Skrevet av Emne: Forbrenning  (Lest 4585 ganger)

Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Sv: Forbrenning
« #15 : 30. august 2013, 03:23 »
Tar kroppen opp nær 95% av all mat?. Det er vel noe som tas dårligere opp enn andre ting?
Tenker da på at noen har mye lettere for å legge på seg enn andre,så kanskje de spiser litt annen type mat, eller er dette bare tull?.
Jeg er selv en som har vanskelig for å legge på meg. Jeg klarer det, men da må jeg bevist gå for høyenergimat hele tiden. det er ikke fordi jeg spiser lite, men kansje fordi jeg spiser litt feil.
Ser du på, dyr så kan du fore likt på 2 individ som i utganspunktet er helt like, men få helt forskjellig resultat(vektmessig). Da er vel opptaket forskjellig?
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Forbrenning
« #16 : 30. august 2013, 08:15 »
Ser du på, dyr så kan du fore likt på 2 individ som i utganspunktet er helt like, men få helt forskjellig resultat(vektmessig). Da er vel opptaket forskjellig?

Det spørs jo i hvor høy grad du klarer å garantere for at aktivitetesnivået hos de to er likt også.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Forbrenning
« #17 : 30. august 2013, 09:12 »
Når man har utdanning så trenger man ikke kilder. Hvorfor skal jeg referere til at noen andre gir et forklaring, når jeg like så godt kan gjøre det selv?
Mener du virkelig det? Mener du at selv om du har A i alle fag, at du ikke trenger kilder? Hvorfor tror du at alle som skriver vitenskapelige artikler, folk med doktorgrader, har en halv/hel side med en liste over kilder de har brukt? Skal du først vifte med utdanning, foreslår jeg kilder. Det burde ikke være mye å be om.

Vi vet også at kroppen fra før opptar omtrent all energien den inntar. Prosentverdien kan du finne selv, men den er vel rundt 95%. Dette sier igjen at kroppen umulig kan oppta mer ved sult.

Såvidt jeg vet/forstår så går 10% av energien tapt for hvert ledd i ernæringskjeden. Rett meg om jeg tar feil. Mulig at det ikke er det samme som nyttigjøring av energi fra et gitt måltid.

Man kan ikke bare redusere inntaket uten å redusere uttaket. Og som vi vet, vil en kropp aldri gå mye under 37 grader. Temperaturen er her en indikasjon på forbrenningen.
Huh??
Såvidt meg bekjent så er forbrenning mer eller mindre forskjellig fra person til person. Ectomorphs, anyone? http://www.bodybuilding.com/fun/jon11.htm

Sitat
This is due to the fact that their basil metabolic rate is several times faster than the average person who requires them to have to eat massive amounts of food to maintain muscle mass, never mind gain.

En bjørn kan gå i dvalemodus, ved å gå i dvale. Den reduserer da alt internt arbeid, kroppstemperaturen synker, og forbrenningen følger etter.

Skulle vi gjort det samme, så måtte vi også lagt oss i dvale.
Ref: ectomorph

Det du snakker om, er at kroppen på en eller annen måte skulle utføre samme arbeid som tidligere, men med mindre energikostnad. Dette er fysisk umulig. Du må i så fall gjøre rede for hvor dette avviket kommer fra.

Gjøre rede for at en celle bruker mindre energi enn den burde? Det trenger man ikke. Man trenger å gjøre rede for dersom energien "forsvinner" (det gjør den ikke, den bare endrer form). Først DA må man gjøre rede for hvor det blir av den ekstra energien. Dersom du føler det er viktig å gjøre rede for hvor det blir av energien som ikke blir brukt fordi en celle bruker mindre enn vanlig....vel...den energien bare blir der.

Hvis dette strider mot din oppfatning, så gjerne utdyp hva du er uenig i, eller hva jeg ikke har forklart godt nok.
Det gjør jeg Smiley
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!