Skrevet av Emne: Vedrørende valget  (Lest 29200 ganger)

Utlogget Z

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 297
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 297

Sv: Vedrørende valget
« #105 : 02. desember 2013, 19:50 »
Jeg mener vi bør åpne for at saker som berører oss i så stor grad som innvandring og asylpolitikk skal avgjøres ved folkeavstemninger.

For mange irrasjonelle, uutdannede, trangsynte folk til at det er et alternativ.

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Vedrørende valget
« #106 : 03. desember 2013, 20:32 »
For mange irrasjonelle, uutdannede, trangsynte folk til at det er et alternativ.

Så du sier indirekte her at demokratiet skal avskaffes?
Konebanker og totalonanist

Utlogget Z

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 297
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 297

Sv: Vedrørende valget
« #107 : 04. desember 2013, 07:24 »
Så du sier indirekte her at demokratiet skal avskaffes?
Tolk det som du vil.

Jeg er for demokratiet. Problemet med systemet sånn som det er nå er at for mange har null informasjon. Oftest fører det til at de velger partiet sitt på et veldig primitivt grunnlag. De driter i hva som er best for samfunnet eller hvilke partier som egner seg til å styre Norge.

"Jeg liker ikke innvandrere. Jeg stemmer FRP!"
"Jeg vil ha mindre skatt. Jeg stemmer Høyre!"

Litt satt på spissen, men det er min mening. Tror ikke jeg skal skrive mer i denne tråden nå. Blir for lett provosert når det kommer til politikk, så det er ikke verdt det.

Northsteel

  • Gjest
Sv: Vedrørende valget
« #108 : 04. desember 2013, 11:08 »
Tolk det som du vil.

Jeg er for demokratiet. Problemet med systemet sånn som det er nå er at for mange har null informasjon. Oftest fører det til at de velger partiet sitt på et veldig primitivt grunnlag. De driter i hva som er best for samfunnet eller hvilke partier som egner seg til å styre Norge.

"Jeg liker ikke innvandrere. Jeg stemmer FRP!"
"Jeg vil ha mindre skatt. Jeg stemmer Høyre!"

Litt satt på spissen, men det er min mening. Tror ikke jeg skal skrive mer i denne tråden nå. Blir for lett provosert når det kommer til politikk, så det er ikke verdt det.

"Jeg vil slippe å tenke selv". Jeg stemmer AP
"Jeg ønsker at skal lønne seg å ikke være i arbeid". Jeg stemmer SV

Tror du forenkler politikken veldig, hva som er best/mest velegnet for Norge er det ikke et fasitsvar på. Det virker som DU har fasitsvaret.

Jeg synes en folkeavstemning på innvandring er et godt forslag, innvandringen i Norge har mye større innvirkning på Norge en til dømes EU. Norge er best i klassen i EU selv om vi ikke er medlem.

Hører mange ganger at vi trenger innvandring for sysselsettting i eldreomsorgen. Det blir som å pisse seg ut, veldig varmt der og da, men kaldt og vått senere. Hvem skal ta seg av DEN generasjonen med eldrebølge?

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #109 : 04. desember 2013, 18:14 »
Det er interessant at forslag om folkeavstemning om innvandring kommer opp med jevne mellomrom.  Jeg skal slett ikke påstå at det bare er rasister som setter fram dette forslaget, og jeg kan saktens være for det selv dersom de alternativene som man stemmer over, er godt gjennomtenkt.

Men folkeavstemninger om forsvarspolitikk og utenrikspolitikk foreslås omtrent aldri.  Her er det mye lettere å formulere gode og enkle alternativer som folk kan stemme over, f.eks. "Skal vi delta i krigen i land X? Velg stemmeseddel merket JA eller NEI."  Hvorfor skjer dette ikke?  Hvorfor skjer det heller ikke i andre vestlige land?  Kan det være sånn at imperialistiske makteliter i de fleste land synes at det å delta i kriger rett og slett er for VIKTIG til at folk kan avgjøre dette direkte?

Dersom dette hadde vært gjennomført for eksempel i tilfellet Libya, så hadde vi kanskje sluppet dette:

http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-25084209
http://www.strategic-culture.org/news/2013/11/25/gunmen-attacks-air-base-in-southern-libya.html
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/libya/artikkel.php?artid=10140806
http://www.dagbladet.no/2013/12/04/nyheter/politikk/utenriks/30668290/

Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Vedrørende valget
« #110 : 04. desember 2013, 21:25 »
Her tillegger du meg meninger, og skeier ut med litt antikrigspropaganda i samme slengen. Helt greit, men god debatteknikk er det ikke.

Du vet ikke hvor jeg står når det gjelder synet på vestens krigføring f.eks.

Jeg tror det er viktigere en noensinne at de som mener at vi skal ha en mer restriktiv innvandring -og flyktningepolitikk engasjerer seg politisk. Kan bare oppfordre det som faktisk er det store flertallet i disse spørsmålene om å bli aktive på lokalplanet. Venstresiden har fått lov og skakkjøre dette alt for lenge nå.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Vedrørende valget
« #111 : 04. desember 2013, 21:34 »
Så du sier indirekte her at demokratiet skal avskaffes?

Det burde det gjennomføres folkeavstemning om hver uke, med ufravikelig obligatorisk deltagelse for alle borgere.

Edit : nå har jeg klart å bli treningsnarkoman ser jeg, mission accomplished.  :Smiley
Never mind, bedre enn "erfaren bruker"
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vedrørende valget
« #112 : 05. desember 2013, 17:16 »
Her tillegger du meg meninger, og skeier ut med litt antikrigspropaganda i samme slengen. Helt greit, men god debatteknikk er det ikke.
Et kort svar: Innlegget mitt var ikke myntet på deg.  Det var en generell betraktning om hva som blir vektlagt og diskutert kontra hva som ikke blir det.  Jeg tror at Noam Chomsky har i stor grad rett når han beskriver hvordan opinionen gjetes og manipuleres til å løpe i flokk.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!