Skrevet av Emne: Rett effekt av bryst-dips?  (Lest 11900 ganger)

Utlogget Sveklingen123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Rett effekt av bryst-dips?
« : 19. august 2013, 21:35 »
Hei. Når eg gjør bryst-dips så kjenner eg det ikke i brystet, men oppfor, helste med skuldrene. Det er en veldig vond følelse. Er det noe eg gjør feil? Eg går ikke mer enn 90 grader ned.

Utlogget madsruud

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Rett effekt av bryst-dips?
« #1 : 05. desember 2013, 13:28 »
Kan være at du holder for bredt på stativet, slik at armene kommer for langt ut fra kroppen. Har ikke noen fasit, men min erfaring er at det blir mye pressure på fremside skuldre hvis man får armene for langt ut, og kanskje spesielt hvis albuene peker utover mot sidene.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Rett effekt av bryst-dips?
« #2 : 05. desember 2013, 13:38 »
Kan være at du holder for bredt på stativet, slik at armene kommer for langt ut fra kroppen. Har ikke noen fasit, men min erfaring er at det blir mye pressure på fremside skuldre hvis man får armene for langt ut, og kanskje spesielt hvis albuene peker utover mot sidene.

En del dipsstativer er over 60 cm brede mellom stengene (midtpunkt til midtpunkt).  De jeg kjenner bruker heller 50-55 cm avhengig av skulderbredde (menn). Det funker bra.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Rett effekt av bryst-dips?
« #3 : 06. desember 2013, 18:24 »
Du hever skuldrene dine når du gjør øvelsen. Dra de heller ned og bak, slik som en vil gjøre i en benkpress, for deretter å konsentrere deg om å kontrahere brystmusklene. Før du gjør øvelsen, prøv å stram brystmusklene slik at du kjenner hvordan det gjøres. Deretter tar du med deg den følelsen inn i dipsen.

Dette med muskelkontroll, og å bruke den muskelen du ønsker, gjelder alle øvelser. Kjenn litt på det først uten vekt, slik at du får inn følelsen, og så kan du kjøre på.

En ting til. Det kan hende du lener deg bakover når du gjør dips. Prøv heller å løfte beina dine opp på fremsiden, slik at kroppen din heller litt fremover. Sjekk ut Branch. Han gjør dette veldig bra. Legg merke til skuldre og kroppsvinkel.

Si ifra hvis du fortsatt kjenner det, så skal vi finne ut hva det er.

http://www.youtube.com/watch?v=5vpaHV4x9tU
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Rett effekt av bryst-dips?
« #4 : 06. desember 2013, 21:57 »
Branch Warren har en hel haug vekt hengende rundt nakken i den videoen, det gjør at han blir veldig foroverlent. Det blir litt ekstremt i forhold til vanlige dips, med eller uten vekt hengende fra belte.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Rett effekt av bryst-dips?
« #5 : 07. desember 2013, 00:10 »
Branch Warren har en hel haug vekt hengende rundt nakken i den videoen, det gjør at han blir veldig foroverlent. Det blir litt ekstremt i forhold til vanlige dips, med eller uten vekt hengende fra belte.



Det er den beste måten å få kontakt med brystet på, etter min mening. Mange stiller seg opp med 90 grader mellom håndtak og kropp, eller med andre ord, rett opp og ned, slik som på bildet: http://www.aibifitness.com/resources/images/content/products/product_body_solid_weight_assisted_chin_dip_machine_zoom.jpg
Da blir strekket veldig stort i skuldrene. Det er ikke hva en er ute etter. Hvor bra det er vet jeg ikke. Stillingen kan føre til smerter i skuldrene ihvertfall.

Lener en seg fremover, slik som Branch gjør på videoen, får man bedre kontakt med bryst, uten at det går utover skuldrene. Annet eksempel: http://www.xplosivegrowth.com/wp-content/uploads/2011/08/arnold-chest-22.jpg
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Rett effekt av bryst-dips?
« #6 : 07. desember 2013, 10:31 »

Der bruker Arnold vanlig dipsbelte og lener seg godt framover. Godt eksempel.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Sveklingen123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Rett effekt av bryst-dips?
« #7 : 05. januar 2014, 02:59 »
Det er den beste måten å få kontakt med brystet på, etter min mening. Mange stiller seg opp med 90 grader mellom håndtak og kropp, eller med andre ord, rett opp og ned, slik som på bildet: http://www.aibifitness.com/resources/images/content/products/product_body_solid_weight_assisted_chin_dip_machine_zoom.jpg
Da blir strekket veldig stort i skuldrene. Det er ikke hva en er ute etter. Hvor bra det er vet jeg ikke. Stillingen kan føre til smerter i skuldrene ihvertfall.

Lener en seg fremover, slik som Branch gjør på videoen, får man bedre kontakt med bryst, uten at det går utover skuldrene. Annet eksempel: http://www.xplosivegrowth.com/wp-content/uploads/2011/08/arnold-chest-22.jpg

Tusen takk! Fant ut at jeg ikke bøyde meg langt nok fremover Smiley takk til alle dere andre som svarte også! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!