Skrevet av Emne: Vedrørende valget  (Lest 29194 ganger)

Northsteel

  • Gjest
Sv: Vedrørende valget
« #30 : 20. september 2013, 07:12 »
Kanskje du kan greie ut om partiets "sanne ansikt". Tror ikke jeg skal bevege meg inn på historien om sosialistledere som var/er ledere for "folket". Jeg mener at utgangspunktet er de enkelte partis partiprogram, ikke det fokus et som blir fremsatt av media. Media jager overskrifter/samtaleemner, leserinnlegg er ofte fra ytterste høyre eller ytterste venstre. Det er sjeldnere og sjeldnere det kommer god journalistikk på trykk/tv bildet.

Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Sv: Vedrørende valget
« #31 : 20. september 2013, 11:04 »
Poenget er at vi får et lite glimt av Framskrittspartiets sanne ansikt.  Helt siden Anders Langes dager har de portrettert seg som partiet for folk flest, mot politikere som skalter og valter med folks penger osv.  Det er historien om Reagan, Thatcher, Berlusconi og far og sønn Bush om igjen.  Grunnen til at sånne krefter kommer til makta, er etter mitt skjønn at venstresida er svak, feig og ettergivende.  Rike og mektige aktører er svært flinke til å presse en konsensus på befolkningen, og de blir bare sterkere dersom de vinner fram.

Lett og lage et fancy partiprogram når du ikke styrer landet, historien har vist gang på gang at det er sror forskjell på meninger når du må ta annsvar for de, enn når du kan si hva du vil for å sminke opp oppsluttningen på meningsmålinger,
Se på hva Frp får av stemmer ved valg (noe som ikke skulle vert på mer en 2-3%), og hva de har når det ikke er valg.
Folk stoler ikke på de. 17 av 100 gjør det men de har nok litt for mye penger, eller se er det noe annet med de Wink
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Northsteel

  • Gjest
Sv: Vedrørende valget
« #32 : 20. september 2013, 11:30 »
Lett og lage et fancy partiprogram når du ikke styrer landet, historien har vist gang på gang at det er sror forskjell på meninger når du må ta annsvar for de, enn når du kan si hva du vil for å sminke opp oppsluttningen på meningsmålinger,
Se på hva Frp får av stemmer ved valg (noe som ikke skulle vert på mer en 2-3%), og hva de har når det ikke er valg.
Folk stoler ikke på de. 17 av 100 gjør det men de har nok litt for mye penger, eller se er det noe annet med de Wink

"historien har vist gang på gang at det er sror forskjell på meninger når du må ta annsvar for de, enn når du kan si hva du vil for å sminke opp oppsluttningen på meningsmålinger" Dette gjelder for alle partier, ikke bare Frp. Om folk flest stoler på Frp eller ikke, er mye begrunnet ensidig propagandavirksomhet mot Frp, derav har Høyre har økt sin oppslutning.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #33 : 20. september 2013, 13:02 »
Å klare å fucke opp like mye som den rødgrønne regjeringa har klart er jo en bragd i seg selv. Vi snakker om verdens letteste land å styre; null gjeld, tonnevis med cash og et totalt innbyggertall på linje med en middels storby.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Vedrørende valget
« #34 : 21. september 2013, 00:21 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10135546

Da synes jeg nesten frp burde droppe hele greia, når de uansett ikke vil få gjennomslag for noe. Norges 3' største parti burde ha mer gjennomslag enn de mindre partiene, det er en grunn for at de er mindre, for fåtallet av befolkningen ønsker deres politikk.
Er det et rettferdig demokrati? Det er selve befolkningen som har stemt frem ulike politiske saker. Det er nok ikke intensjonen til flertallet av befokningen at det er dette mesteparten av stemme skulle gå til.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Sv: Vedrørende valget
« #35 : 21. september 2013, 01:18 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10135546

Da synes jeg nesten frp burde droppe hele greia, når de uansett ikke vil få gjennomslag for noe. Norges 3' største parti burde ha mer gjennomslag enn de mindre partiene, det er en grunn for at de er mindre, for fåtallet av befolkningen ønsker deres politikk.
Er det et rettferdig demokrati? Det er selve befolkningen som har stemt frem ulike politiske saker. Det er nok ikke intensjonen til flertallet av befokningen at det er dette mesteparten av stemme skulle gå til.

