Skrevet av Emne: Kardio eller styrke?  (Lest 27136 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kardio eller styrke?
« #90 : 06. september 2013, 23:51 »
Hvis du ikke skjønner sammenligningen så får du la vær.

Eller gå og spør han i videoen hva som er "safe" over tid når det gjelder bruk av muskelbyggende hormoner.

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2757


Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kardio eller styrke?
« #91 : 07. september 2013, 00:17 »
Du tar trangsynt til ett nytt nivå.

Han i videoen er hovudsaklig ødelagt pga narkotikamisbruk, og ikke steroidebruk. Om det så var bare pga steroider, så har han brukt doser resten av oss ikke nærmer oss engang. 35 000,- i året i 13 år (!) på bare steroider sier sitt. Handler du i bulk og har litt kontakter får du ett hetteglass testo for 400-500 kr i Norge, og i danmark enda billigere. (Omtrent halvparten kan jeg tenke meg). Det sier sitt om hans forbruk og hvor store mengder han brukte i 13(!!!!)år.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kardio eller styrke?
« #92 : 07. september 2013, 01:33 »
Det gjelder å være vidsynt.

http://3.bp.blogspot.com/_dnF0VwmSbkk/RvliUZKCMqI/AAAAAAAAACc/y_dMvsGdWCM/s400/bug.bmp



Sånn, nå kommer alt til å gå helt greit.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Kardio eller styrke?
« #93 : 07. september 2013, 01:42 »
Det gjelder å være vidsynt.

http://3.bp.blogspot.com/_dnF0VwmSbkk/RvliUZKCMqI/AAAAAAAAACc/y_dMvsGdWCM/s400/bug.bmp



Sånn, nå kommer alt til å gå helt greit.

Er det sånn man blir etter å ha brukt noe hjelpemidler for trening...? Smiley Ja da skjønner jeg hvorfor jeg føler meg så overvåket rundt omkring. Spesielt på gymmet haha Wink

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kardio eller styrke?
« #94 : 07. september 2013, 10:48 »
Er det sånn man blir etter å ha brukt noe hjelpemidler for trening...? Smiley

Det er nok bare hjernen som er i ferd med å implodere. Han føler seg nok bedre etterpå, og klar for uante mengder med dop.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Kardio eller styrke?
« #95 : 07. september 2013, 18:02 »

"At man ikke oppnår dine resultater uten å spise og trene bra selv på steroiider har jeg forsåvidt ikke sagt noe mot, men at dine resultater hadde vært betydlig dårligere uten er det vel ingen oppegående mennesker som tror."

Ingenting i denne setningen gir noen mening.

Javel??


Hvorfor skal jeg ikke blande styrkeløftere og strongmen? De har en vesentlig ting felles: De doper seg. De bruker store mengder anabole steroider. Vet selv hvor lett det er å komme seg unna en slik dopingtest. Det finnes preparat som ikke kan spores i kroppen lengre enn 4-6 timer. Det sier seg da selv hvor lett det er å dope seg uten å skulle bli tatt for noe som helst.

4-6 timer er ganske lenge når antidoping står på døren din, eller dukker opp på trening eller jobb.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kardio eller styrke?
« #96 : 07. september 2013, 18:08 »
Har ikke ord. Går ikke ann å diskutere med folk som har kunnskapsnivået til en barneskoleelev når det kommer til temaet. Jeg har selv snakket, diskutert og hjulpet styrkeløftere med hvordan de skal sette opp kuren sin, om du fortsatt vil leve i fornektelse og fortsatt tror at du vil kunne bli like sterk som de beste styrkeløfterne uten doping er helt opp til deg. Jeg skal ikke knuse guttedrømmen din Wink

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Kardio eller styrke?
« #97 : 07. september 2013, 18:18 »
Hva er rekord løftene på steroider og uten da?

Er det Strongman mot Norges Styrkeløft(Forbund) eller?   biggrin

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kardio eller styrke?
« #98 : 07. september 2013, 18:21 »
Hva er rekord løftene på steroider og uten da?

Er det Strongman mot Norges Styrkeløft Forbund eller?

Vanskelig å si. Man vet jo aldri med sikkerhet hvem som er ren og ikke, men det mosjonistene på treningsforum har fått for seg er at styrkeløftere er rene, og strongmen doper seg. Dette er selfølgelig langt i fra sannheten. Alle doper seg, men det kan tenkes at strongmen doper seg i større grad, da de ikke trenger å tilpasse dopingforbruket sitt til antidoping norge.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Kardio eller styrke?
« #99 : 07. september 2013, 18:24 »
Godt mulig, men man kan jo forstå hvorfor liksom. Styrkeløftere kan være veldig små men også litt større også, og Strongman er bare store karer...

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kardio eller styrke?
« #100 : 07. september 2013, 18:27 »
Vanskelig å si. Man vet jo aldri med sikkerhet hvem som er ren og ikke, men det mosjonistene på treningsforum har fått for seg er at styrkeløftere er rene, og strongmen doper seg. Dette er selfølgelig langt i fra sannheten. Alle doper seg, men det kan tenkes at strongmen doper seg i større grad, da de ikke trenger å tilpasse dopingforbruket sitt til antidoping norge.

Lurer litt på definisjonen din av "alle". I tilfellet "menn 40+ fra USA" så ble 99% til "de fleste" til 3% så hvis det samme er tilfellet her så blir det ikke mange igjen. En fjær blir fort til 99 høns.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kardio eller styrke?
« #101 : 07. september 2013, 18:30 »
Lurer litt på definisjonen din av "alle". I tilfellet "menn 40+ fra USA" så ble 99% til "de fleste" til 3% så hvis det samme er tilfellet her så blir det ikke mange igjen. En fjær blir fort til 99 høns.



Alle styrkeløftere på høyt nivå doper seg. Finnes mange styrkeløftere som er nybegynnere enda, og de doper seg naturligvis ikke.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kardio eller styrke?
« #102 : 07. september 2013, 18:41 »
Alle styrkeløftere på høyt nivå doper seg. Finnes mange styrkeløftere som er nybegynnere enda, og de doper seg naturligvis ikke.

Hvordan vet jeg at det betyr 100%, 99%, 51% eller 3% ?

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Kardio eller styrke?
« #103 : 07. september 2013, 18:45 »
Hvordan vet jeg at det betyr 100%, 99%, 51% eller 3% ?



Hva betegnes som en styrkeløfter i hele tatt a?

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Kardio eller styrke?
« #104 : 07. september 2013, 20:51 »
Har ikke ord. Går ikke ann å diskutere med folk som har kunnskapsnivået til en barneskoleelev når det kommer til temaet. Jeg har selv snakket, diskutert og hjulpet styrkeløftere med hvordan de skal sette opp kuren sin, om du fortsatt vil leve i fornektelse og fortsatt tror at du vil kunne bli like sterk som de beste styrkeløfterne uten doping er helt opp til deg. Jeg skal ikke knuse guttedrømmen din Wink

Hehe, min guttedrøm trenger du ikke bekymre deg for. Vet godt at jeg verken trener bra nok, spiser bra nok eller har genetikk som er bra nok til det.
Du derimot er av typen som liker å tro at alle andre doper seg siden de gjør det bedre enn deg. At det er lite sannsynlig at en stor del av norske styrkeløftere doper seg er jo lett å se når en ser resultatene enkelte mer tvilsomme nasjoner gjør på hjemmebane, men aldri klarer i store mesterskap. At det finnes råtne epler er nok godt mulig, og du må gjerne dele navn med oss ;-)
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!