Skrevet av Emne: Smerter i hofteleddsbøyer  (Lest 4610 ganger)

Utlogget ingvildu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Smerter i hofteleddsbøyer
« : 21. august 2013, 14:22 »
Hei!
Jeg var i går på dansetrening og tøyde. Jeg endte da opp med å bli presset litt for hardt og litt for fort. Kvelden i går gjorde det ganske vondt på et punkt i område med hofteleddsbøyeren f.eks når jeg gikk/skøt ut hofta. I dag morges var det så vondt at jeg begynte å grine av smerte når jeg skulle dra på meg buksa. Det kommer også sånn intens krampelignende smerte når jeg prøver å løfte kneet opp. Det gjør også veldig vondt når jeg går, enten hvis jeg stikker hofta litt for mye til den ene siden eller at jeg strekker beinet for langt bak. Det på en måte en veldig plutselig, intens smerte. Jeg regner med det er en strekk jeg har fått, men hvordan kan jeg behandle denne??? Jeg trenger å bli fort bra igjen... Burde jeg bare trene litt forsiktig eller?

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Smerter i hofteleddsbøyer
« #1 : 21. august 2013, 20:39 »
Hei Smiley

Høres veldig kjent ut. Utifra beskrivelsen din høres det ut som en betendelse i hoftepartiet. Anbefaler deg å gå til en kyndig fysioterapeut og ta røntgen av skadeområdet før vi konkluderer med noe som helst.

Om det så skulle være en betendelse, råder jeg deg sterkt til å ta det helt med ro. Et veldig godt hjelpemiddel er noe som heter ''foam roller''. Bare å google det så ser du hva det er. Veldig fint redskap der du har egenmassasje. Jeg tok det med ro i ca. 1 mnd og brukte foam roller rundt hoftepartiet flittig ca. annenhver dag. Er nå skadefri og trener knebøy for første gang uten smerter på 2 år Smiley
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget ingvildu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Smerter i hofteleddsbøyer
« #2 : 21. august 2013, 21:16 »
Takk for tips, får prøve på dette! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!