Skrevet av Emne: Vedrørende valget  (Lest 29198 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Vedrørende valget
« #75 : 01. november 2013, 01:03 »
Du svarer ikke på spørsmålet, hvordan skal man heve status dvs lønn i flere yrkesgrupper uten at det påvirker samfunnsøkonomien?
Mekanismene for priselastisitet er meg bekjent ikke ugyldige selv i blandingsøkonomier. Regningen kommer ett sted uansett, enten i form av pris eller effektivitet.
Viktig å skille skitt og kanel her. Hva ditt verdenssyn sier er en ting, men debattere mekanismene blir en annen skål.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #76 : 01. november 2013, 12:25 »
Rulatoren: er aldri i trøbbel. Du er venstre, jeg er høyre. Statistikker viser det man vil de skal vise, og de fleste oppegående skjønner dette.

Vi kan se at land som sveits og østerrike som ikke flommer over av oljepenger klarer å ha bedre veier, kollektivtilbud og en mer fornuftig innvandringspolitikk enn de Norge har p.d.d.

Hvis du er uenig i det, er det helt greit for meg, men spar meg for disse billige hersketeknikkene dine ala "du innser du er i trøbbel" etc. fordi: nei, jeg er ikke det. Jeg har sansen for disse landenes måte å håndtere f.eks. asylsøkere og kriminelle utlendinger på, det har åpenbart ikke du - og det kan jeg respektere. Du kan legge frem så mye statistikk du bare vil og fyre av verdiløse salver ala "så du gir deg virkelig ikke" men det endrer ikke mitt ståsted og det får meg heller ikke til å føle meg presset, satt i et hjørne eller noe som helst i den retningen.

Norge fører en elendig og komplett idiotisk innvandrings og asylpolitikk, vi har drittveier og kollektivtilbudet er langt under pari. Min mening. Om du vil prøve å påvirke meg i å tro noe annet så har du et fjell å bestige. Jeg foreslår for din egen del at du lar det være.

Så kan du svare Iceberg også, på det han EGENTLIG spurte deg om.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #77 : 02. november 2013, 13:30 »
Rulatoren: er aldri i trøbbel. Du er venstre, jeg er høyre. Statistikker viser det man vil de skal vise, og de fleste oppegående skjønner dette.
Jeg jobber i all beskjedenhet som statistiker til daglig, og vurderer sosial statistisk, markedsanalyse og ymse tall, grafiske framstillinger og tabellverk fra dag til dag.  Det som du påstår her, har en liten kjerne av sannhet.  Det er mulig å framstille statistikk skeivt, og man kan også støte på statistisk materiale som er direkte feil og misvisende.  Men det er veldig langt og veldig feil å gå fra det til å påstå at statistikk viser det som man vil at det skal vise.  OECD er dominert av markedsliberalister, og jeg er uenige med dem når det gjelder politikk.  Men OECD er rimelig troverdige når det gjelder arbeidsledighetstall i de forskjellige europeiske land.  De arbeidsledighetstallene som jeg viste til, er harde fakta som du ikke kan snakke deg vekk fra.  De tallene viste rett og slett at du tok feil når det gjalt innvandring og arbeidsledighet i Østerrike og Sveits.
Sitat
Vi kan se at land som sveits og østerrike som ikke flommer over av oljepenger klarer å ha bedre veier, kollektivtilbud og en mer fornuftig innvandringspolitikk enn de Norge har p.d.d.
Jeg vet minimalt om veier og kollektivtilbud i Sveits og Østerrike, og for alt hva jeg vet, kan det hende at du har rett i dette.  Men veier og kollektivtilbud beror i stor grad på distriktspolitikk, og god distriktspolitikk er nå en gang lettere i Sveits og Østerrike enn den er i langstrakte, smale Norge.  Jeg tror uansett ikke at markedsliberalisme er løsningen på sånne problemer.  Som Erik Reinert har pekt på, så er veldig mye infrastruktur verden over bygd ut på planøkonomisk vis, også i kapitalistiske økonomier.
Sitat
Hvis du er uenig i det, er det helt greit for meg, men spar meg for disse billige hersketeknikkene dine ala "du innser du er i trøbbel" etc. fordi: nei, jeg er ikke det. Jeg har sansen for disse landenes måte å håndtere f.eks. asylsøkere og kriminelle utlendinger på, det har åpenbart ikke du - og det kan jeg respektere. Du kan legge frem så mye statistikk du bare vil og fyre av verdiløse salver ala "så du gir deg virkelig ikke" men det endrer ikke mitt ståsted og det får meg heller ikke til å føle meg presset, satt i et hjørne eller noe som helst i den retningen.
Nå er du ikke helt borte selv, da.  Du spurte meg f.eks. om jeg var 'seriøst skutt i huet'.  Det er et par grunner til at jeg var såpass agressiv som jeg var.  For det første er det et trekk ved detbattklimaet de fleste steder i verden at høyrefolk er harde og agressive og pågående, mens venstresida står med lua i hånda og bøyer nakken.  Dette er en viktig grunn til at høyrekrefter har hatt så stor framgang i de siste 20-30 årene.  Jeg lengter etter en venstreside som både kan si nei og som kan fronte egen politikk.  Det er total mangelvare.  Når Jens Stoltenberg holder tale for AUF-ere, og forteller dem at AP akter å føre en skikkelig kjedelig politikk de neste fire årene (Han sa faktisk det!), så er jo den politiske kulturen i Arbeiderpartiet helt uten ryggrad.