Helt enig, er kanskje for mange partier. Lettere om de hadde vert betydelig færre.
Er noe som skurrer da ett lite parti får stor makt.
Tror de siste åra med rødgrønt er et veldig godt eksempel på dette.
Fleksnes: Du lever opp til navnet, he he
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Vedrørende valget
« #36 : 03. oktober 2013, 15:08 »
Forbudet mot proffboksing blir opphevet Smiley sa dem nå.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #37 : 04. oktober 2013, 11:10 »
Forbudet mot proffboksing blir opphevet Smiley sa dem nå.

Selvsagt. Er piss å være et av 2 eller 3 land i hele verden som har forbud mot en av verdens største sporter, og hvor vi også har utøvere som hevder seg internasjonalt fra før.

Er jo ikke sånn at nordmenn ikke bedriver proffboksing uansett - de gjør det bare i utlandet i stedet.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Vedrørende valget
« #38 : 09. oktober 2013, 14:58 »
Virker som de gjør mye bra. Håper det bare er starten, det er masse de kan forandre på, mye de kan gjøre bedre.
Endelig har vi noen som i det minste ser på endring som noe positivt.

Om en bedrift aldri endrer seg, ikke ser fremover eller leser trender går man relativt kjapt konkurs. f.eks lese avisen på nettet.
Norge henger ganske langt etter på flere områder etter mange år uten særlig endring eller utvikling.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #39 : 09. oktober 2013, 19:18 »
Virker som de gjør mye bra. Håper det bare er starten, det er masse de kan forandre på, mye de kan gjøre bedre.
Endelig har vi noen som i det minste ser på endring som noe positivt.

Om en bedrift aldri endrer seg, ikke ser fremover eller leser trender går man relativt kjapt konkurs. f.eks lese avisen på nettet.
Norge henger ganske langt etter på flere områder etter mange år uten særlig endring eller utvikling.
Har du forskning, teknologi og økonomisk utvikling i tankene her?  Vi har en struktur på disse områdene som er slik at de største etablerte bransjene og aktivitetene bestemmer hvilke nye aktiviteter som det skal satses på.  Dette kan man se ganske tydlig dersom man studerer hvordan Forskningsrådet driver virksomheten sin.  Resultatet er for å sette det på spissen at oljenæringen og fiskerinæringen bestemmer at det skal satses mer på olje og fisk.

Den påtroppende regjeringa er gedigent oljetørst, og det meste tyder på at sneverheten i norsk forskning og teknologi vil bli enda verre med Høyre og Framskrittspartiet ved roret.  Dette er slett ikke noe å bli optimist av.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Vedrørende valget
« #40 : 10. oktober 2013, 13:44 »
Hvorfor ikke investere i eget land og for fremtiden, Norge har enorme inntekter, det bare å bygge landet. Som de gjør i eksempelvis Dubai.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #41 : 10. oktober 2013, 20:26 »
Hvorfor ikke investere i eget land og for fremtiden, Norge har enorme inntekter, det bare å bygge landet. Som de gjør i eksempelvis Dubai.
Dubai er et forferdelig eksempel.  Dubai er et eksempel på omtrent alt som er sjukt og feil med muslimske land.  Investeringene og utviklingen i Dubai dreier seg for det meste om flyplasser, kjøpesentra, monumentalarkitektur og stormannsgærne hoteller.  Alt dette hviler på skuldrene til en importert arbeiderklasse som har få eller ingen rettigheter.  Nye tanker og ideer er det minimalt av.  Dubai og de andre gulfstatene produserer omtrent ikke nye naturvitenskapelige oppdagelser, omtrent ingen teknologiske nyvinninger, og viser omtrent ingen kreativitet innen kunst og kultur.  Dubai er et krast eksempel på råvarebasert rikdom kombinert med intellektuell, kulturell og politisk fattigdom.

