Skrevet av Emne: Hvordan øke muskelmasse for svømmer?  (Lest 6469 ganger)

Utlogget Sailfish

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Hvordan øke muskelmasse for svømmer?
« : 16. september 2013, 13:31 »
Hei!

Jeg svømmer 3 ganger i uka. Hver økt er ca. 1 time lang, med varierende innhold. Oftest fordeler jeg det sånn at jeg har én økt hvor jeg kjører hard interval-trening, én hvor jeg kjører restitusjon (vanligvis 90-120min) og én hvor jeg øver teknikk.

Jeg blir mer fit og toned av dette opplegget, men jeg ønsker og øke muskelmassen min mer enn det kun dette opplegget tillater meg.
Hva burde jeg supplere dette treningsopplegget med for å øke muskelmasse og kutte fettprosent?
Alle profesjonelle svømmetrenere, som jeg har lest om på nettet, anbefaler svømmere og alle utholdenhetsutøvere en diet med over gjennomsnittet høyt carboinnhold. De anbefaler 70-80% carbs.

Jeg er 193 cm høy og veier for øyeblikket 78 kg. Fettprosenten min ligger på 14%.

I tillegg bør jeg nevne at jeg studerer medisin, og har derfor ikke all den fritid jeg skulle ønske i forhold til trening.   

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Hvordan øke muskelmasse for svømmer?
« #1 : 17. september 2013, 11:47 »
Du sparer tid med hjemmetrening om du investerer i en trx-slynge og kettlebells. Da har du mange  tunge og effektive øvelser som kan bidra til å øke muskelmassen. Du trenger nok en god del karbohydrater med svømmetreningen, men hold et lite ekstra fokus på protein-inntaket.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!