Skrevet av Emne: Tips til en nub  (Lest 3332 ganger)

Utlogget gjedda

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Tips til en nub
« #15 : 19. august 2013, 12:29 »
Høres bra ut.

Skal fokusere mer på de store baseøvelsene, og rotere litt rundt så det ikke blir for tungt.

En ting bare. Ang. militærpress. Skal stangas sluttposisjon ende rett ovenfor startposisjonen (som hviler på brystet), eller loddrett ovenfor hodet? Regner med det er hodet, ettersom det virker mer naturlig, tenkte bare jeg skulle spørre for å være sikker.

Og leste en post av deg anorakk hvor du nevner at du spiser nøtter. Jeg sitter ofte med en nøtte og fruktmix, men det blir ofte vesentlig mer enn bare en håndfull. Er vel ingen krise? Er ingen matmons. Tar en shake etter trening og prøver å spise vanlig. Men regner med at 4-5-6 håndfuller nøtter bare er bra påfyll nå som jeg trener?

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Tips til en nub
« #16 : 19. august 2013, 12:52 »
Så lenge nøttene står i forhold til aktivitet og ønsker om kropp er det ingen problemer. Alt avhenger jo av hvor mye annet du spiser, om du forstår? Det går helt sikkert greit, for å si det sånn.

Og du har rett angående pressen. Den skal ende rett over og "bak" hodet ditt, slik at den henger loddrett over midten på foten din (altså slik at vekten er i fullstendig balanse).

Lykke til med treningen, hvordan ser treningsprogrammet du har endt opp med ut?
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget gjedda

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Tips til en nub
« #17 : 19. august 2013, 13:37 »
Er ikke så prippen med kostholdet nå. Eller, bare jeg får i meg nok så går det greit, får heller endre det senere. Har alltid slitt med å legge på meg, så så lenge jeg ikke går helt amok går det nok bra.

Alle dagene har:

Nedtrekk 3x5
Benk 3x5
Roing 3x5
Flymaskin (Fly machine, men flymaskin høres bedre ut=) 3x5
Ab crunch 3x5
militærpress 3x5

Annenhver trening har jeg markløft 3x5 og knebøy 3x5 (Altså dag 1 har markløft, dag 2 kjører jeg knebøy). Det er disse øvelsene jeg føler at jeg får kjørt meg mest på, så tar dem først.

Er ofte kø der jeg trener, så av og til må jeg ta en annen øvelse som ligner i stedet. Og regner med jeg få ta noen sittende tåhev også, men får så syyykt spreng i leggene. Bein, spesielt legger, er det jeg er sterkest i. Leggtrening kunne jeg ofte holde tritt med kompiser som er mye mer trent enn meg. Fattern har aldri trent en dag i sitt liv, men hadde skikkelig byggelegger i sine yngre dager (men han er av vesentlig grovere kaliber enn meg)

Flere innspill? Setter pris på alle forslag.

Har 2 øvelser bryst og rygg hver gang (regner ikke med mark her), burde jeg også ha 2 på skulder? Eller holder 1 øvelse? Om det er sjukt med folk nede så trener jeg lateral raise på skuldre, blir liksom ikke det samme men..

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Tips til en nub
« #18 : 19. august 2013, 14:09 »
Jeg ville bytta om på dagene når det gjelder benkpress og militærpress også. Ettersom vektene går oppover er det fort gjort å gå på en smell der.

Hva ligger maksvekta du løfter i de diverse løftene på nå? Er litt lettere å gjøre seg opp en formening om programmet når man vet hvordan du ligger an i terrenget.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget gjedda

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Tips til en nub
« #19 : 19. august 2013, 14:26 »
Ikke mye i det hele tatt. Har slitt en del med museskulder, går bedre nå, men bruker ofte venstrehånda på musa enda. Trener relativt rolig, er vel bare rygg jeg kliner til på, hvor jeg føler at jeg kan faktisk kline litt til.

I benk tar jeg vel rundt 14 reps på 62,5 kg som hovedsett. Militærpress ligger på rundt 25 kg x12.

Tenkte å fortsette slik en stund til, hvertfall til benken kommer over 70 kg. har som sagt ingen byggekropp. Ligner mer på spider-man enn hulken. Men om spider-man hadde hatt min kropp hadde han nok vært en del mindre definert og hatt en liten pondus Smiley Den V greia mellom beina opp til magen har jeg alltid hatt. Ganske spinkel.

Burde da kjøre bryst og skuldre annenhver gang allerede nå mener du?

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Tips til en nub
« #20 : 19. august 2013, 14:46 »
Ville nok tatt annenhver gang allerede nå, ja. Og jeg ville gått ned på antall reps i øvelsene.

5 sett med 5 reps som arbeidssett etter god oppvarming er en gammel formel som jeg stadig vekk vifter rundt meg her på forumet. Og der står jeg bare på gigantenes skuldre og roper som en papegøye, det er ikke meg som har funnet det på. Men jeg har selv nytt godt av det, og blitt sterk med det.

La oss si at du klarer 5 reps på 70kg i benken, og 5 reps på 32.5kg på skulderpressen. Etterhvert som du øker jevnt og trutt blir det fort slitsomt med begge øvelsene i samme økta. Men tror du at du takler det er det ikke noe problem egentlig, finnes flere kjempesvære menn som har kjørt både benk og press på samme dag, og knebøy og markløft på samme dag. Synes du det går greit og at du ikke lider spesielt i styrken av det, så er det jo bare å tråkke på til du begynner å merke at arbeidsmengden blir for stor.

Bare å trøkke på med mat og løfte vekter, så blir du nok kvitt spiderman-kroppen Cheesy
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget gjedda

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Tips til en nub
« #21 : 20. august 2013, 20:04 »
Men jeg føler at 5 reps ikke gir noe trøkk. Blir bare sliten, får ingen pump i det hele tatt. Blir liksom ikke så morsomt.

Kan jo gå for 8 og se, men er ikke bygd for rå styrke, så føler at flere reps kompenserer for følelsen.

Roterer bryst og skuldre nå. Hvor mange øvelser på bryst og skuldre? 2 som vanlig eller ta 3-4 siden jeg roterer dem nå?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!