Skrevet av Emne: Hjertebank  (Lest 3707 ganger)

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Hjertebank
« : 14. august 2013, 18:57 »
Jeg har nå hatt 2 måneder med hjertebank.
Dette betyr at hjertet slår en ekstra gang her og der noe som merkes godt.
Legen har tatt blod prøver og ekg men fant ikke noe galt, ble også spurt om jeg tar steroider men svaret er nei så den er grei. Blir sendt til hjertespesialist bare de får tid.....

Så mitt spørsmål er om noen har vært borte i dette? Noen som har det? Eller har hatt det i langvarig tid?
Og evt hva du fikk vite om dette og hvordan du fikk det bort?

Ja har jo trent i noen år nå, spiser riktig, trener 6 dager i uka og røyker ikke drikker ikke, men snuser.

Takk for evt info som blir gitt:)

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Hjertebank
« #1 : 14. august 2013, 19:21 »
Er du nervøs, stresset, eller urolig for noe? Jeg strevde med dette en god stund, og det kom i en periode hvor jeg var veldig stresset og presset på tid og ytelse. Det du skriver beskriver slik jeg hadde det i ett og alt.

Jeg fikk ikke gjort noe med det, det gikk bare over av seg selv når jeg fikk stresset på avstand og pustet ut igjen. En dag skjedde det bare ikke lenger, og har ikke merket noe til det siden den gang. 2 måneder høres jo ganske lenge ut, tror ikke jeg hadde det lenger enn 1 eller 1 1/2 måned. 5-6 uker høres riktig ut, ja.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Hjertebank
« #2 : 15. august 2013, 10:40 »
Er du nervøs, stresset, eller urolig for noe? Jeg strevde med dette en god stund, og det kom i en periode hvor jeg var veldig stresset og presset på tid og ytelse. Det du skriver beskriver slik jeg hadde det i ett og alt.

Jeg fikk ikke gjort noe med det, det gikk bare over av seg selv når jeg fikk stresset på avstand og pustet ut igjen. En dag skjedde det bare ikke lenger, og har ikke merket noe til det siden den gang. 2 måneder høres jo ganske lenge ut, tror ikke jeg hadde det lenger enn 1 eller 1 1/2 måned. 5-6 uker høres riktig ut, ja.

Nei jeg har hatt ferie siden skolen sluttet og fram til september nå:p Så jeg stresser ikke, så er nok ikke det heller:/ Jeg er en veldig rolig person :p

Utlogget Per Ullv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Hjertebank
« #3 : 15. august 2013, 11:13 »
Bruker du koffein tabletter?

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Hjertebank
« #4 : 15. august 2013, 11:42 »
Bruker du koffein tabletter?

Nope, er ikke overfølsom for koffein eller, samt jeg drikker lite kaffe om dagen Smiley

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Hjertebank
« #5 : 21. august 2013, 20:25 »
Hei Smiley

Uten å si det sikkert er det med stor sansynlighet at snusingen er årsaken. Du trener og får da ekstra tykkelse på blodårene, når du da tar deg en snus, trekker blodårene seg sammen og hjertet må jobbe fortere. Om legen ikke fant noe, tipper jeg du ikke skal være så bekymret. Men for all del, sjekk det opp enn å høre på en gymrotte fra treningsforum Grin Det var ihvertfall dette jeg ble fortalt, for jeg hadde samme bekymringen som deg.

Stress kan også spille en faktor.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget matsoland

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Hjertebank
« #6 : 21. august 2013, 20:42 »
Hei,

Jeg har også hatt det en periode.. Fikk brystsmerter som pulserte en gang i blant, noe jeg tenkte mye på og bekymret meg over det. Etter det kjente jeg hjertebank veldig mye mer en det jeg gjorde før.
Det kommer av at man bekymrer seg for mye over det, selv om alle testene viste at hjertet var i skjønneste orden. - Det kan såklart komme av noe annet, alvorlig, men slik var det ikke hos meg ihvertfall:-)

Er jo også kjent at det er normalt at man har hjertebank, men noenganger legger man mer merke til dem.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hjertebank
« #7 : 21. august 2013, 21:12 »
Hos de aller fleste som opplever korte episoder med hjertebank, uten andre symtpomer (føler svimmel, dårlig, brystsmerter etc.) så skyldes det ufarlige ekstraslag (ekstrasystoler) som kan komme innimellom. Hos de som plages i større grad av litt lengre perioder med hjertebank som så kan dette skyldes arytmi som f.eks atrieflimmer, dette er ikke alltid så lett å fange opp på EKG (som bare leser av hjerterytmen din et lite sekund) for det kommer og går av seg selv, og det vises ikke på blodprøver. Jeg skal ikke uttalte meg eller drive fjernediagnostikk i ditt tilfelle, men på generelt grunnlag så ville man etter undersøkelse og sykehistorie tenke om det er sannsynliig at det er arytmi det dreier seg om, og så henvise deg til videre testing. I de fleste tilfeller så vil dette gå ut på en en eller annen form for rytmeovervåkning i minimum 24 timer slik at man kan fange opp en evt. arytmi.

Husk at alvorlig hjertesykdom er uvanlig hos unge, friske og treningsglade mennesker, og veldige mange subjektive plager i brystregion er ufarlig og ofte en manifestasjon av akkumulert stress, syreplager i magen etc, men helt riktig som du har gjort, sjekk det hos legen for sikkerhets skyld.

-legen
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Hjertebank
« #8 : 24. august 2013, 09:39 »
Takk for svar folkens!
Slutter og snuse nå snart, bare tømme lagret fra svergie :p

Hjertespesialister bruker laaaang tid... Kommer også til og skrive her hva han sa, og hva som evt fikk/får det til og slutte slik at andre som googler dette får svar Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!