Skrevet av Emne: Kardio eller styrke?  (Lest 26993 ganger)

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kardio eller styrke?
« #60 : 04. september 2013, 17:53 »
Kanskje ikke. Ifølge predator bør han da ikke benke mer enn 100 kg, og det tror jeg jaggu han gjør.

Forstår ikke logikken bak dette innlegget. Du mener at en som trener natty ikke kan bli større og sterkere enn en som trener med steroider?

Utlogget Küngen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • slå mæ på taska å kaillj mæ Aud!
Sv: Kardio eller styrke?
« #61 : 04. september 2013, 18:47 »
De som virkelig kan bole? Skal ha bola og trent ganske lenge for å oppnå en slik styrke. Det er ikke noe du oppnår av ett par kurer. Jeg har bildeprofil og kurlogg på børsen.

link til bildeprofil?
Ble nesten litt nysgjerrig.
20år

103kg
190cm

benkpress: 165 raw
markløft: 280 raw
knebøy: 195 raw
Hang-ups: 26 strikte

svak, sur og ferbainnja!

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kardio eller styrke?
« #62 : 04. september 2013, 18:50 »
Du kommer deg ikke inn der med mindre du er godkjent medlem, og jeg tror det strider mot reglene her inne å linke til slike sider.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Kardio eller styrke?
« #63 : 04. september 2013, 20:51 »
Du kommer deg ikke inn der med mindre du er godkjent medlem, og jeg tror det strider mot reglene her inne å linke til slike sider.

Jeg vet hvem du er, jeg har ikke vært på den internett siden du nevner.. Du er den store klumpen som gikk på meg engang, så da ga jeg deg kjapt 2 tette og en badehette! Så da var saken klar haha... Har ikke sett deg siden. Wink

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Kardio eller styrke?
« #64 : 05. september 2013, 09:53 »
Forstår ikke logikken bak dette innlegget. Du mener at en som trener natty ikke kan bli større og sterkere enn en som trener med steroider?

Det er logikken bak innlegget ditt i forkant som ingen forstår noe av. Du kaster ut av deg påstander om at de fleste som boler ikke tar 100 i benken. 100 i benk er jo veldig lite, tok jeg reint når jeg var 16-17 år på par og sytti kilo i likhet med alle andre unge gutter som interesserte seg for trening og hadde bilder av Arnold på veggen.

Du prøver å få folk til å tro at du har oppnådd ekstraordinære ting selv om du boler fordi det liksom er så vanskelig å oppnå det du har oppnådd - selv med bol.

Selvsagt må du trene mye og hardt og spise bra for å bli stor uansett; men det betyr ikke at den gjennomsnittlige boleren tar under 100 i benk, da den gjennomsnittlige trente mannen faktisk tar 100 i benk ganske så greit og helt uten steroider.

Du får bole på til øya sprekker, bare ikke driv å jug her på salen.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kardio eller styrke?
« #65 : 05. september 2013, 12:09 »
Det er logikken bak innlegget ditt i forkant som ingen forstår noe av. Du kaster ut av deg påstander om at de fleste som boler ikke tar 100 i benken. 100 i benk er jo veldig lite, tok jeg reint når jeg var 16-17 år på par og sytti kilo i likhet med alle andre unge gutter som interesserte seg for trening og hadde bilder av Arnold på veggen.

Du prøver å få folk til å tro at du har oppnådd ekstraordinære ting selv om du boler fordi det liksom er så vanskelig å oppnå det du har oppnådd - selv med bol.

Selvsagt må du trene mye og hardt og spise bra for å bli stor uansett; men det betyr ikke at den gjennomsnittlige boleren tar under 100 i benk, da den gjennomsnittlige trente mannen faktisk tar 100 i benk ganske så greit og helt uten steroider.

Du får bole på til øya sprekker, bare ikke driv å jug her på salen.

Jeg har hatt med mange bolere å gjøre. Den gjennomsnittslige boleren måler faktisk ikke mer enn 35cm rundt bicepsen og benker enda IKKE tresifret. Hva er din kunnskap om dette? Er du klar over at rundt 200 000 bruker steroider i Norge i dag? Om du tror det er så lett å oppnå ting med steroider, hvorfor går ikke 200 000 rundt og er svære og benker 200kg++ da? Gjør litt research og finn ut litt selv før du åpner kjeften, så slipper du å drite deg ut som du gjør nå.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kardio eller styrke?
« #66 : 05. september 2013, 17:03 »
Hvor har du tallet 200,000 fra ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kardio eller styrke?
« #67 : 05. september 2013, 17:06 »
Hvor har du tallet 200,000 fra ?

