Skrevet av Emne: Fettsuging: Hvordan reagerer kroppen?  (Lest 4012 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Fettsuging: Hvordan reagerer kroppen?
« : 17. oktober 2009, 23:24 »
Har tenkt på dette en stund nå, og ønsker å få en oppklaring rundt dette!
Når man kommer inn på treningsforum hører man om alle disse som vil miste fett for å få de nederste magerutene synlige, om jentene som bare vil ha vekk lovehandlesene. Man hører også på nettet og rundt omkring om alle disse fantastiske metodene som lover at akkurat DU kan forbrenne det fettet du vil ha bort. Fantastisk ikke sant?

Men som vi alle vet går det ikke ann å punktforbrenne, det er i alle fall det jeg har blitt lært. Dersom nettopp du vet hvordan man skal punktforbrenne så er det uansett ikke innteresant for denne tråden.!

Så spørsmålet mitt er, hvordan vil kroppen reagere på fettsuging? Dersom du suger bort fett på magen, vil ikke da kroppen kompansere for dette og ta fett fra hele kroppen og fylle på, på magen? Det virker som det mest logiske for meg, men jeg spør selvsagt fordi jeg er i tvil. Man får selvsagt mindre fett på kroppen av fettsuging, men har det noe å si hvor man suger fettet fra?

På forhånd takk for gode svar Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Zuul

Sv: Fettsuging: Hvordan reagerer kroppen?
« #1 : 17. oktober 2009, 23:27 »
Når du slanker deg krymper du fettceller. Når du fettsuger fjerner du fettceller.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Fettsuging: Hvordan reagerer kroppen?
« #2 : 17. oktober 2009, 23:30 »
Når du slanker deg krymper du fettceller. Når du fettsuger fjerner du fettceller.
Konklusjon? Fettsuging fjerner fett der du ønsker det, og kroppen kompanserer ikke for det?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Zuul

Sv: Fettsuging: Hvordan reagerer kroppen?
« #3 : 17. oktober 2009, 23:32 »
De cellene som er borte er jo borte. De kan ikke bli større eller mindre lenge

Utlogget Zuul

Sv: Fettsuging: Hvordan reagerer kroppen?
« #4 : 17. oktober 2009, 23:33 »
-Vi blir ofte spurt om hva som skjer hvis man går opp i vekt etter fettsuging. Kommer fettet tilbake? Er resultatet varig? De fettcellene som fjernes, er borte for resten av livet. Alle fettceller blir imidlertid ikke fjernet, og de få som er igjen vil kunne øke noe i størrelse hvis man går mye opp i vekt. Hvis du senere øker kroppsvekten, vil mesteparten av fettet legge seg på andre steder enn der du har fått fjernet fettet. Hos noen er dette ønskelig: De har f.eks. drevet harde slankekurer for å få tynnere lår så langt at de har blitt for tynne i ansiktet og i overkroppen. Etter at fettet er fjernet på de "kritiske" stedene, kan de trygt gå opp noen kilo igjen - til sin "trivselsvekt": Resultatet er altså varig, forutsatt at kroppsvekten ikke økes betydelig.

http://www.finfigur.no/slanking-og-fettsuging.199502.html

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Fettsuging: Hvordan reagerer kroppen?
« #5 : 17. oktober 2009, 23:34 »
De cellene som er borte er jo borte. De kan ikke bli større eller mindre lenge
Men hvordan er størrelsesforholdet på fettcellene i kroppen? Er det slik at plasser der man har mer fett enn andre, der er det bare flere celler av samme størrelse, eller er disse større enn andre plasser?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Zuul

Sv: Fettsuging: Hvordan reagerer kroppen?
« #6 : 18. oktober 2009, 00:03 »
Altså fettceller vokser i takt med at du legger på deg. Hvor du har flest er ei genetisk greie. Menn flest legger lettest på seg rundt midjen, mens damer flest har lett for å få hofte/rumpe

Utlogget j.sivertsen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Fettsuging: Hvordan reagerer kroppen?
« #7 : 23. april 2013, 12:34 »
Hei. Har noen vært borti såkalt laser lipolyse før? Det virker noe mindre "komplisert" enn fettsuging. Jeg har noe alfa-fett jeg vil bli kvitt, men er naturlig nok litt skeptisk.
http://www.skinmedicalclinic.no/page/figur/smartlipo på denne siden står det at man under prosessen har høyere fettforbrenning, noe som kan resultere i at man også kan tape fett andre steder på kroppen. For godt til å være sant?  Huh


Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Fettsuging: Hvordan reagerer kroppen?
« #8 : 12. august 2013, 13:06 »
Selv om fettcellene er fjernet så hindrer det ikke fettet å komme tilbake. Det vil bare legge seg nye steder. Så om magen var et problemområdet og du legger på deg etter fettsuging så kan plutselig et annet sted på kroppen bli det nye problemområdet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!