Den andre grunnen er at faktaopplysninger og kollegarevidert publisering så ofte blir blåst av og ignorert.  Det er liksom bare for nerder og arrogante besservissere.  Den holdningen er vanlig blant konspirasjonsteoretikere, sionister, islamister, klimafornektere, kreasjonister, Martha Louses engleskole osv.  Jeg skal ikke påstå at du er sånn, Fleksnes.  Men veldig mange nettdebatter er prega av det.

En kommentar til når det gjelder hersketeknikker: Jeg tilla deg en tidligere påstand om at du var så rik at du ikke trengte å jobbe.  Jeg huska nok feil der, og beklager den kommentaren.
Sitat
Norge fører en elendig og komplett idiotisk innvandrings og asylpolitikk, vi har drittveier og kollektivtilbudet er langt under pari. Min mening. Om du vil prøve å påvirke meg i å tro noe annet så har du et fjell å bestige. Jeg foreslår for din egen del at du lar det være.
Joda, jeg er også uenig med mye av innvandrings- og asylpolitikken, og er nok mer skeptisk til innvandring enn mange andre på venstresida.  Jeg for min del vil igjen peke på at FrP, H, KrF, V og høyresida i AP sier masse om problemene med innvandring samtidig som de nekter å snakke om EØS-avtalen og Schengen.  Dette er et propagandagrep som de ikke bør få komme unna med.  UT AV EØS NÅ!  bør være slagordet og kampanjen.  Infrastruktur som veier og kollektivtransport tror jeg blir best med kollektivistiske tiltak.  Dette er politisk ukorrekt nå for tida, men jeg tror det likevel.
Sitat
Så kan du svare Iceberg også, på det han EGENTLIG spurte deg om.
Se mitt neste innlegg.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #78 : 02. november 2013, 14:30 »
Hev status og lønn for arbeiderklassejobbene? Hvem skal heve den, staten?
Hva skjer med de menneskene som har yrker som er bedre betalt da? De ber om mere lønn. Da får vi uønsket prisvekst. Det er slik at for at noen skal kunne ha høy lønn må noen ha lavere lønn. Det har med mobilitetsdynamikk å gjøre. I et fritt marked bestemmes pris av tilbud og etterspørsel. Høyere lønn til rørleggere=flere rørleggere=for mange rørleggere gir økt konkurranse=lavere lønn til rørleggere.
. Markedsmekanismene kan ikke oppheves av staten med mindre du vil ha planøkonomi. Og DET viste seg å fungere veldig dårlig.
Du svarer ikke på spørsmålet, hvordan skal man heve status dvs lønn i flere yrkesgrupper uten at det påvirker samfunnsøkonomien?
Mekanismene for priselastisitet er meg bekjent ikke ugyldige selv i blandingsøkonomier. Regningen kommer ett sted uansett, enten i form av pris eller effektivitet.
Viktig å skille skitt og kanel her. Hva ditt verdenssyn sier er en ting, men debattere mekanismene blir en annen skål.
Jeg har en naturvitenskaplig barkgrunn, og er ikke økonom.  Men jeg har fundert litt på hva som er ståa i økonomifaget kontra naturvitenskapen.  En symbolsak som det kan være verdt å starte med, er den såkalte Nobelprisen i økonomi.  Den prisen er faktisk ikke en Nobelpris.  Den heter noe slikt som Sveriges Riksbanks minnepris, og Alfred Nobels etterkommere har tatt avstand fra å kalle denne prisen en Nobelpris.  Økonomi er ikke vitenskap.  Det er dels ideologi og dels en form for teknologi.  Jeg påstår slett ikke at all økonomi er dill og dall og tull og vas, men vitenskap er det ikke.

