Skrevet av Emne: Kan noen hjelpe meg ?  (Lest 2011 ganger)

Utlogget jente92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

Kan noen hjelpe meg ?
« : 11. august 2013, 02:24 »
Hei. noen her som kan være så snill å hjelpe meg litt Cheesy

Jeg er 21 år, 168 høy å veldig overvektig Sad

hva burde jeg spise, hvor mye, hvor ofte, forslag til frokost,lunch, middag, ja egenklig alle måltider, å mellom måltider.

målet er å gå ned MANGE kg over tid Cheesy

takk får all hjelp Grin

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Kan noen hjelpe meg ?
« #1 : 12. august 2013, 09:33 »
Hei,

med din høyde så høres 1500 kcal fint ut for å gå ned i vekt.

Hvor mange måltider du bør spise er indivduelt så lenge kaloiinntaket ikke overstiger 1500 kalroier.

For min del så funker det å spise 3-4 måltider om dagen, andre trives med 5-6 måltider om dagen.

En god plan kan være følgende:

Frokost
Havregrøt med eple og kanel

Lunsj:
Kylling/fisk med 1/2 avokado og masse salat med 2 knekkebrød

Mellom:
8 mandler og en frukt

Middag:
Minst 200 gram kjøtt fra fet fisk, kylling, svin, kalkun, biff, en knytteneve ferdigkokt villris og masse grønnsaker

Dessert:
Fruksalat

Kvelds:Omelett med skinke og salat.


Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Kan noen hjelpe meg ?
« #2 : 12. august 2013, 10:12 »
Hei. noen her som kan være så snill å hjelpe meg litt Cheesy

Jeg er 21 år, 168 høy å veldig overvektig Sad

hva burde jeg spise, hvor mye, hvor ofte, forslag til frokost,lunch, middag, ja egenklig alle måltider, å mellom måltider.

målet er å gå ned MANGE kg over tid Cheesy

takk får all hjelp Grin

1500 er veldig lite. I tillegg gir du ikke nok info til at man gi gode råd. Jeg synes du skal kontakte brukeren Rita Immerstein her inne. Invester litt penger i dette. Da får du råd fra noen som vet hva de snakker om.

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Kan noen hjelpe meg ?
« #3 : 12. august 2013, 10:19 »
Burde kanskje legge til at om du skal trene ved siden av så skal du spise ekstra de dagene du trener. Men om det kun er ved kosthold så funker faktisk 1500 kcal regelen veldig bra.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Kan noen hjelpe meg ?
« #4 : 12. august 2013, 11:03 »
Vær så snill og ikke hør på runforit. Er du seriøs, så se etter seriøs hjelp. Folk som er villig til å gi deg helseråd basert på den lille informasjonen du har kommet med kan som regel svært lite.

- Veldig overvektig, hva vil det si? vekt?
- aktivitetsnivå?
- matvaner? kanskje er det kun småjusteringer som skal til
- grunn til overvekt? kun vært uforsiktig eller er det en dypere forklaring?
- fysiske begrensninger?
osv osv

Det er mye man burde sette seg inn i for og kunne gi ordentlige og ikke minst presise råd som passer til deg. Dette koster noen kroner, men er nødvendig.

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Kan noen hjelpe meg ?
« #5 : 12. august 2013, 13:18 »
Vær så snill og ikke hør på runforit. Er du seriøs, så se etter seriøs hjelp. Folk som er villig til å gi deg helseråd basert på den lille informasjonen du har kommet med kan som regel svært lite.

- Veldig overvektig, hva vil det si? vekt?
- aktivitetsnivå?
- matvaner? kanskje er det kun småjusteringer som skal til
- grunn til overvekt? kun vært uforsiktig eller er det en dypere forklaring?
- fysiske begrensninger?
osv osv

Det er mye man burde sette seg inn i for og kunne gi ordentlige og ikke minst presise råd som passer til deg. Dette koster noen kroner, men er nødvendig.


Trenger da ikke å måtte betale for noen gode råd. Er jo derfor dette forumet eksisterer. TS spør kun om vektnedgang uten noe form for aktivtet lagt inn og da er kostholdet det viktigste og det som avgjør vektnedgang.

Å bare blåse av meg og kalle meg useriøs når jeg legger inn et helt normalt kosthold blir for bastant.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Kan noen hjelpe meg ?
« #6 : 12. august 2013, 19:08 »
Trenger da ikke å måtte betale for noen gode råd. Er jo derfor dette forumet eksisterer. TS spør kun om vektnedgang uten noe form for aktivtet lagt inn og da er kostholdet det viktigste og det som avgjør vektnedgang.

Å bare blåse av meg og kalle meg useriøs når jeg legger inn et helt normalt kosthold blir for bastant.

Det er ingen som blåser av deg. Jeg bare poengterer at hun gjør lurt i å søke hjelp et annet sted. Gudene skal vite at dette forumet er av svært varierende kvalitet. Derfor poengterer jeg at hun kanskje burde spørre om profesjonell hjelp. For å kunne gi fornuftige og sikre råd må man kunne sette seg mer inn i situasjonen til trådstarter enn det man kan med de opplysningene som trådstarter oppgir. At noen vilkårlig bare ber henne legge seg på 1500 kcal er direkte skremmende og kanskje den største utfordringen til treningsforum.

Utlogget jente92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

Sv: Kan noen hjelpe meg ?
« #7 : 12. august 2013, 21:17 »
Skjønner at det ikke er så lett når jeg ikke skrev mere en jeg gjorde, men her kommer litt mere info Wink

jeg veier 106kg. 

jeg vill ikke si jeg er den som ligger mest på soffaen, jeg trener på trenings studio, å har hund så må jo gå turer med han, å en skjelden gang sykkler jeg ( det skal jeg bli bedere til)

Jeg spiser verken godteri eller potetgull, prøver å få i meg så mye grønnsaker som mulig til mat, jeg spiser grovt istede får fint, drikker mye vann.

Jeg begynnte å legge på meg når jeg var 12år, men blei først overvektig nå di 2 siste åra, vært mye greier i familien, mye greier med jobben å nå er jeg også under utredning får ME( kronisk utmattelse syndrom)

Så jeg prøver å være i aktivitet så ofte jeg har energi.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!