Ble gjort en undersøkelse på dette for lenge siden. Skal se om jeg ikke finner den igjen, men må på trening først.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Kardio eller styrke?
« #68 : 05. september 2013, 17:36 »
Jeg har hatt med mange bolere å gjøre. Den gjennomsnittslige boleren måler faktisk ikke mer enn 35cm rundt bicepsen og benker enda IKKE tresifret. Hva er din kunnskap om dette? Er du klar over at rundt 200 000 bruker steroider i Norge i dag? Om du tror det er så lett å oppnå ting med steroider, hvorfor går ikke 200 000 rundt og er svære og benker 200kg++ da? Gjør litt research og finn ut litt selv før du åpner kjeften, så slipper du å drite deg ut som du gjør nå.

Kjenner iallefall flere som trener rent og tar over 100kg enn folk som boler og tar mindre enn 100kg.
Når jeg tenker meg om tviler jeg på om jeg kjenner noen som løfter mindre enn 100kg som har trent seriøst i noen år, med mindre de er under 60kg.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kardio eller styrke?
« #69 : 05. september 2013, 20:15 »
Kjenner iallefall flere som trener rent og tar over 100kg enn folk som boler og tar mindre enn 100kg.
Når jeg tenker meg om tviler jeg på om jeg kjenner noen som løfter mindre enn 100kg som har trent seriøst i noen år, med mindre de er under 60kg.

Hvor mange kjenner du som boler? Ta deg en titt innom børsen f.eks, der er det tusenvis av norske bolere. Gjennomsnittet både styrke og muskelmassemessig er IKKE høyt. Spør hvilken som helst selger/dealer. De møter titals nye bolere hver eneste uke. Det er en myte at steroider er noe vidundermiddel som vil gi deg noe gratis. Legger du ikke på deg og har fremgang naturlig vil du heller ikke ha fremgang med steroider. Den minste boleren jeg har snakket med veier 52kg og benker 60kg. Han har 2-3 kurer bak seg, men er fortsatt latterlig svak og liten. Han var en av de som ikke klarte å ha fremgang i treningen naturlig, og begynte da med steroider fordi han trodde ting kom av seg selv da.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Kardio eller styrke?
« #70 : 05. september 2013, 22:17 »
Heldigvis bare 3 stykker som jeg kjenner godt.

1. mann hadde bra utgangspunkt og gikk fra 90kg da han startet til ca 120kg i løpet av 1-2år før det begynte å butte i mot som det gjør for de fleste på omtrent på dette punktet. Etter at det stoppet opp startet han med ekstra "tilskudd" og økte til +\- 160kg på noen måneder.

2. mann var en liten dverg som "alltid" har holdt på og løftet vel 125-130kg på 95kg kroppsvekt. Ikke at det var noe å skryte over men langt fra det han hadde klart uten hjelp, noe som viste seg da han ble tvunget til å slutte pga hjertet. I ettertid har han vel lagt rett over 100kg.

2. mann prøvde seg vel rent men hadde ikke tolmodighet, tok vel ca året å komme over 100kg rent. Gikk rimelig radigt derfra og opp til ca 140. Sist jeg så han kunne han fortelle at han reppet på 155kg, så aner ikke hva maks er. Også han har problemer med hjertet men trosser advarsler fra lege.


Felles for alle er markante økninger på kort tid og store problemer, psykisk, hjerte, temperament og ene ble vel litt for mye venner med feil type og går vel mer på nedbrytende stoffer i dag.

Du kan godt fortelle deg selv at du fortjener respekt for at du er så flink som klarer 200kg på bol, men sannheten er vel heller at du er rimelig middelmådig. Er mange rene utøvere i styrkeløft som matcher styrken din på betydelig lavere kroppsvekt uten juks og fanteri.
Og "alle" bolere prøver å få det til å virke som det har liten effekt for å ta cred selv for resultatet, men hva er da grunnen til at dere boler" Virker da rimelig hjernedødt å utsette kroppen for noe slikt for lite og ingenting??

Leste også om ett forskningsprosjekt for en del år tilbake der de tok 2 grupper, en på steroider og en uten. Den gruppen på steroider hadde større fremgang på kort sikt selv uten trening. Det sier vel sitt.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kardio eller styrke?
« #71 : 05. september 2013, 22:48 »
Sitat
Du kan godt fortelle deg selv at du fortjener respekt for at du er så flink som klarer 200kg på bol, men sannheten er vel heller at du er rimelig middelmådig.