Jeg har selv gjort statistikkjobber for konsulentapparatet på jobben min som dreier seg om priselastisitet og den såkalte Gabor-Grangers metode for prisfastsettelse.   Tanken bak metoden er betraktninger om volum versus pris som likner mye på Icebergs rørleggereksempel.  Typisk for denne typen modeller er at de forutsetter individuelle aktører som fatter rasjonelle valg innefor et samfunn som er som det er AKKURAT NÅ.  Kollektive strukturer og politiske kamper skyves ut til kantene av det bildet som man studerer.  Så gir markedsliberalistene slike ting sekkbetegnelsen 'rammebetingelser', og de vil deretter helst ikke snakke noe særlig mer om det.

Men over tid, så vil de kollektive strukturene har stor betydning for styrkeforholdet mellom f.eks. rørleggere og andre.  Det handler om styrkeforholdet mellom partene i arbeidslivet, og (nært knyttet til dette) hva staten vedtar.  Det er for eksempel helt sikkert en sammenheng mellom globaliseringspolitikken og veksten i finansnæringens andel av BNP mange steder i verden.  Priselastisiteten til håndverkeres lønninger er en nokså puslete mekanisme når finansnæringen dobler sin andel av USA's BNP i løpet av en tredveårsperiode (Kilde: http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/dok/nouer/2009/nou-2009-10/8.html?id=568352#).  Staten, de store organisasjonene og den politiske offentligheten bestemmer langsiktige utviklingstrekk i stor grad.

Her er noen ting som kan gjøres for at oppjustere arbeiderklasseyrkene:
 * Ut av EØS.  Dermed kan trusler om å flytte virksomheter ut av landet kontres lettere.  Dette vil styrke arbeidsfolks posisjon på bekostning av kapitalistene.
 * Få vekk New Public Management.  Det er bare tull og tøys og høyrepropaganda at ledelse er et eget fag, og at de såkalte gode lederene kan lede hva som helst.  Kravet om at ledere faktisk må ha peiling på faget, må understrekes.  Konkret fagkunnskap må styrkes på bekostning av ullent snakk fra organisasjonsteoretikere, økonomer og jurister.
 * Forsvar arbeidsmiljøloven knallhardt.  Paragrafene i loven handler ikke om lønn direkte, men en uthuling og loven vil svekke arbeidsfolks posisjon generelt, og lønna i neste omgang.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Vedrørende valget
« #79 : 02. november 2013, 16:56 »
  Jeg for min del vil igjen peke på at FrP, H, KrF, V og høyresida i AP sier masse om problemene med innvandring samtidig som de nekter å snakke om EØS-avtalen og Schengen.  Dette er et propagandagrep som de ikke bør få komme unna med.  UT AV EØS NÅ!  bør være slagordet og kampanjen.  Infrastruktur som veier og kollektivtransport tror jeg blir best med kollektivistiske tiltak.  Dette er politisk ukorrekt nå for tida, men jeg tror det likevel.Se mitt neste innlegg.

Så var det dette med EØS/Schengen.

