Skrevet av Emne: Treningsprogramm - 3/4 ganger i uken.  (Lest 1413 ganger)

Utlogget tirilirmeli

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Treningsprogramm - 3/4 ganger i uken.
« : 01. september 2013, 18:42 »
Jeg er ei jente på 16 år som trenger litt hjelp til å sette opp et treningsprogram som VIRKELIG fungerer.

Problemet mitt er egentlig at jeg går inn i treningsstudioet, ser på apparatene og bare velger for hva jeg føler for akkurat da, og de vektene jeg føler for  Huh


Trenger derfor hjelp til å sette opp et program som i hovedsak skal få til å bygge muskler. Jeg veier 59 kilo. Jeg er per i dag litt godt trent med tanke på høy intensitet av håndballspill i 9 år. Jeg ønsker å trene styrke tre til fire ganger pr uke, og hver styrkeøkt varer alt i fra 45 minutter til 90 minutter.

Spørsmålet mitt er om det er om noen har et forslag til treningsprogram som kan passe for meg? Bygge generelt muskler, men ønsker helst å fokusere på rumpe og mage, ville også fått bort valpefettet på magen.

Håper noen har anledning til å hjelpe meg, slik at treningen min kan bli mye mer strukturert.  Cheesy

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Treningsprogramm - 3/4 ganger i uken.
« #1 : 01. september 2013, 18:59 »
Foreslår at du glemmer maskinene, og våger deg inn i området med frivekter. Det er sikkert dominert av gutter/menn, men de synes bare det er kult når det er jenter som virkelig tør å trene ordentlig.

Finnes mange begynnerprogrammer for å bygge styrke, et av de mest kjente om dagen er vel Starting Strength. Det kan du google for å få vite mer om. Det handler om baseøvelser for å trene hele kroppen, garantert resultat hvis du gjør jobben ordentlig. Knebøy, markløft, benkpress og skulderpress. Bygger hele kroppen!
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget tirilirmeli

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Treningsprogramm - 3/4 ganger i uken.
« #2 : 01. september 2013, 19:04 »
Tusentakk for det, dette skal Googles  Cheesy

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Treningsprogramm - 3/4 ganger i uken.
« #3 : 01. september 2013, 19:31 »
Tusentakk for det, dette skal Googles  Cheesy

Kult, lykke til! Bare å spørre hvis du lurer på noe, jeg startet med det programmet selv for mange år siden.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!