Og der stoppet jeg å lese Grin

Når du tar i bruk steroider blir det en ny form for trening. Kjører du standard kurer med PCT blir det 1, maks 2 perioder i året med gaining, og resten recovery. At du tror dine venner som øker til 150-160kg i benk pga de tok i bruk steroider er normale steroidebrukere sier sitt om hvor lite du vet. Du kjenner 3 bolere og generaliserer alle bolere ut i fra det. Det at samtlige av de opplevde problemer med hjerte etc viser bare at de ikke brukte det korrekt. Det er forskjell på MISBRUK og BRUK. Du får tro hva du vil, jeg gidder ikke å bruke energi på å "diskutere" med en som ganske tydelig snakker på tynn is om noe han har absolutt null peilling på.

De aller fleste hadde ikke klart noe i nærheten av 200kg i benk uansett hva de trykker i seg. Tror du virkelig at alle styrkeløfterne og strongmen'ene som du er fanboy av er naturlige? Absolutt ALLE som har oppnådd noe ekstraordinært når det kommer til styrkesport er på aas. Jeg selv har snakket med titals styrkeløftere som bruker steroider. Du er naiv, gutt.

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kardio eller styrke?
« #72 : 05. september 2013, 22:50 »
Leste også om ett forskningsprosjekt for en del år tilbake der de tok 2 grupper, en på steroider og en uten. Den gruppen på steroider hadde større fremgang på kort sikt selv uten trening. Det sier vel sitt.

Og hvor mye tror du det satt igjen med etter PCT? Absolutt ingenting. Setter pengene mine på at de endte opp med mindre muskelmasse og styrke enn de hadde før kur. Hvordan man ser ut og styrken man har PÅ kur er noe helt annet enn hva man sitter igjen med etter endt PCT.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kardio eller styrke?
« #73 : 05. september 2013, 23:15 »
Sitat
Leste også om ett forskningsprosjekt for en del år tilbake der de tok 2 grupper, en på steroider og en uten. Den gruppen på steroider hadde større fremgang på kort sikt selv uten trening. Det sier vel sitt.

Og hvor mye tror du det satt igjen med etter PCT? Absolutt ingenting. Setter pengene mine på at de endte opp med mindre muskelmasse og styrke enn de hadde før kur. Hvordan man ser ut og styrken man har PÅ kur er noe helt annet enn hva man sitter igjen med etter endt PCT.

Hva er poenget ditt egentlig ? Er det at akkurat du har mer genetisk talent for å respondere på alt bolet ? Er det at du tåler å bruke mer bol uten at bivirkningene på kort sikt tar helt av ? Er det at du generelt sett tør å bruke mer bol ? Er det at du trener og spiser bedre i forhold til det bolet du bruker ? Er det at du har mer kunnskap eller er smartere ?



Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kardio eller styrke?
« #74 : 05. september 2013, 23:39 »
Og hvor mye tror du det satt igjen med etter PCT? Absolutt ingenting. Setter pengene mine på at de endte opp med mindre muskelmasse og styrke enn de hadde før kur. Hvordan man ser ut og styrken man har PÅ kur er noe helt annet enn hva man sitter igjen med etter endt PCT.


Hva er poenget ditt egentlig ? Er det at akkurat du har mer genetisk talent for å respondere på alt bolet ? Er det at du tåler å bruke mer bol uten at bivirkningene på kort sikt tar helt av ? Er det at du generelt sett tør å bruke mer bol ? Er det at du trener og spiser bedre i forhold til det bolet du bruker ? Er det at du har mer kunnskap eller er smartere ?





Poenget mitt er å prøve å få han/dere som er enige med han til å forstå at steroider ikke er ett vidundermiddel.

Ja, jeg responderer bedre på steroider enn de fleste andre. Bivirkningene kommer i like stor grad hos meg som de fleste andre, men jeg bruker steroidene i fornuftige og rette doser, derfor har ikke jeg problem som kompisene til "Wanna be strong" har. Jeg trener og spiser bra, og dedikerer meg 100% til hva jeg gjør - noe som er en stor del av årsaken til at jeg oppnår mer enn de fleste andre på steroider. Kunnskap vedrørende steroider eller trening/kosthold du tenker på? Vedrørende steroider er ikke jeg den mest kunnskapsrike. Jeg har coach som hjelper meg med oppsett av kur som oftest. Om kost og trening har jeg mer kunnskap enn de fleste andre bolere ja.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!