Avtalene er jo tett knyttet opp imot EU.  Vi har hatt 2 folkeavstemninger angående EU og begge gangene har det norske folk stemt imot.  Jeg finner det da meget merkelig at vi likevel ble meldt inn, personlig ser jeg på det som ett dolkestøt mot folket fra regjeringen, dette høres kanskje ekstremt ut men vi må ta i betraktning at det norske folk mot sin vilje ble meldt inn i avtaler som de mer eller mindre stemte imot.  Hadde vi foretatt en folkeavstemning nå vil jeg tro at majoriteten hadde vært imot, en folkeavsteming om utmeldelse ville derfor ha vært på sin plass den dag i dag.

Argumentene for er jo at det er viktige handelsavtaler samt at det er lettere å besøke andre land innenfor EU.

Jeg ser ikke helt poenget med slike argumenter, det må da gå an å forhandle fram individuelle handelsavtaler som ikke samtidig åpner grensene, mange land gjør dette rundt om i verden.  Og argumentet med at det blir mye styr å komme seg til utlandet holder heller ikke vann.  Mye styr som i hva da?  Vise fram passet?  Er jo det en må gjøre om en f.eks drar til USA, kanskje må man svare noen enkle spørsmål om hva man skal i USA men dette går jo fort unna.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal være med da medlemskap er en kraftig begrensning av vår egen suverenitet mtp grensene, skulle gjerne ha likt å fått gode grunner for hvordan disse avtalene faktisk hjelper landet vårt.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Vedrørende valget
« #80 : 02. november 2013, 18:13 »
Fleksnes nevnte at det å bruke kilder ikke taler til noens fordel. Den er fin, og jeg skal gi den begrunnelsen på min neste innlevering på bacheloroppgaven min.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #81 : 02. november 2013, 18:41 »
Både Power Loppa og Hallvard Lønmo treffer blink her.  Honnør er avgitt til dere begge.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Vedrørende valget
« #82 : 02. november 2013, 19:06 »
Blink og blink, fru Blom. De som snakker varmest om internasjonal forbrødring er for stengte grenser? De som ønsker å gi mer i uhjelp, vil samtidig ha økte tollbarrierer? Man kjemper for likestilling på alle plan, men tør ikke si nei der islam kolliderer med vår oppfattelse av rett og galt i forhold till diskriminering? Man ønsker fokus på miljø, men er helt avhengige av hver lille dråpe olje i statskassen?
Man vil ha arbeidsplasser og matproduksjon, men i liten grad handle md andre?

Jeg kunne fortsatt lenge....

PS, hersketeknikker holder vi utenom en saklig debatt synes jeg.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Vedrørende valget
« #83 : 02. november 2013, 19:23 »
Personlig synes jeg at det meste av den offentlige invandringsdebatten alltid handler om den prosenten av invandrere som er antisosiale, og at dette er helt feil fokus. De fleste asylsøkere kommer overhodet ikke i klammeri med loven og gjør sitt beste for å lære seg å klare seg i samfunnet. I de siste årene har vi tatt in ca 1200 asylsøkere i året. Hvis vi virkelig ikke klarer å integrere en så liten brøkdel av befolkningen så synes jeg det er noe med systemet, eller det norske folks holdninger det er noe feil med.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Vedrørende valget
« #84 : 03. november 2013, 17:50 »
Personlig synes jeg at det meste av den offentlige invandringsdebatten alltid handler om den prosenten av invandrere som er antisosiale, og at dette er helt feil fokus.

Uten overdreven innvandring til Norge de siste 30 åra ville vi ikke hatt en ransbølge i hovedstaden nå, vi ville heller ikke hatt så alt for mange overfallsvoldtekter.  Du kan si hva du vil men dette er relevant.

Hvis vi virkelig ikke klarer å integrere en så liten brøkdel av befolkningen så synes jeg det er noe med systemet, eller det norske folks holdninger det er noe feil med.

Få samfunn takler/aksepterer store grupper fra en annen kultur som slår seg ned, det er ikke noe galt med det norske samfunnet sånn sett, det er helt normalt.  Jeg vil heller påstå at Norge er ett av de bedre landene når det kommer til å akseptere fremmede kulturer, vi legger oss jo flat og gir etter for det ene kravet etter det andre.  Prøv å se hvor velkommen en stor gruppe nordmenn med norsk livstil og vaner ville ha vært om de prøvde å immigrere til en nasjon i midtøsten.

