Skrevet av Emne: Kutting  (Lest 1414 ganger)

Utlogget slight

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 121

Kutting
« : 30. august 2013, 19:03 »
Heisann! Jeg har nå bulket i ca 1 år, og fortsetter til nyttår. I bulke perioden har jeg lagt på meg ca 5%. Jeg ligger nå på rundt 15% fett, og vil gjerne ned til rundt 7% før sommeren.

Ca hvor lang tid vil dette ta? Hva slags øvelser burde jeg gjøre for å bli kvitt fett uten å miste muskler? Forslag til diett?

Utlogget inaktiv

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 146

Sv: Kutting
« #1 : 30. august 2013, 19:06 »
Samme som du gjorde mens du bulka
19 år, 100 kg
Knebøy: 200kg
Benkpress: 140kg
Markløft: 250kg
Militærpress: 80kg

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kutting
« #2 : 30. august 2013, 19:24 »
Du har naturligvis mer trykk og mer overskudd til trening når du er på bulk, derfor er det naturlig at du trener litt annerledes, tilpasset dietten og hvor mye energi du har.


Samme som du gjorde mens du bulka

?


Utlogget inaktiv

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 146

Sv: Kutting
« #3 : 30. august 2013, 21:03 »
Mens du bulker presser du deg for å løfte mer. Hvis du fortsetter å presse på samme måte som under bulken vil du jo beholde mye mer muskelmasse og styrke en hvis du begynner å "tilpasse det etter dietten."
Det dummeste du kan gjøre IMO er å begynne å bruke deffen som unnskyldning for å trene lettere.
19 år, 100 kg
Knebøy: 200kg
Benkpress: 140kg
Markløft: 250kg
Militærpress: 80kg

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kutting
« #4 : 30. august 2013, 21:40 »
Mens du bulker presser du deg for å løfte mer. Hvis du fortsetter å presse på samme måte som under bulken vil du jo beholde mye mer muskelmasse og styrke en hvis du begynner å "tilpasse det etter dietten."
Det dummeste du kan gjøre IMO er å begynne å bruke deffen som unnskyldning for å trene lettere.

Du er en nybegynner og at du ikke klarer å forstå dette uten å få det inn med teskje er jo greit nok.

Ligger man i underskudd av kcal vil ikke man kunne trene til failure hver eneste trening. Man må tilpasse treningen til dietten slik at man ikke stagnerer etter bare noen få uker.

Utlogget inaktiv

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 146

Sv: Kutting
« #5 : 30. august 2013, 23:14 »
Har jeg nevnt failure? Og stagnering? Er vell ikke akkurat sånn at man får de sykeste styrkeresultatene under en deff heller så man vil jo ikke "stagnere"
edit: http://www.youtube.com/watch?v=Aw5vxVwCXfc
19 år, 100 kg
Knebøy: 200kg
Benkpress: 140kg
Markløft: 250kg
Militærpress: 80kg

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kutting
« #6 : 30. august 2013, 23:23 »
Har jeg nevnt failure? Og stagnering? Er vell ikke akkurat sånn at man får de sykeste styrkeresultatene under en deff heller så man vil jo ikke "stagnere"

Kan du slutte å prøve å hjelpe andre når du ganske tydelig ikke har peiling på hva du snakker om selv? Forstår lite av hva du skriver om at man ikke får de sykeste styrkeresultatene under en deff. Å "stagnere" er ikke nødvendigvis snakk om å øke i styrke. Fremgangen kan stagnere, og man kan slutte å få fremgang i treningen, enten det er snakk om å gå ned i fettprosent, øke muskelmassen eller bli sterkere.

Man må optimalisere treningen sin ut i fra hva målet er og hvordan man spiser. Skal man ned i vekt kan man ikke trene på samme måte som man trener under en bulk. Så enkelt er det.

Utlogget inaktiv

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 146

Sv: Kutting
« #7 : 30. august 2013, 23:47 »
Så ingen kommentar til videoen?
Ønsker å vite hva du baserer dine svar på? Gi meg en god kilde. Du virker ikke som en svært troverdig kilde.
19 år, 100 kg
Knebøy: 200kg
Benkpress: 140kg
Markløft: 250kg
Militærpress: 80kg

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Kutting
« #8 : 30. august 2013, 23:59 »
Mens du bulker presser du deg for å løfte mer. Hvis du fortsetter å presse på samme måte som under bulken vil du jo beholde mye mer muskelmasse og styrke en hvis du begynner å "tilpasse det etter dietten."
Det dummeste du kan gjøre IMO er å begynne å bruke deffen som unnskyldning for å trene lettere.

Tommelfingerregelen er at du trenger 1/3 av det antallet sett du trenger for å øke, for å vedlikeholde. Så ikke hele videoen, men han sier rundt 1:28 at du ikke skal kjøre like mange sett i uka. Å gjøre akkurat det samme på deff er tåpelig; Vanlige styrkesett brenner lite fett i forhold til andre ting du kan gjøre.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Kutting
« #9 : 31. august 2013, 02:49 »
Så ingen kommentar til videoen?
Ønsker å vite hva du baserer dine svar på? Gi meg en god kilde. Du virker ikke som en svært troverdig kilde.

Må du virkelig ha en kilde på at du ikke kan trene med samme volum og mengde på diett som du gjør på bulk?! Du er 17 år. Du burde være voksen nok til å kunne tenke ut noe så logisk selv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!