Skrevet av Emne: Vedrørende valget  (Lest 29197 ganger)

Northsteel

  • Gjest
Sv: Vedrørende valget
« #90 : 05. november 2013, 07:06 »

Ser poengene dine, men dette er en brøkdel av den innvandringen vi har pr. dags dato. Asylsøkere burde vært internert frem til vedtaket er ferdig, her burde forøvrig behandlingstid vært max. 3 mnd. Vi kan ikke ha tikkende bomber gående fritt i samfunnet, det ser vi konsekvensen av gang på gang. Og de som får opphold skal returneres etter konflikten i hjemlandet er normalisert, da blir det ikke spm. senere om familiegjenforening osv.

Forelskelse er også ikke alltid reelt, som blant annet tvangsekteskap.

Når det gjelder utveksling av akademia har vi mye å gå på.

Vi som nasjon må egentlig bli mer kyniske i innvandring, ta inn personer som kan bidra til samfunnet. Tamiler i Norge er et godt eksempel på dette, de har en høyere sysselsettingsgrad en etnisk norske.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #91 : 05. november 2013, 10:43 »
Da har vi hatt nok et flott innslag fra asylsøkere som får avslag og tar en "kjapp en" for å heller sitte i tvungen, psykisk helsevern kontra å bli sendt hjem igjen.

Joda, vi har det så fint så. Dere som synes synd på asylsøkerne, fortell det til foreldrene til den 19 årige jenta.

Nok er nok. Steng grensene. Øk heller u-hjelp bistanden, men vi må kunne unngå buss og trikkedrap.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Vedrørende valget
« #92 : 05. november 2013, 14:28 »
Forferdelig sak.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #93 : 05. november 2013, 15:20 »
Forferdelig sak.

Ja, men dessverre noe som er helt som forventet slik vi holder på.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Vedrørende valget
« #94 : 05. november 2013, 15:25 »
Jeg synes som sagt at det er helt feil å diskriminere invandrere grunnet feks ransbølgen i Oslo akkurat nå. Vi har mange hatt ran- og knekk- miljøer som er norske, Tveita-miljøet på 80-tallet, torpedovirksomheten fra
 90tallet av, Bankraningen på 90 og 2000- tallet. Hells Angels og Bandidos er utelukkende hvite, stort sett norske. Så krim finner man overalt. Og ja, hvis man hadde hatt lukkede grenser ville man sluppet visse uønskede elementer. Men for meg virker det fullstendig inhumant å utestenge tusener av trengende fra vår hjelp bare for å sikre seg mot noen få. Den slags fryktpolitikk, med en så høy pris står i alle fall ikke jeg inne for.


Tveita-miljøet?  Mener du Kasper, Jesper og Jonatan?  Gjengen som aldri gikk på privatpersoner og som tidvis kjørte Ford Cosworter gjennom dørene på gullsmeder samtidig som de la igjen såpass mye bevis at politiet effektivt fikk kvelt miljøet uten at vi så daglige incidenter hvor utenforstående ble knivstuket eller overfallsvoldtatt?

Torpedomiljøet på 90 tallet?  Dagene da Eivind Johansen, Espen Lie, Jan Kvalen samt en 20 andre kom på døra og krevde inn utenforstående gjeld, og hvis de ikke fikk pengene så ga de ut bank.  Politiet hadde etterhvert grei kontroll på disse også, de var ikke en trussel mot sivile og hvis man fikk dem på døra var det gjerne pga at man selv hadde tatt noen dårlige avgjørelser mtp omgangskrets og pengebruk.  Politiet var uansett godt skikket til å få has på disse også.  

Hells Angels/Bandidos?  Ikke mors beste barn nei, men her og dreier det seg om vinnings kriminalitet som ikke var en direkte trussel mot sivile, det norske politiet er skikket til å få has på disse miljøene også, om de føler for det så går de faktisk væpnet inn i klubblokalene deres for å markere dominans.  Disse miljøene gjør lurt i å ligge lavt nå om dagen for de vet at de ryker ganske så fort om politiet har noe på dem.  Jeg har også enda til gode å treffe på sivile som er redde for motorsykkelklubber, skal man ha dem etter seg så må man oppsøke det aktivt.

Mine foreldre bor i Oslo sentrum, og er redde for å gå ut etter det har blitt mørkt, og det er vitterlig ikke motorsykkelklubber eller Espen Lie de frykter.


Når det gjelder å legge seg flat for krav, må du gjerne eksemplifisere, jeg er nemlig ikke klar over at vi hadde lagt oss flate for noe urimelig.