En kan også spørre seg selv hvor mye vi egentlig hjelper i det store perspektivet.

Denne videoen er fin:

https://www.youtube.com/watch?v=A4fUh18B77w

Tar riktignok utgangspunkt i immigrasjon til USA men poenget er det samme.  Rulatoren kan sikkert kommentere hva han syns om statistikken som blir lagt fram her.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Vedrørende valget
« #85 : 03. november 2013, 20:18 »
Jeg synes som sagt at det er helt feil å diskriminere invandrere grunnet feks ransbølgen i Oslo akkurat nå. Vi har mange hatt ran- og knekk- miljøer som er norske, Tveita-miljøet på 80-tallet, torpedovirksomheten fra 90tallet av, Bankraningen på 90 og 2000- tallet. Hells Angels og Bandidos er utelukkende hvite, stort sett norske. Så krim finner man overalt. Og ja, hvis man hadde hatt lukkede grenser ville man sluppet visse uønskede elementer. Men for meg virker det fullstendig inhumant å utestenge tusener av trengende fra vår hjelp bare for å sikre seg mot noen få. Den slags fryktpolitikk, med en så høy pris står i alle fall ikke jeg inne for.


Få samfunn takler/aksepterer store grupper fra en annen kultur som slår seg ned, det er ikke noe galt med det norske samfunnet sånn sett, det er helt normalt.  Jeg vil heller påstå at Norge er ett av de bedre landene når det kommer til å akseptere fremmede kulturer, vi legger oss jo flat og gir etter for det ene kravet etter det andre.  Prøv å se hvor velkommen en stor gruppe nordmenn med norsk livstil og vaner ville ha vært om de prøvde å immigrere til en nasjon i midtøsten.


Jeg synes ikke det holder å vurdere det slik at om vi ikke er verre en andre land så er det greit. Jeg kan tenke meg flere land (Østerike, Danmark, Hellas, Tyrkia etc) som jeg helst ikke vil bli sammenlignet med i denne sammenheng, fordi deres innvandringspolitikk er horribel.
Det samme gjelder hypotesen om hvordan en stor norsk folkegruppe ville bli tatt i mot i mitdøsten. Hypotesen om at nordmenn ikke ville blitt behandlet pent i et annet land fratar oss ikke ansvaret vi har overfor våre medmennesker.
Når det gjelder å legge seg flat for krav, må du gjerne eksemplifisere, jeg er nemlig ikke klar over at vi hadde lagt oss flate for noe urimelig.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #86 : 04. november 2013, 10:12 »
Ja, så siden det finnes eksempler på nordmenn som er kriminelle så må vi godta at det finnes kriminelle utlendinger også Hallvard.

Sprøyt. De etnisk norske som skaper problemer, er norges problem og Norges ansvar. De innvandrerne som får avslag på asylsøknaden og som ender som kriminelle, kunne så enkelt vært unngått med en strengere politikk. Stoltenberg og venstresida sitt ansvar, spør du meg.

Når det gjelder ansvar for medmennesker, så kan du tusle litt rundt på Grønland og tøyen på kveldstid et par dager fremover, og så kan du si om du følte mye medmenneskelighet der nede.

Rulatoren: Jeg skjønner nå at du ikke er skutt i huet. Du er statistiker.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vedrørende valget
« #87 : 04. november 2013, 10:14 »
Uten overdreven innvandring til Norge de siste 30 åra ville vi ikke hatt en ransbølge i hovedstaden nå, vi ville heller ikke hatt så alt for mange overfallsvoldtekter.  Du kan si hva du vil men dette er relevant.

