikk. Trener man mye coc blir man god til dette treer man mye pinching blir man god til det osv.. 2strong har vel høstet endel erfaringer rundt akkurat dette?

Musklene i underarmen var faktisk noe av det første man forsket på når det kom til endel idrettsfyiologiske emner (fatigue bla). Ha sett varierende konklusjoner på akkurat treningsfrekvens på iulike muskelgrupper. Problemet med studier påområde er ofte at for mang faktorer er dratt inn og det er derfor vanskelig å få et klart svar.

Men, det forskningen absolutt underbygger er at ulike øvelser og ulike muskelgrupper har ulike restitusjonstid. Fant et studie hvor alle faktorer var kontrollert for som viste at ideel treningsfrekvens kunne variere fra 1-4 ganger pr uke:) (its a jungle.. I know)

Mage og legger er kjent som mukelgrupper med høy oksidativ kapasitet og høyere andel uth muskelfibre. det er derfor naturlig å tro at disse retituerer seg raskere (uten at jeg tør å konkludere med at hyppigere trening gir bedre abs)

prøv deg litt frem med grepstreningen, prøv å sett ting i system der du belaster alle muskler (bare se en anatomitegning så ser du hvor avansert hand ug underarm er). KJør gjerne en progresjon der du først øker volumet deretter intensiteten:)

Kjøre på!!


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1392 : 01. februar 2006, 21:54 »
Hittil har jeg kjørt mange øvelser på grepet hver gang. Tror kanskje jeg heller skal kjøre en øvelse av gangen. Lettere å ha progresjon på hver øvelse da og også bedre med tanke på å trene det oftere. Smiley
Legger burde jeg også trent, Anett Langva har flotte legger på sin netto kroppsvekt på 56 kg og hun har større enn meg  blush
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1393 : 01. februar 2006, 21:57 »
Hittil har jeg kjørt mange øvelser på grepet hver gang. Tror kanskje jeg heller skal kjøre en øvelse av gangen. Lettere å ha progresjon på hver øvelse da og også bedre med tanke på å trene det oftere. Smiley
Legger burde jeg også trent, Anett Langva har flotte legger på sin netto kroppsvekt på 56 kg og hun har større enn meg  blush

Mine legger er nokså stusselige.. trøster meg med at det er svært lite funksjonelt å gå rundt med :Smiley

Større armer derimot woot

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

SV: Ossie: Operasjon bøy
« #1394 : 01. februar 2006, 21:59 »
Legger burde jeg også trent, Anett Langva har flotte legger på sin netto kroppsvekt på 56 kg og hun har større enn meg  blush

Ah...du er herlig du.... Kiss
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!