Skrevet av Emne: Noen som har operert for labrum skade før? (skulder)  (Lest 4273 ganger)

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Operet for labrum skade for 5 uker sia.. Noen som har gjort dette før, og blitt like sterk som før?

gått med skaden i 2 år før jeg opererte, så ikke fått økt i noen øvelser, da det hindra all fremgang :p

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Dette blir et generellt svar siden jeg ikke vet noe om din skade eller operasjon. Vanligvis så vil man etter operasjon gå 4 uker med slynge, som i seg selv gjør at en del av muskulatur er svekket, samt at man har sår/strukturer som skal gro. I løpet av disse ukene bør man komme i gang med pendeløvelser, etterfulgt av øvelser for å øke bevegelsesutslag. Deretter starter man med gradvis belastning som skal bygge opp tapt muskulatur for stabilitet og slik at man senere unngår overbelastning. Progresjon fra uke 6 og utover blir veldig individuelt og styres i stor grad av smerteterskel og sunn fornuft, men opp til 12 uker kan det ta før kroppen er klar for ordinær styrketrening. Hvis operasjonen var vellykket og man har brukt rehab perioden smart så vil man kunne forvente en bedre funksjon av skulder en man hadde før skaden, selv om dette selvfølgelig ikke gjelder for alle. Anbefaler oppfølging av fysioterapeut gjennom perioden selv om de ofte ikke har samme treningsfokus som deg, for det er ofte det som gjør at man unngår å bli for ivrig og ender opp med betennelser og smerter som fort suger motivasjonen ut av deg etter en allerede lang skadeperiode;-)

Lykke til!
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?