Skrevet av Emne: Vedrørende valget  (Lest 29201 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #60 : 28. oktober 2013, 11:21 »
Du kan så si, og honnør er avgitt.

I tillegg kan man jo kikke på tallene.  Wikipedia er ikke verdens beste kilde, men kan nok gi en pekepinn. 
Østerrisk demografi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Austria
Sveitsisk demografi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Switzerland
Norsk demografi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Norway

Hvorhen finner Fleksnes holdepunkter for 'mye bedre kontroll på innvandring' i Østerrike og Sveits her?

Hva er det du snakker om??? Wikipedia som kilde og hva da - hvor kommer det frem at dette er land som er dårligere enn Norge å leve i? At du må slå opp på wiki forteller vel nok i utgangspunktet, her er kunnskapen lav og man må søke opp kilder som kan backe oppunder egne påstander - og kildene ender ikke engang opp med å backe deg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #61 : 28. oktober 2013, 11:22 »
Ser at snikislamiseringa går litt tregt, kun 2,1% oppslutning pr 2012.
Er vel omtrent der frp vil ligge etter noen år i sammen med Erna  Tongue
Erna derimot tror jeg litt på faktisk Wink

Er ikke noe snik-islamisering i Norge, den foregår helt åpent.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #62 : 28. oktober 2013, 18:30 »
Hva er det du snakker om??? Wikipedia som kilde og hva da - hvor kommer det frem at dette er land som er dårligere enn Norge å leve i? At du må slå opp på wiki forteller vel nok i utgangspunktet, her er kunnskapen lav og man må søke opp kilder som kan backe oppunder egne påstander - og kildene ender ikke engang opp med å backe deg.
Ikke snakk deg bort nå, Fleksnes.  Du skjønte godt hva poenget mitt var.  Det handla ikke om hvilke land som var bedre eller dårligere enn Norge å leve i.  Det dreide seg om innvandringspolitikken.  Jeg kan ikke sveitsisk, østerrikisk eller norsk innvandringspolitikk utenat, og det gjør ikke du heller.  Derfor viste jeg til en kilde.  Jeg brukte en kilde, og det gjorde ikke du.  Det taler til min fordel, ikke til din.

En setning i fila om Østerrike lyder som følger: 'According to the Austrian Statistical Bureau, in Mid-2006, 814,800 foreigners legally lived in Austria, representing 9.8% of the total population, one of the highest rates in Europe.'.  Hva tenker du om den setningen, Fleksnes?
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Northsteel

  • Gjest
Sv: Vedrørende valget
« #63 : 29. oktober 2013, 09:24 »
Noe merkelig oppsummering... Da det er pr. dags dato 14,1 % innvandrere i Norge. I 2050 vil det være 1,3 mil.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Vedrørende valget
« #64 : 29. oktober 2013, 13:20 »
Får slenge inn en liten godbit her:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Disse-14-unge-ranerne-er-domt-57-ganger-siden-2002-7353819.html#.Um-g__k2YvE

At mange av de som presterer å bli tatt og sluppet løs så mange ganger sier sitt.  At det er mulig å være asylsøker som har fått avslag for deretter å begå kriminalitet uten at man blir spontan deportert er fra mitt perspektiv uforståelig.

Artikler som denne vil det vel ikke akkurat bli færre av i tiden framover, bare å glede seg til økende ransstatistikk i hovedstaden og andre norske byer i tiden fremover. 

De eneste tiltakene som muligens kunne ha forbedret situasjonen hadde vært tiltak som:

-Lukkede asylmottak - Dette kan vel ikke betegnes som ille?  Hadde jeg selv flyktet fra krig/tortur hadde jeg vært mer enn fornøyd om jeg kunne få sitte på ett trygt sted med mat, tv, seng og playstation mens jeg ventet på at saken min skulle bli behandlet.

-Nulltoleranse for kriminalitet utført mens man søker asyl(umiddelbar og permanent utvisning fra landet)

-3 års prøvetid for statsborgerskapet(begå kriminalitet mens man er på prøvetid og du ryker og blir deportert)

-Grensekontrol, utmeldelse av schengen/eøs.

Nå har det vel seg slik at den nye regjeringen ikke er villig til å gjennomføre mye av dette, FRP kunne vel tenkt seg å gjennomføre ett par av tiltakene men vil neppe klare dette.  Sånn sett kan man vel si at valget er en stor fiasko mtp at det blir ikke store endringene, da med unntak av at vi nå kan kjøre Segway samt shoppe på Søndager.

