Skrevet av Emne: Bedre kropp!  (Lest 2186 ganger)

Utlogget Yolo-Kongen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Bedre kropp!
« : 03. august 2013, 19:50 »
Hei alle sammen!
Jeg er 17år (mann), 191cm og veier 97kg

Slik trener jeg nå:

Mandag: bryting
Tirsdag: løping
Onsdag: bryting
Torsdag: løping
Fredag: fri
Lørdag løping
Søndag: fri

Jeg greier ikke å løpe særlig langt dessverre ettersom jeg er såpass tung.
Løpeturene varierer fra 4-5km. Jeg kjører både langkjøring og intervaller.

Jeg spiser havregryn til frokost hver eneste dag (3dl), rett og slett fordi jeg synes det er godt! Har også på endel blåbær.
Er også veldig glad i tunfisk salat så det er også noe jeg nesten spiser hver dag. Da blander jeg en boks tunfisk med spinat og ruccola salat.
Middagen består av det min mor lager til familien...
Kveldsmat, her prøver jeg å spise cottage cheese med jordbær. Synes ikke det er så veldig godt, men det går ned.

Kosttilskudd jeg tar nå er; Tran, krom tabletter og anti-depressive piller.

Som liten var jeg veldig tynn, tror ikke det skyldtes høy forbrenning, men mangel på mat. Jeg spiste veldig lite... Etter jeg kom i puberteten derimot ble jeg veldig glad i mat og nå også spiser jeg mye. Da la jeg automatisk på meg noen kilo. Så skjedde det noe tragisk med min familie som har ført til at jeg nå må gå på anti-depressive piller. Etter at jeg begynte med disse la jeg på meg 5-7kg til... Per dags dato føler jeg meg på ingen måte tykk eller feit, heller litt "lubben". Nå har jeg lyst til å komme i form igjen!! Før deltok jeg på noen løpestevner og vant! Nå derimot, kan hvem som helst slå meg. Jeg har sluttet å løpe for et lag, og driver nå med bryting.

Det jeg lurer veldig på er hvordan jeg skal greie å få synlige muskler? Vil at biceps, triceps og at magemusklene skal synes på meg. Etter hva jeg har skjønt så trenger jeg da en ganske lav fettprosent? 
Det er her jeg ryker... Jeg spiser alt det som er nevnt ovenfor, MEN i løpet av dagen blir det altfor mye sjokolade, brus og oboy pulver mellom disse måltidene. Hvordan skal jeg greie å slutte med det? Har et enormt søtbehov Sad Noen tips? Mamma kjøpte slike Krom tabletter som visstnok skal hjelpe mot søtsug, men jeg merker ingenting.

For å få drømmekroppen vurderer jeg å begynne å ta noen tilskudd. Ja, jeg er fullstendig klar over at det ikke erstatter et variert kosthold og det heller ikke ment som det. Mer som en liten "hjelp" Smiley

Vurderer å gjøre det slik:
Før hver bryte-trening, http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/creatine-complete-extreme-500-g

Etter hver bryte-trening, http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80

Etter hver løpe trening, http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80

På skolen sliter jeg alltid å få i meg mat. Hadde det funket å tatt to brødskiver med kalkunpålegg og en av disse to? http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/meal-pro-1-kg
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/diet-pro-advanced-1-kg

Før jeg legger meg vurderer jeg også å ta disse: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/anabolic-zma-120-kapsler 

Hvis noen som har greie på dette kunne svart meg hadde jeg blitt utrolig glad Smiley

Utlogget Yolo-Kongen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Bedre kropp!
« #1 : 03. august 2013, 20:00 »
To spørsmål til!

1.) er det farlig å bruke for mye kosstilskudd?

2.) vil også ned endel i vekt, helst til 93-94kg slik at jeg kan bryte konkurranser. Er det da dumt å ta kreatin?

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Bedre kropp!
« #2 : 03. august 2013, 22:32 »
Bytt ut løpetreningen 2 ganger i uka med styrketrening. Det er eneste måten å få større muskler på.

Baseøvelser er gull for brytere! Legg inn bøy, benk, mark og ulike chins-varianter og finn deg et program som passer deg.

Når det gjelder vektkutt er nok ikke kreatin så lurt å ta dagene før konkurranse hvis du må kutte vekt. De andre i bryteklubben er eksperter på vektkutt før konkurranse, hør med dem!

Edit: Jeg mener ikke at du må slutte å løpe helt, men styrketrening må til for større muskler.