Personlig klarer jeg ikke annet å se enn at de som støtter dagens innvandringspolitikk synes overfallsvoldtekter og ran er noe man må ta med i betraktningen, og ikke noe som burde vært fullstendig fjernet fra samfunnet vårt. ( med tanke på representasjonen blant de som utøver den type kriminalitet. )
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #88 : 04. november 2013, 18:14 »
Blink og blink, fru Blom. De som snakker varmest om internasjonal forbrødring er for stengte grenser?
Jeg er for grenseKONTROLL.  Det store, store flertall av verdens befolkning vil forstå at det ikke finnes det minste snev av rasisme i det.  Det er ikke rasisme å beskytte egen økonomi.  Det er ikke rasisme å regulere hvor mange mennesker som skal få flytte inn i et land.  EU-tilhengere snakker ofte som om det er sånn.  Men selv vil de aller fleste av dem regulere strengt hvor mange ikke-europeere som slipper inn i EU.  Den internasjonale solidariteten til EU-tilherngerne er uekte vare.
Sitat
De som ønsker å gi mer i uhjelp, vil samtidig ha økte tollbarrierer?
Vi hjelper ikke verdens fattige ved å slutte å beskytte egen industri.  Det er de rikeste menneskene i verden som vi hjelper ved å gjøre det.  Det er de rikeste menneskene i verden som tjener på markedsliberalismen.  Merk også at økonomisk historie viser at markedsliberalisme er hva de rike og mektige vil at ANDRE skal gjøre.  Da Storbritannia, USA og Tyskland (under Bismarck) var i sterk vekst, ville de andre land skulle fjerne sine reguleringer, mens de beholdt beskyttelsen av egen økonomi.  Kina gjør akkurat det samme nå.
Sitat
Man kjemper for likestilling på alle plan, men tør ikke si nei der islam kolliderer med vår oppfattelse av rett og galt i forhold till diskriminering?
Dette er feil.  Islam er ikke lenger freda på venstresida.  Derimot er det sånn at muslimske regimer er beskytta på høyresida så lenge de er allierte med vesten.  Saudi-Arabia er etter min mening verdens verste stat, med de andre gulfstatene hakk i hæl.  Saudi-Arabia var likevel verdens største importpør av vestlig krigsmateriell gjennom hele nittitallet (Kilde: Jane's Defense Magazine).  Bare se hvordan Saudi-Arabia dekkes på CNN og BBC World.  Denne forferdelige staten blir så beskyttet og smisket for at det helt kvalmt.  Merk også at mange av de mest forstokka islamske miljøene rundt om i verden (inkl. Norge) får direkte pengestøtte fra Saudi-Arabia.  Er det forresten ikke litt rart at det krøkkete potentantveldet i Dubai ble forsvart i nettopp denne tråden?
Sitat
Man ønsker fokus på miljø, men er helt avhengige av hver lille dråpe olje i statskassen?
Akkurat det er jeg enig med deg i.  Utvinningstempoet burde settes kraftig ned, og oljeressursene burde spares PÅ HAVBUNNEN.
Sitat
Man vil ha arbeidsplasser og matproduksjon, men i liten grad handle md andre?

Jeg kunne fortsatt lenge....

PS, hersketeknikker holder vi utenom en saklig debatt synes jeg.
Jeg vet om svært få på venstresida som vil slutte å handle.  Handel behøver ikke skje uten folkevalgt plan og regulering.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #89 : 04. november 2013, 19:03 »
En kan også spørre seg selv hvor mye vi egentlig hjelper i det store perspektivet.

Denne videoen er fin:

https://www.youtube.com/watch?v=A4fUh18B77w

Tar riktignok utgangspunkt i immigrasjon til USA men poenget er det samme.  Rulatoren kan sikkert kommentere hva han syns om statistikken som blir lagt fram her.
Denne videon var visuelt uhyre effektiv, og jeg har ingen problemer med å være enig med hva Roy Beck sier her.  Det er helt håpløst å skulle lindre økonomiske problemer ved hjelp av innvandring.  På lang sikt vil en sånn politikk gjøre verden til et verre sted.  Kapital og teknologi vil alltid ha lettere for å forflytte seg over store avstander på kort tid enn det som mennesker har.  En verden der desperate mennesker halser etter rikdommen, er ikke en bra verden.

Men det finnes andre argumenter for innvandring:
 * Folk forelsker seg på tvers av landegrenser, og de bør få muligheter til å kunne leve sammen.
 * Aktivister og opposisjonelle blir forfulgt mange steder i verden, og disse har krav på beskyttelse.  Her må vi bidra.
 * Akademia verden over har nytte av en viss utveksling av mennesker over kortere eller lengre tid.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!