Jeg mener det er urimelig at den den tradisjonelle norske julefeiringen er iferd med å forsvinne fra grunnskolen da den er støtende for muslimske elever.  Det kreves halalkjøtt i fengsel, da tilberedt i egne kjøkken pga at muslimer ikke kan spise mat fra kjøkken hvor svin har blitt tilberedt, at kriminelle krever at fengsel bygges om er etter min mening urimelig, burde fått vann og brød istedet for halalkjøtt.  Vi har lagt oss flate for at norske soldater skal kunne stå i turban/hijab på oppstilling, jeg mener dette er urimelig da mange som har gått i kongens klær anser dette som en fornærmelse, samt at det ikke lengre er noe vits i å referere til uniform som uniform om det ikke er en uniform.  Teoretisk sett ville det ha vært rimelig om norske soldater forlanget å stille opp i vikinghjelm ved å hevde at hjelmen er del av deres religion.


Men det finnes andre argumenter for innvandring:
 * Folk forelsker seg på tvers av landegrenser, og de bør få muligheter til å kunne leve sammen.
 * Aktivister og opposisjonelle blir forfulgt mange steder i verden, og disse har krav på beskyttelse.  Her må vi bidra.
 * Akademia verden over har nytte av en viss utveksling av mennesker over kortere eller lengre tid.

Innvandringen du nevner her kan jeg si meg enig i.  Litt vanskelig å påvise om folk faktisk er forelsket eller om de gifter seg for en greencard da.  Skal dog sies at å gifte seg/familiegjennforening er en easy way out som har blitt misbrukt mange ganger.  Om noen drar på ferie fra Norge til Frankrike, treffer noen de forelsker seg i og deretter gifter seg med intensjon om å være sammen resten av livet er det en ting, om noen skal gifte seg med en person de aldri har truffet før, evt en venn av familien blir det litt mer mistenkelig selvsagt.

Folk som trenger asyl pga krig/forfølgelse/tortur skal jo selvsagt få det, dog ser jeg ingen grunn til at de skal bli i Norge når faren er avverget i hjemlandet.

Hva akademia angår så er det jo klart at det her er positivt.  Kjenner en professor som jobber med ett utvekslingsprosjekt med doktorgrads elever fra Ghana.  Har fått høre at mer oppegående/hardtarbeidende/dedikerte personer skal man lete lenge etter.  Om disse fikk bli igjen i Norge etter endt studium ville det jo vært en berikelse for det norske samfunn.  Dog en meget urettferdig berikelse mtp at det hadde vært regelrett skittent at Norge overtar ressurspersoner som trengs i Afrika.

Punktene du nevner her er gode, om innvandring kun dreide seg om disse punktene ville jo innvandring hatt en positiv effekt på nasjonen.  Men nå er jo innvandring i Norge i dag veldig forskjellig fra kun den typen innvandring du nevner her.

Og ja, hvis man hadde hatt lukkede grenser ville man sluppet visse uønskede elementer. Men for meg virker det fullstendig inhumant å utestenge tusener av trengende fra vår hjelp bare for å sikre seg mot noen få.


Mange sier så, jeg skal ta en wild guess å påstå at folk som er enige i dette ikke har vært direkte berørt/mistet egne som del av innvandringspolitikken.  Jeg vil gå ut ifra at personer som mener det ikke er verdt det å ta tak for å sikre egen befolkning som første prioritet kjapt ville ha endret mening om det var noen som sto dem nær som var innblandet i incidenter som gårsdagens tragiske og TOTALT UNØDVENDIGE hendelse.  


Edit:  Kan også legge til at det du sier, om å redde tusener ikke gjør noe med det faktum at det ikke er tusener som trenger hjelp men flere titalls millioner.  Oppfordrer deg til å sjekke ut videoen jeg posta på forrige side.

Skal dog sies at overall er jeg ikke så bekymret, staten har alt under kontroll og vi er trygge:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Bare-en-av-ti-utlendinger-fikk-sjekket-ID-7363157.html

"- Det norske samfunnet har ikke oversikt over hvem som faktisk har en reell og aktuell tilknytning til Norge, konkluderer Riksrevisjonen.

Det kommer frem i Dokument nr. 1, som ble lagt frem av riksrevisor Jørgen Kosmo i dag."

- Alvorlig og kritikkverdig, mener Riksrevisjonen, dolkestøt og landsforræderi mener jeg.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #95 : 05. november 2013, 18:48 »
Forferdelig sak.
Ja, men dessverre noe som er helt som forventet slik vi holder på.
Ja, denne saka er helt grufull.  I Dagbladet i dag finnes følgende setning:

'3o-åringen fikk i juni avslag på asylsøknaden under Dublin-reglementet. Siden sørsudaneren først kom til Spania innen Schengen-området, er det der asylsøknaden hans skal behandles.'

