Skrevet av Emne: Markløft-Teknikk  (Lest 3023 ganger)

Utlogget salve10

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Markløft-Teknikk
« : 22. juli 2013, 22:57 »
Hvordan synes dere teknikken min er? http://www.youtube.com/watch?v=OkfLZzGwsdk

Hadde vært fint om noen kunne ha hjulpet meg med eventuelle feil, så jeg unngår alvorlige ryggskader. Har tidligere hatt grusom teknikk, men tror den har bedret seg..

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Markløft-Teknikk
« #1 : 23. juli 2013, 15:54 »
Litt bredere stilling med føttene. Det vil antakeligvis rette opp sånne små balanseting som skjer i videoen, hvor du må flytte på deg fordi du havner i ubalanse. Ikke så gøy når vekten drar seg enda høyere opp. Skuldrene lenger frem over stanga. Dra vekten rett opp i lufta, følg leggene og låra opp. Pass på at vekten ikke svever fremover og kommer flere centimeter ut fra kroppen din.

Når du skal ned igjen låser du opp korsryggen og følger låra nedover. I videoen har du kroppen altfor langt bakover, slik at du må ut forbi knærne på vei ned. Hvis du følger stanga med øynene ser du at den ikke beveger seg rett opp og ned når du løfter.

Når du skal løfte: Føttene inn under stanga, den skal være omtrent over lissene på skoa dine. Tærne peker litt utover, men ikke for mye. Du bøyer deg ned, tar grepet ditt, lener deg litt fremover sånn at leggene kommer i kontakt med stanga, og tenker "rett opp brystkassa" - da kommer rumpa ned og skuldrene opp. Så drar du, og følger kroppen oppover sånn at stanga beveger seg i rett linje.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget salve10

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Markløft-Teknikk
« #2 : 23. juli 2013, 19:16 »
Takk for det, men stangen er helt inntil beinene på løftet og grunnen til at jeg flyttet meg var for å få begge vektene under matten.
Men takk for god respons!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!