Skrevet av Emne: Hvordan få i seg nok protein på backpack tur?  (Lest 1889 ganger)

Utlogget saintsnorge

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

  • RAW FOREVER
hei  :Smiley

Skal på backpack tur nå i 2 måneder og er veldig redd for å gå ned for mye vekt og muskler.
Noen som har tips?

Tenkt at hvis jeg har plass å ta med en 1kg proteinpose.. men denne holder jo ikke så veldig lenge...
eller er det lurer å ha med BCAA?

Skal reise i en gruppe, så har ikke frie tøyler.

Hvor mye proteiner burde jeg gå i meg minimum pr dag? Veier nå 91kg

På forhånd takk for hjelpen  Grin
27år - 88kg - 179cm

RAW løft nå: 
Bøy: 190kg - Benk: 137,5kg - Mark: 220kg

-----------------------------------------------------------------

RAW løft: (2007) @ 92KG
Bøy: 190kg - Benk: 165kg - Mark: 230kg

Utlogget Ovtavian

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Hvordan få i seg nok protein på backpack tur?
« #1 : 17. juli 2013, 13:45 »
havregryn, sardiner/briesling og rosiner, evt bytte ut havre med ris. Hvor hard er ruta dere skal gå?  Om dere bare skal tusle rundt i fjellet så trenger du ikke helt det samme som om du skal utenfor stien, opp harde stigninger og ha 40kg på ryggen..
Problemet med Proteinpulver på tur er shakere som blir kjipe i varmen, samt du vil trolig ha nok med å få i deg nok kcals om turen er krevende. (jeg sliter ofte med det).  Jeg hadde heller pakke noen kg med sportsdrikke, eksempelvis maxim electrolyte. Så inntar du en boks sardiner sammen med en Boilinbag og passende mengde rosiner. Suplemeneter med snickers og rosiner underveis, i tilleg til sportsdrikke i Camelbak.

Mulig jeg har misforstått, og at dere bare skal laffe rundt. Isåfall er kravende langt mindre..

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hvordan få i seg nok protein på backpack tur?
« #2 : 24. juli 2013, 00:15 »
Hvor hard er ruta dere skal gå?[/b][/i][/u]  Om dere bare skal tusle rundt i fjellet så trenger du ikke helt det samme som om du skal utenfor stien, opp harde stigninger og ha 40kg på ryggen..

backpacker tur vil vel bare si at man reiser rundt i verden og kun har med seg "en sekk" Cheesy ? ikke at man nødvendigvis skal gå harde turer i fjellet ^^

Uansett, om du ikke skal trene noe iløpet av turen kan proteininntaket ditt være betydelig lavere en vanlig, men du bør kanske få i deg minst 1g, også får du bare prøve å få i deg så mye næring som mulig når du kan, det beste er jo seff å ta med proteinpulver men det blir det sikkert ikke mye plass til. Uansett så har jo kroppen din "muscle memory" i mye mer en 2 mnd, bare fordi du slutter å trene for en kort periode og ikke spiser så mye mat så er det jo ikke slik at "alt er bortkastet" eller noe sånt, det tar deg kanskje 2-3 uker med vanlig trening når du er tilbake også vil du være ca akkurat sånn du var før du dro.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!