Jeg skal innrømme at jeg ikke er skråsikker på hvor ille situasjonen egentlig er, jeg ser på situasjonen ukontrolert innvandring, dårlig integrering, økende kriminalitet/vold som følge av innvandring, økonomisk statlig belastning som følge av innvandring som katastrofalt med tanke på landets framtid.

Jeg skal dog innrømme at jeg kan være påvirket av ubegrunnet frykt som får problemet til å virke verre enn det er, jeg håper jeg tar feil men jeg tror dagens politikk vil kjøre Norge utfor stupet ett par tiår fra nå.

Å lede Norge er jo latterlig enkelt, da mtp at med den overfloden vi har av oljepenger så kan ikke ting gå galt.  Setter man en apekatt som daglig leder i en fornøyelsespark med tilnærmet uendelig budsjett så vil jo parken gå veldig bra på tross av noe inkompetent lederskap, og slik er det med Norge og, det skal mye til for å fucke opp alvorlig men jeg tror personlig at det er iferd med å skje her pga manglende handlekraft, frykt for å bli kalt rasist og frykt for å være politisk ukorrekt.





There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #65 : 30. oktober 2013, 09:55 »
Ikke snakk deg bort nå, Fleksnes.  Du skjønte godt hva poenget mitt var.  Det handla ikke om hvilke land som var bedre eller dårligere enn Norge å leve i.  Det dreide seg om innvandringspolitikken.  Jeg kan ikke sveitsisk, østerrikisk eller norsk innvandringspolitikk utenat, og det gjør ikke du heller.  Derfor viste jeg til en kilde.  Jeg brukte en kilde, og det gjorde ikke du.  Det taler til min fordel, ikke til din.

En setning i fila om Østerrike lyder som følger: 'According to the Austrian Statistical Bureau, in Mid-2006, 814,800 foreigners legally lived in Austria, representing 9.8% of the total population, one of the highest rates in Europe.'.  Hva tenker du om den setningen, Fleksnes?

Noe merkelig oppsummering... Da det er pr. dags dato 14,1 % innvandrere i Norge. I 2050 vil det være 1,3 mil.

Northsteel eier deg for meg. Så kan jeg videre opplyse at land som Sveits og Østerrike har en rekke GODT integrerte innvandrere fra sine naboland. Og det taler ikke til din fordel at du bruker kilder. Bare å Google på til krampa tar deg, gir deg ikke mer rett for det.

Du kan jo ta en titt på den flotte ransstatistikken vi har hatt i det siste, bl.a.

Venstreorientert politikk er fullstendig galskap, og det står jeg for.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #66 : 30. oktober 2013, 09:57 »


-Nulltoleranse for kriminalitet utført mens man søker asyl(umiddelbar og permanent utvisning fra landet)

-3 års prøvetid for statsborgerskapet(begå kriminalitet mens man er på prøvetid og du ryker og blir deportert)



Å ikke ha disse reglene innført fra det øyeblikket du tar inn den første asylsøkeren noensinne er jo fullstendig galskap.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #67 : 30. oktober 2013, 17:53 »
Northsteel eier deg for meg. Så kan jeg videre opplyse at land som Sveits og Østerrike har en rekke GODT integrerte innvandrere fra sine naboland. Og det taler ikke til din fordel at du bruker kilder. Bare å Google på til krampa tar deg, gir deg ikke mer rett for det.

Du kan jo ta en titt på den flotte ransstatistikken vi har hatt i det siste, bl.a.

Venstreorientert politikk er fullstendig galskap, og det står jeg for.
Jasså, så Northsteel eide meg for Fleksnes.  Det taler GANSKE VISST til min fordel at jeg bruker kilder, og det bør du også snart begynne med dersom du vil beholde en siste bitteliten rest av kredibilitet.  Jeg trenger ikke Google så krampa tar meg.  Akkurat nå brukte jeg sånn ca. 30 sekunder på å finne følgende kilde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_by_country

På den nettsida finner jeg følgende:
   Austria: 5.7% muslimer
   Norway: 3.0% muslimer
   Switzerland: 5.7% muslimer

