Skrevet av Emne: Trene uten studio. Trenger tips  (Lest 1061 ganger)

Utlogget Kush

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Trene uten studio. Trenger tips
« : 27. august 2013, 20:31 »
Hei.

Jeg har trent ca i 4 mnd nå. Veier ca 68kg, og er 1.80 høy.

Jeg trener kun hjemme, og ønsker ikke å benytte meg av noen treningstudio. Hjemme har jeg en benkpress som også har en slik del at jeg kan gjøre scottcurl, og en pull-upp bar som kan henges opp i dørkarmen.

Pleier å trene ca 2-3 ganger i uken (sett bort ifra jogging).

Jeg bruker 2 forskjellige trenings metoder per gang jeg trener, og kombinerer Benkpress med sit-ups øvelser med forskjellig plassering av bein som jeg lest på nettet. Det gjøres vet at jeg tar 5 reps på benken, så 15 sittups... Helt til jeg har repetert dette 9 ganger. På benken bruker jeg på det meste 65kg.

De andre 2 øvelsene jeg tar er trening av biceps ved scottcurls og øvelser på pullupp-baren. Dette gjør jeg ved 6 scottcurls, så 5 pullups, 6 scottcurls, så 5 chinups.... Dette repiteres til jeg rett og slett ikke lenger klarer å ta scottcurlsa lenger. Jeg pleier å ende på ca 30kg vekter på stanga.
 
Kostholdet er jeg ikke veldig flink med, men drikker en 100% whey protein shake sammen med frokost, og  tar 1 shake med carbo fuel + 1 shake til med 100% whey rett etter trening. Utover dette spiser jeg en lunch på jobb, middag og kveldsmat.

Jeg er fullstendig klar over at dette ikke er optimalt, men ønsker allikevel å høre her om noen kanskje kunne komme med noen innspill til hva jeg kan/burde gjøre annerledes? Øvelser jeg heller burde gjøre, om det kanskje er noen andre enkle treningsapparater jeg kan skaffe meg o.l.

Håper ikke jeg blir slaktet for å være uviten her.

-mvh KUSH.

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Trene uten studio. Trenger tips
« #1 : 27. august 2013, 20:37 »
Siden du har benkpress antar jeg at du har en ordentlig stang. Dermed kan du gjøre markløft! Jeg vet ikke hvordan benkpressen din ser ut, men hvis den er slik at du kan flytte benken er det også mulig at du kan bruke den til knebøy. Klarer du å få med deg disse to øvelsene på et eller annet vis er du klar for å bli ordentlig sterk Smiley
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Trene uten studio. Trenger tips
« #2 : 02. september 2013, 11:02 »
Liggende tricepspress med stang, pullups med undertak - kobler både biceps og rygg, foroverbøyd roing med stang for rygg, smal benkpress for triceps, shrugs med stang for nakken, militærpress foran ansiktet med stang.....
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!