Flaut å fortelle

Jeg tar 20kg hantler på benk. 3 sett klarer jeg helt greit. Klarer ikke flere eller mere. Føler ikke det blir lettere eller at jeg kan ta mere.
Veier 65 kg. Veier samme en god stund.
Trent kanskje halvår, men var 2mnd pause pga en del flytting etc. Så starter litt på nytt nå.
Nei, sant som han over meg sier, det er ingenting som er flaut. Alle starter med lave vekter, og jobber seg sakte men sikkert oppover. Sånn er livet!
For det første så veier du jo nesten ingenting. 65 kilo for en mann er ingenting, og det må du gjøre noe med umiddelbart. Du skriver forsåvidt ikke hvor gammel du er, men hvis du er 16 år eller eldre må du legge på deg fort som svint. Stapp trynet fullt av sunn mat!
Jeg ville anbefale at du starter med et helt grunnleggende program. De fire store øvelsene, 3 ganger i uka, pluss uhorvelige mengder mat.
Mandag: Knebøy (5x5), benkpress (5x5)
Onsdag: Markløft (3x5), skulderpress (5x5)
Fredag: Som mandag.
Bruk stang, øk vektene fra gang til gang. 5 kilo på knebøy og mark, 2.5 på benk og skulderpress. Neste treningsøkta di eksperimenterer du med disse øvelsene, og prøver å finne vektene du skal starte på. Start heller lavt og øk jevnt og trutt, enn å starte for høyt og gå på en smell den andre uka.
Et program som det der ga meg mine beste styrkeøkninger over lang tid. Brukte mange år på "feil" trening før jeg innså at det var de store løftene som gjaldt.