Du trenger ikke stresse med kosttilskudd den første tiden, vanlig mat duger fint. Kreatin har du lite bruk for i starten, tilskudd legger du til etter et halvt års trening. Lykke til!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Yolo-Kongen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Bedre kropp!
« #3 : 03. august 2013, 23:54 »
Vi har våre metoder i bryteklubben om hvordan vi skal gå ned mye i vekt i løpet av kort tid, men jeg er ute etter en mer permanent løsning. Er ikke noe problem for meg å trene mer styrke, tar til meg rådet ditt. Har trent slik jeg nevnte ovenfor i godt over et år nå, derfor jeg begynner å spørre om kosttilskudd.

Hva tenker du om å legge inn Meal-pro eller Diet pro, mens jeg er på skolen?

Noen tanker om whey-80 etter styrke,-/bryte treninger?

Bør jeg ta aminosyren BCAA?

Mvh Smiley Smiley

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Bedre kropp!
« #4 : 04. august 2013, 12:33 »
Kosttilskudd er strengt tatt unødvendig etter brytetrening. Spar pengene og bruk dem på noe fornuftig, for eksempel sertifikatet:-)

Hvis du i dag veier nesten 100kg så sier det seg selv at du ikke behøver å tilføre kroppen enda mere næring... Spis vanlig mat og få i deg nok kjøtt, fisk, ost, egg, melk og grønnsaker. Etter trening kan du spise et par bananer, tro meg, det er null vits å innta kosttilskudd etter brytetrening. Skal du ta tilskudd vil jeg anbefale whey, en shake etter styrketrening, eventuelt en om morgenen hvis du ikke spiser nok mat ellers.

Skal du ned i vekt må du holde deg langt unna alt av gainere, godteri, snacks ol. Lørdagsgodt går fint, men ikke gå bananas.

Det er mange som sier at man ikke bygge muskler på kaloriunderskudd. Dette er riktig for tynne personer som ikke har et fettlag å tære på. Hvis du har litt ekstra rundt livet kan du fint øke i muskelmasse samtidig som du ligger i et lite kaloriunderskudd. Det er bare å prøve seg fram på egenhånd, sats på å gå ned en kilo i måneden så skal du se at du får langvarige resultater.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Bedre kropp!
« #5 : 04. august 2013, 12:39 »
Meal pro og diet pro vet jeg ikke hva er for noe... Men hvis det er såkalte slankeprodukter så synes jeg de virker mot sin hensikt. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk som slanker seg skal spise diettbarer for å gå ned i vekt. En diettbar inneholder masse kalorier, og gir null metthetsfølelse. Når man slanker seg er man sulten og da bør man spise mat som metter uten at man blir tjukk. Spis derfor vanlig mat og dropp tilskudd. Dessuten er slankeprodukter svindyre...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Bedre kropp!
« #6 : 04. august 2013, 13:17 »
Jeg er helt enig med 095378 her. Du trenger ingen tilskudd hvis du har et sunt og variert kosthold, og ligger unna altfor mye snacks. Det er via kosthold du bestemmer hvordan kroppen din skal se ut, tilskuddene er bare tull for en ung mann som er aktiv. Legg om løpingen til tung styrketrening, bryt med gutta boys i klubben, og spis masse sunn mat (hold nøye oversikt over karbohydratene, og spis mye protein og lite/moderat fett). Kos deg med litt lørdagsgodt, men bestem deg for å droppe denslags på hverdager. Om 6 måneder er kroppen flott!
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bedre kropp!
« #7 : 04. august 2013, 13:38 »
Jeg ville ha beholdt en intervalløkt i uka og tatt protein etter treningsøktene. Det behøver ikke være proteinpulver, en boks mager vaniljekesam pluss bær eller fruktbiter gir nesten 30 gram protein og en del karbohydrater. For eksempel.

 

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Yolo-Kongen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Bedre kropp!
« #8 : 06. august 2013, 10:16 »
Kreatin gjør at man blir sterkere. Kanskje kjekt når man driver med bryting?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bedre kropp!
« #9 : 06. august 2013, 12:22 »
Kreatin gjør at man blir sterkere. Kanskje kjekt når man driver med bryting?

Kreatin gjorde ikke meg noe sterkere men jeg la på meg et par kilo vann. Armene ble kanskje en cm større eller noe sånt. Så jeg gadd ikke bruke kreatin. Men det har sikkert bedre effekt på andre.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Bedre kropp!
« #10 : 06. august 2013, 15:13 »
Kreatin funker det, men i veldig liten grad på meg... Ikke noe vits å ta i starten, da er er tilstrekkelig med trening og kosthold viktigst. Dette må være på plass før man vurderer kreatin.
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!