Det påpekes at han kom til Spania først, og at han skulle sendes tilbake dit.  Det sies ingenting om hvordan det kan ha seg at han kom fra Spania til Norge.  Det aner meg at svaret er Schengen og EØS-avtalen.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Vedrørende valget
« #96 : 05. november 2013, 20:31 »
Lukkede mottak til søknaden er avklart burde være en selvfølge. Ved avslag direktehjemsendelse umiddelbart. Stopp for familiegjenforeningsmutthullet.
Asylcharteret misbrukes. Jeg har en flott kar på min jobb fra nord Irak som kom hit som politisk flyktning for 3 år siden, men han reiser hjem på ferie to ganger i året.

Northsteel

  • Gjest
Sv: Vedrørende valget
« #97 : 06. november 2013, 09:32 »
Uten overdreven innvandring til Norge de siste 30 åra ville vi ikke hatt en ransbølge i hovedstaden nå, vi ville heller ikke hatt så alt for mange overfallsvoldtekter.  Du kan si hva du vil men dette er relevant.

Få samfunn takler/aksepterer store grupper fra en annen kultur som slår seg ned, det er ikke noe galt med det norske samfunnet sånn sett, det er helt normalt.  Jeg vil heller påstå at Norge er ett av de bedre landene når det kommer til å akseptere fremmede kulturer, vi legger oss jo flat og gir etter for det ene kravet etter det andre.  Prøv å se hvor velkommen en stor gruppe nordmenn med norsk livstil og vaner ville ha vært om de prøvde å immigrere til en nasjon i midtøsten.

En kan også spørre seg selv hvor mye vi egentlig hjelper i det store perspektivet.

Denne videoen er fin:

https://www.youtube.com/watch?v=A4fUh18B77w

Tar riktignok utgangspunkt i immigrasjon til USA men poenget er det samme.  Rulatoren kan sikkert kommentere hva han syns om statistikken som blir lagt fram her.

Vil dra frem innlegget til loppa igjen, denne videoen vise hvor idiotisk hele innvandringen fra den 3 verden er. Spent på om noen har gode argumenter for å ta inn innvandring fra Uland.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #98 : 06. november 2013, 12:56 »
Finnes ikke gode argumenter for u-lands innvandring bortsett fra "vi må jo hjelpe" og svaret på det er nei, vi MÅ ikke hjelpe. Vi kan si som sant er, at vi allerede har enorme problemer som følge av den innvandringen som har vært, melde oss til helvete ut av EØS og Schengen dritten og lukke asylene en gang for alle.

Vi KAN men vi TØR ikke.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Vedrørende valget
« #99 : 06. november 2013, 17:35 »
Som kjent har det jo for en tid tilbake blitt politisk vedtatt at asylsøkere skal få utdelt 30 cm kniv ved ankomst til mottaket, den såkalte "UDI-kniven".

Jeg har alltid vært mot dette vedtaket og ser at det nå også faktisk er politikere, blant annet Per Sandberg som er mot det.  Personlig håper jeg virkelig at dette nå taes ved roten og at kniven ikke lengre blir del av startpakken.

http://www.nettavisen.no/innenriks/article276854.ece

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #100 : 28. november 2013, 09:15 »
Ble stille her inne gitt. Blir vanskelig å forsvare innvandring med en par - tre ransavisoppslag hver eneste dag i tillegg til bussdrap.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Vedrørende valget
« #101 : 28. november 2013, 11:54 »
Neida, vi bare gidder ikke å krangle med grisen. Begge blir skitne, men grisen liker det....
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #102 : 02. desember 2013, 10:06 »
Neida, vi bare gidder ikke å krangle med grisen. Begge blir skitne, men grisen liker det....

Innvandringsdebatten er en tapt sak for alle sentrums og venstreorienterte.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Vedrørende valget
« #103 : 02. desember 2013, 12:19 »
Som kjent har det jo for en tid tilbake blitt politisk vedtatt at asylsøkere skal få utdelt 30 cm kniv ved ankomst til mottaket, den såkalte "UDI-kniven".

Jeg har alltid vært mot dette vedtaket og ser at det nå også faktisk er politikere, blant annet Per Sandberg som er mot det.  Personlig håper jeg virkelig at dette nå taes ved roten og at kniven ikke lengre blir del av startpakken.

http://www.nettavisen.no/innenriks/article276854.ece

Artikkelen er fra 2004 og akkurat den kniven ble fjernet fra kjøkkenutstyret i startpakken for mange år siden, etter de nevnte drapene. Skulle tro enkelte individer gikk inn for å håne den norske stat ved å bruke en gave til drap. Den typen individer burde selvfølgelig sendes ut av landet på permanent basis i løpet av ett sekund.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Vedrørende valget
« #104 : 02. desember 2013, 16:40 »
Jeg mener vi bør åpne for at saker som berører oss i så stor grad som innvandring og asylpolitikk skal avgjøres ved folkeavstemninger.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!