Skrevet av Emne: Knebøy drakter mål, kvalitet osv  (Lest 3763 ganger)

Utlogget chezuma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Knebøy drakter mål, kvalitet osv
« : 21. august 2013, 10:59 »
Hei,

Jeg har aldri i hele mitt liv hatt noe som helst draktt, og har tenkt til å gå til innkjøp av en knebøydrakt. Er det noen råd og tips til hva slags drakt man burde kjøpe, har lest meg blå på de forskjellige typene, og ærligtalt er litt i usikker, men tror jeg har endt opp med http://www.titansupport.com/products/squat-suits/super-centurion-w-s-wide-stance-squat-suit.html til trening og eventuelt om man noen gang skal konkurrere en som er custom-made.

Er det noen av dere her som har erfaring med denne og kan sammenlikne mot eventuelt andre knebøydrakter og gi litt relevant førstehåndsinformasjon?

Og til dere som bruker drakt, hvordan periodiserer dere det iforhold til trening?

mvh
Andreas
blog: www.chezuma.net

Meritter:
1. Plass -90 Sandefjord Open 2008 (super flaks)
7. Plass -90 Sandefjord Open 2009 (0.1kg for tung til -80) Tongue
5. Plass -80 Oslo Grand Prix 2009

Bøy: 300kg
Benk: 197.5kg
Mark: 280kg

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Knebøy drakter mål, kvalitet osv
« #1 : 01. september 2013, 02:20 »
Hei,

Jeg har aldri i hele mitt liv hatt noe som helst draktt, og har tenkt til å gå til innkjøp av en knebøydrakt. Er det noen råd og tips til hva slags drakt man burde kjøpe, har lest meg blå på de forskjellige typene, og ærligtalt er litt i usikker, men tror jeg har endt opp med http://www.titansupport.com/products/squat-suits/super-centurion-w-s-wide-stance-squat-suit.html til trening og eventuelt om man noen gang skal konkurrere en som er custom-made.

Er det noen av dere her som har erfaring med denne og kan sammenlikne mot eventuelt andre knebøydrakter og gi litt relevant førstehåndsinformasjon?

Og til dere som bruker drakt, hvordan periodiserer dere det iforhold til trening?

mvh
Andreas

Hei Andreas!

Etter min mening, lager Titan de beste draktene. Jeg har hatt en Metal-drakt tidligere, og kommer nok til å holde meg til Titan så lenge jeg kan. Drakten til Metal røk i ræva (hull på størrelse med en basketball) under mitt tredje forsøk i knebøy på stevne, så det er ikke noe kjekt. Spesielt når jeg vet at løftet hadde gått opp.

Så dette er ett ganske godt valg om du velger å gå for denne Titan-drakten. Finn en passende størrelse, helst gjerne en størrelse over anbefalt siden dette er din første drakt, vil jeg anbefale.
Siden du aldri har hatt en knebøydrakt før så trenger du ikke å tenke på å ha en custom-made en.

Jeg håper iallefall at du har tilgang til noen som kan hjelpe deg, og bistå med kompetanse når du skal løfte med knebøyutstyr (husk knebind!). Oppsøk gjerne din nærmeste styrkeløftklubb så hjelper de deg nok mest sannsynlig gjerne. Smiley Før du kjøper drakt også, kan det være lurt å oppsøke en styrkeløftklubb, og kanskje de har brukte drakter for nybegynnere som du kan prøve å låne for å se hvordan det er og hvordan det føles før du kjøper en egen.

Når det kommer til treningsoppsettet så blir drakter hyppigst brukt i oppkjøring til stevner.

Håper dette var litt behjelpelig, og spør gjerne mer om det skulle dukke opp noen andre spørsmål.

Mvh
Alexander

Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Knebøy drakter mål, kvalitet osv
« #2 : 22. september 2013, 13:10 »
Inspirert av Mr Coleman?

Send mail til stian@kappi.no jeg driver www.kappi.no og er eksklusiv importør av Titan Support Systems drakter fra Titan Til Norge.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!