Vi bør heller se på hva man gjør i Bolivia, Venezuela og Ecuador.  Dette er land der myndighetene er i ferd med å løfte en inntil nå fattig befolkning opp og fram matrielt, kulturelt og politisk.  Disse landene har en tøff og pågående venstreside som sloss for det som den tror på.  Akkurat det er sørgelig mangelvare i Vest-Europa.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Vedrørende valget
« #42 : 10. oktober 2013, 23:38 »
Dubai er et forferdelig eksempel.  Dubai er et eksempel på omtrent alt som er sjukt og feil med muslimske land.  Investeringene og utviklingen i Dubai dreier seg for det meste om flyplasser, kjøpesentra, monumentalarkitektur og stormannsgærne hoteller.  Alt dette hviler på skuldrene til en importert arbeiderklasse som har få eller ingen rettigheter.  Nye tanker og ideer er det minimalt av.  Dubai og de andre gulfstatene produserer omtrent ikke nye naturvitenskapelige oppdagelser, omtrent ingen teknologiske nyvinninger, og viser omtrent ingen kreativitet innen kunst og kultur.  Dubai er et krast eksempel på råvarebasert rikdom kombinert med intellektuell, kulturell og politisk fattigdom.

Vi bør heller se på hva man gjør i Bolivia, Venezuela og Ecuador.  Dette er land der myndighetene er i ferd med å løfte en inntil nå fattig befolkning opp og fram matrielt, kulturelt og politisk.  Disse landene har en tøff og pågående venstreside som sloss for det som den tror på.  Akkurat det er sørgelig mangelvare i Vest-Europa.

"Dubai er et forferdelig eksempel.  Dubai er et eksempel på omtrent alt som er sjukt og feil med muslimske land.  "
Dubai er et bra eksempel.
sjukt og feil? Jeg snakker om utbygging og investering i eget land f,eks forskning og utvikling. Ikke andre elementer ved et land.

"Investeringene og utviklingen i Dubai dreier seg for det meste om flyplasser, kjøpesentra, monumentalarkitektur og stormannsgærne hoteller.  Alt dette hviler på skuldrene til en importert arbeiderklasse som har få eller ingen rettigheter.  "

Ja, fint at det investeres i flyplasser osv, altså i eget land.
Vi har også importkert arbeidskraft, f.eks polakker som jobber svart for lav lønn. Men likevel er ikke utviklingen den samme, eller i nærheten.


"Vi bør heller se på hva man gjør i Bolivia, Venezuela og Ecuador.  Dette er land der myndighetene er i ferd med å løfte en inntil nå fattig befolkning opp og fram matrielt, kulturelt og politisk.  Disse landene har en tøff og pågående venstreside som sloss for det som den tror på"

Det er ikke interessant for denne diskusjonen. Investering i egen befolkning er et annet tema.
Utvikling av land ift utvikling av infrastruktur, bygging, forskning, teknlogi er et annet tema.

Norge har ogsåhatt en venstreside svært lenge nå, uten få endringer.
La oss si blå regjeringen ikke får nedgang i området, men noen områder blir uten endring, mens noen andre områder igjen blir endret og uvikliet positivt, f.eks investering i eget land.
Da vil jeg i så fall si det er det beste for landet, er du ikke enig?
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Northsteel

  • Gjest
Sv: Vedrørende valget
« #43 : 11. oktober 2013, 07:42 »
Dubai er mye lengre i investeringer for fremtiden en det Norge er! Det er bland annet gjort store investeringer i industrien med oljepenger. Norges industri bygges ned. Vesten må overhode ikke nærme seg diktatorland som mellom Amerika alltid har vært. I Venezuela etter at helten din Chavez overtok makten preges landet av et autoritært styre, undergraving av demokratiet og i rettsvesenet. All makt ligger hos presidenten med forfølgelse av opposisjonelle og frie medier. I disse landene er det et hybridregime, noe som ingen av oss i vesten heldigvis ønsker oss. Men som sosialiststater/sosialister flest, blir det med drømmen om et demokratisk samfunn.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #44 : 11. oktober 2013, 14:05 »
Vi bør heller se på hva man gjør i Bolivia, Venezuela og Ecuador.  Disse landene har en tøff og pågående venstreside som sloss for det som den tror på.  Akkurat det er sørgelig mangelvare i Vest-Europa.

Du er jo helt hjerneskadd. Venstresiden er sosialistpakk som bærer nullytere frem og straffer oss som står opp om morran og gir gass for å oppnå noe.

De landene du nevner har noen av de høyeste drapstatistikkene i manns minne og er ikke noe målestokk for Norge noe sted.

Stakkars.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!