Det er godt mulig at den demografiske sammensetningen av innvandrerbefolkningen er en annen i Sentraleuropa enn i Norge, men antall muslimer er gjerne den målestokken som brukes på om integrering kan være vrient eller ikke.  Fleksnes bør nå innrømme at han er helt på jordet med denne sammenlikningen sin mellom Norge og Sveits/Østerrike.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #68 : 30. oktober 2013, 21:03 »
Noe merkelig oppsummering... Da det er pr. dags dato 14,1 % innvandrere i Norge. I 2050 vil det være 1,3 mil.
Joda, tallet 14.1% stemmer med hva jeg har funnet.  I Østerrike har 19% av befolkningen minst en foreldrer med innvandrerbakgrunn.  I Sveits er ca. fjerdeparten av befolkningen innvandrere, og dette er faktisk en av de høyeste andelene i hele verden.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #69 : 30. oktober 2013, 21:45 »
Får slenge inn en liten godbit her:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Disse-14-unge-ranerne-er-domt-57-ganger-siden-2002-7353819.html#.Um-g__k2YvE

At mange av de som presterer å bli tatt og sluppet løs så mange ganger sier sitt.  At det er mulig å være asylsøker som har fått avslag for deretter å begå kriminalitet uten at man blir spontan deportert er fra mitt perspektiv uforståelig.

Artikler som denne vil det vel ikke akkurat bli færre av i tiden framover, bare å glede seg til økende ransstatistikk i hovedstaden og andre norske byer i tiden fremover.  

De eneste tiltakene som muligens kunne ha forbedret situasjonen hadde vært tiltak som:

-Lukkede asylmottak - Dette kan vel ikke betegnes som ille?  Hadde jeg selv flyktet fra krig/tortur hadde jeg vært mer enn fornøyd om jeg kunne få sitte på ett trygt sted med mat, tv, seng og playstation mens jeg ventet på at saken min skulle bli behandlet.

-Nulltoleranse for kriminalitet utført mens man søker asyl(umiddelbar og permanent utvisning fra landet)

-3 års prøvetid for statsborgerskapet(begå kriminalitet mens man er på prøvetid og du ryker og blir deportert)

-Grensekontrol, utmeldelse av schengen/eøs.

Nå har det vel seg slik at den nye regjeringen ikke er villig til å gjennomføre mye av dette, FRP kunne vel tenkt seg å gjennomføre ett par av tiltakene men vil neppe klare dette.  Sånn sett kan man vel si at valget er en stor fiasko mtp at det blir ikke store endringene, da med unntak av at vi nå kan kjøre Segway samt shoppe på Søndager.

Jeg skal innrømme at jeg ikke er skråsikker på hvor ille situasjonen egentlig er, jeg ser på situasjonen ukontrolert innvandring, dårlig integrering, økende kriminalitet/vold som følge av innvandring, økonomisk statlig belastning som følge av innvandring som katastrofalt med tanke på landets framtid.

Jeg skal dog innrømme at jeg kan være påvirket av ubegrunnet frykt som får problemet til å virke verre enn det er, jeg håper jeg tar feil men jeg tror dagens politikk vil kjøre Norge utfor stupet ett par tiår fra nå.

Å lede Norge er jo latterlig enkelt, da mtp at med den overfloden vi har av oljepenger så kan ikke ting gå galt.  Setter man en apekatt som daglig leder i en fornøyelsespark med tilnærmet uendelig budsjett så vil jo parken gå veldig bra på tross av noe inkompetent lederskap, og slik er det med Norge og, det skal mye til for å fucke opp alvorlig men jeg tror personlig at det er iferd med å skje her pga manglende handlekraft, frykt for å bli kalt rasist og frykt for å være politisk ukorrekt.
Tusen takk til PowerLoppa for et ettertenksomt og velformulert innlegg.  Jeg er uenig med mye av det som du skriver her, men du viser et tvisyn som jeg liker.  Jeg har nok tanker og følelser rundt emnet innvandring som likner en del på dine.  Jeg er langt ute på venstresida, men er mer skeptisk til innvandring enn mange andre raddiser.   Jeg synes f.eks. at Ottar Brox har skrevet veldig mye bra om problemene knyttet til en høy arbeidsinnvandring.  Jeg er heller ikke det minste begeistret for panslavisme, islam eller den katolske kirka, og håper at sånne tankekonstruksjoner får så liten innflytelse i Norge (og i verden!) som overhodet mulig.

De to tiltakene som jeg mener virkelig vil monne, er følgende:
 * Hev lønn og status for arbeiderklassejobbene.  Det er meningsløst at så alt for mange norske barn blir statsvitere, jurister og økonomer, mens håndverkere, fiskeforedlere, butikkpersonale og yrkessjåfører skal importeres.  Vi må selv greie å få fram de yrkesgruppene og den kompetansen som samfunnet vårt trenger.  Dersom vi ikke klarer det, så er det et tegn på at lønns- og arbeidsforholdene i arbeiderklasseyrkene er for dårlige.
 * Hiv EØS-avtalen og Schengenavtalen rett i søpla STRAKS!  Foruten et stort antall andre fordeler så kan vi gjeninnføre en ordentlig grensekontroll.  Mange av de kriminelle asylsøkerne søker politisk asyl ETTER at de har gjort noe kriminelt, og bruker asylordningen for å trenere den rettslige prosessen.  Disse folkene har kommet inn i landet på helt ordinær måte, i ly av en manglende grensekontroll.  Gjeninnføring av grensekontroll vil monne, og er fullt mulig å få til i praksis.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Vedrørende valget
« #70 : 30. oktober 2013, 22:03 »
Hev status og lønn for arbeiderklassejobbene? Hvem skal heve den, staten?
Hva skjer med de menneskene som har yrker som er bedre betalt da? De ber om mere lønn. Da får vi uønsket prisvekst. Det er slik at for at noen skal kunne ha høy lønn må noen ha lavere lønn. Det har med mobilitetsdynamikk å gjøre. I et fritt marked bestemmes pris av tilbud og etterspørsel. Høyere lønn til rørleggere=flere rørleggere=for mange rørleggere gir økt konkurranse=lavere lønn til rørleggere.
. Markedsmekanismene kan ikke oppheves av staten med mindre du vil ha planøkonomi. Og DET viste seg å fungere veldig dårlig.


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #71 : 31. oktober 2013, 09:09 »
Jasså, så Northsteel eide meg for Fleksnes.  Det taler GANSKE VISST til min fordel at jeg bruker kilder, og det bør du også snart begynne med dersom du vil beholde en siste bitteliten rest av kredibilitet.  Jeg trenger ikke Google så krampa tar meg.  Akkurat nå brukte jeg sånn ca. 30 sekunder på å finne følgende kilde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_by_country

På den nettsida finner jeg følgende:
   Austria: 5.7% muslimer
   Norway: 3.0% muslimer
   Switzerland: 5.7% muslimer

Det er godt mulig at den demografiske sammensetningen av innvandrerbefolkningen er en annen i Sentraleuropa enn i Norge, men antall muslimer er gjerne den målestokken som brukes på om integrering kan være vrient eller ikke.  Fleksnes bør nå innrømme at han er helt på jordet med denne sammenlikningen sin mellom Norge og Sveits/Østerrike.

Er du seriøst skutt i huet? De kan ha 50% muslimer for alt jeg bryr meg, hvis det er snakk om godt integrerte muslimer som jobber, snakker språket og betaler skatt. I sveits som et eks. MÅ du kunne en av de 3 nasjonalspråkene som et absolutt minstekrav.

Det at du kommer med prosentvise fordelinger og statistikker sier ikke en dritt om hvordan det funker som samfunn der, hvordan integreringen fungerer og hvilke tiltak de har mot de som IKKE integrerer seg - kontra hva vi ser i Norge.

Du tillegger meg meninger ut i fra prosentvise fordelinger - jeg tok opp de landene som eksempler på hvor jeg mener Norge har noe å lære, når det kommer til innvandringspolitikk, infrastruktur og kollektivtilbud. Hittil har du ikke klart å komme med noe som helst som skulle tilsi at Norge er bedre enn nevnte land på noen områder.

Om DU synes jeg ikke har kredibilitet driter vel jeg i uansett, så bruk det som argument så mye du vil.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #72 : 31. oktober 2013, 09:12 »
Hev status og lønn for arbeiderklassejobbene? Hvem skal heve den, staten?
Hva skjer med de menneskene som har yrker som er bedre betalt da? De ber om mere lønn. Da får vi uønsket prisvekst. Det er slik at for at noen skal kunne ha høy lønn må noen ha lavere lønn. Det har med mobilitetsdynamikk å gjøre. I et fritt marked bestemmes pris av tilbud og etterspørsel. Høyere lønn til rørleggere=flere rørleggere=for mange rørleggere gir økt konkurranse=lavere lønn til rørleggere.
. Markedsmekanismene kan ikke oppheves av staten med mindre du vil ha planøkonomi. Og DET viste seg å fungere veldig dårlig.



Dette skjønner ingen som er godt ute til venstre i politikken.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #73 : 31. oktober 2013, 20:40 »
Er du seriøst skutt i huet? De kan ha 50% muslimer for alt jeg bryr meg, hvis det er snakk om godt integrerte muslimer som jobber, snakker språket og betaler skatt. I sveits som et eks. MÅ du kunne en av de 3 nasjonalspråkene som et absolutt minstekrav.
Så du gir deg virkelig ikke.  Jeg får prøve igjen da.  Her er OECD sine for arbeidsledigheten i en del land slik situasjonen var i 2008:
http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/social-issues-migration-health/a-profile-of-immigrant-populations-in-the-21st-century_9789264040915-en#page121

  Østerrike: Ledighet innenlandsfødte: 5.6%, ledighet utenlandsfødte: 11.2%
  Sveits: Ledighet innenlandsfødte: 2.6%, ledighet utenlandsfødte: 7.6%
  Norge: Ledighet innenlandsfødte: 3.1%, ledighet utenlandsfødte: 8.7%

Du skrev at det var greit så lenge innvandrerne jobber og betaler skatt.  Hva er det ved disse tallene som viser at Østerrike og Sveits løser innvandreingsprblematikken så forbasket mye bedre enn Norge?

Så til kravet om at innvandrere må kunne et av de offisielle språkene: Dette kravet har kommet etter en lang dragkamp, og det er stadig kontroversielt.  Det har kommet som følge av en diskusjon som nettopp er helt lik den diskusjonen om innvandringen som man har i Norge.  Altså: Offisiell politikk kommer fordi man føler at man har store problemer med innvandringen i Sveits.  Man har ikke 'sinnsykt mye bedre kontroll på innvandring' i Sveits.
Sitat
Det at du kommer med prosentvise fordelinger og statistikker sier ikke en dritt om hvordan det funker som samfunn der, hvordan integreringen fungerer og hvilke tiltak de har mot de som IKKE integrerer seg - kontra hva vi ser i Norge.
Jo, selvsagt viser prosentvise fordelinger og statistikker det.  Det er akkurat hva statistikk er til for.  Statistikk er ikke perfekt, men det mye bedre enn synsing uten grunnlag, og synsing uten grunnlag er akkurat hva du har severt så langt, Fleksnes.
Sitat
Du tillegger meg meninger ut i fra prosentvise fordelinger - jeg tok opp de landene som eksempler på hvor jeg mener Norge har noe å lære, når det kommer til innvandringspolitikk, infrastruktur og kollektivtilbud. Hittil har du ikke klart å komme med noe som helst som skulle tilsi at Norge er bedre enn nevnte land på noen områder.
Her flytter du lista, Fleksnes.  Den opprinnelige påstanden din var at Sveits og Østerrike var så enormt mye bedre enn Norge når det gjaldt innvandringspolitikk.  De hadde 'sinnsykt mye bedre kontroll på innvandring' ifølge deg.  Jeg påstår ikke at Norge er så enormt mye bedre.  Det som jeg sier, er at din opprinnelige påstand helt savner grunnlag.
Sitat
Om DU synes jeg ikke har kredibilitet driter vel jeg i uansett, så bruk det som argument så mye du vil.
Her viser du at du innerst inne skjønner at du er i trøbbel.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #74 : 31. oktober 2013, 21:27 »
Hev status og lønn for arbeiderklassejobbene? Hvem skal heve den, staten?
Hva skjer med de menneskene som har yrker som er bedre betalt da? De ber om mere lønn. Da får vi uønsket prisvekst. Det er slik at for at noen skal kunne ha høy lønn må noen ha lavere lønn. Det har med mobilitetsdynamikk å gjøre. I et fritt marked bestemmes pris av tilbud og etterspørsel. Høyere lønn til rørleggere=flere rørleggere=for mange rørleggere gir økt konkurranse=lavere lønn til rørleggere.
. Markedsmekanismene kan ikke oppheves av staten med mindre du vil ha planøkonomi. Og DET viste seg å fungere veldig dårlig.
Dette er naiv markedsliberalisme av typen Ayn Rand.  Ingen høyt utviklet kapitalistisk økonomi fungerer på den måten.   De forskjellige samfunnsklassene og yrkesgruppene har kollektive organisasjoner som sloss om makt, hegemoni og utbytte.  Disse organisasjonene vil påvirke staten så mye de makter, og resultatet er at alle høyt utvikla kapitalistiske land har en betydelig grad av planøkonomi.  Utviklingstrekk over litt lengre tid (som f.eks. den voldsomme økningen i forskjell mellom fattig og rik i USA siden søttitallet) kan ikke forklares ut ifra den enkle markedsliberalismen.  Den kan derimot forklares ut ifra at de rike i USA har ført en vellykket kollektiv klassekamp med stor dyktighet og hardhet.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!