Skrevet av Emne: Det ene brystet er større enn det andre + klump (?)  (Lest 8596 ganger)

Utlogget GeekIform

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Det ene brystet er større enn det andre + klump (?)
« : 21. september 2013, 11:20 »
Hei,

har nå endelig tatt meg tid til å skrive dette innlegget, for jeg lurer virkelig på hva som er feil, eventuelt hva jeg gjør feil..

Mitt venstre bryst har alltid vært større enn venstre etter at jeg har begynt å trent, men slik jeg har forstått det, skulle det jevne seg ut etter hver. Har nå trente "seriøst" i ca. 1 år, og forskjellen er fortsatt der. For ikke så lenge siden merket jeg også en kul/klump bak venstre nippel. Kan dette henge sammen?

Samtidig merker jeg at når jeg kjører for eksempel brystpress med manualer, så jobber/merker jeg det mer i venstre side. Og armene går ikke helt "likt"..

Takker for alle svar:)

Utlogget slight

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 121

Sv: Det ene brystet er større enn det andre + klump (?)
« #1 : 21. september 2013, 12:24 »
Kulen / klumpen under nippelen kan være gynekomastia. Avhengig av hvor gammel du er kan dette enten bli borte av seg selv når du er ferdig med puberteten, eller så må du kanskje operere det vekk. Operasjonen koster ca 20 000kr.

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Det ene brystet er større enn det andre + klump (?)
« #2 : 21. september 2013, 13:57 »
Det du mest sannsynlig gjør feil er at vinkelen mellom albuen og midjen din er forskjellig på hver arm. Dermed vil aktiveringen av bryst bli forskjellig på hver side av kroppen.

Du bør muligens kjøre litt lett og kjøre reps sakte for å få inn ett nytt bevegelsesmønster. Om du kjører tungt og eksplosivt kommer kroppen din til å bruke gamle vaner og dermed dårlig teknikk.

Om du vill ha ett mer detaljert svar bør du filme menst du tar benkpress, eller få noen som har kunnskap om trening til å se på deg løfte og komme med korreksjoner underveis.


Utlogget GeekIform

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Det ene brystet er større enn det andre + klump (?)
« #3 : 21. september 2013, 15:05 »
Kulen / klumpen under nippelen kan være gynekomastia. Avhengig av hvor gammel du er kan dette enten bli borte av seg selv når du er ferdig med puberteten, eller så må du kanskje operere det vekk. Operasjonen koster ca 20 000kr.
Det er ikke noe stort problem. Er 16, så kommer til å an hvordan det utvikler seg.

Det du mest sannsynlig gjør feil er at vinkelen mellom albuen og midjen din er forskjellig på hver arm. Dermed vil aktiveringen av bryst bli forskjellig på hver side av kroppen.

Du bør muligens kjøre litt lett og kjøre reps sakte for å få inn ett nytt bevegelsesmønster. Om du kjører tungt og eksplosivt kommer kroppen din til å bruke gamle vaner og dermed dårlig teknikk.

Om du vill ha ett mer detaljert svar bør du filme menst du tar benkpress, eller få noen som har kunnskap om trening til å se på deg løfte og komme med korreksjoner underveis.

Ja det er fullt mulig. Tror jeg skal fokusere på å ha lik vinkel og gjøre det riktig.

Utlogget ThorEven19

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Det ene brystet er større enn det andre + klump (?)
« #4 : 21. september 2013, 15:14 »
Kulen / klumpen under nippelen kan være gynekomastia. Avhengig av hvor gammel du er kan dette enten bli borte av seg selv når du er ferdig med puberteten, eller så må du kanskje operere det vekk. Operasjonen koster ca 20 000kr.

Operasjon får man vel dekt så fremt det er forårsaket av puberteten og ikke steroider. Om du vil kvitte deg med det uten operasjon kan du ta kontakt med en av de store kara på gymmet og spør om de kan skaffe deg letro eller arimidex. Det vil fjerne alt av sexlyst men det vil effektivt fjerne gyno.

Utlogget GeekIform

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Det ene brystet er større enn det andre + klump (?)
« #5 : 21. september 2013, 23:41 »
Operasjon får man vel dekt så fremt det er forårsaket av puberteten og ikke steroider. Om du vil kvitte deg med det uten operasjon kan du ta kontakt med en av de store kara på gymmet og spør om de kan skaffe deg letro eller arimidex. Det vil fjerne alt av sexlyst men det vil effektivt fjerne gyno.

Men jeg lurer da på om den kan gå bort av seg selv, eller om det er noe jeg kan gjøre uten å operere eller ta shady ting jeg aldri har hørt om?

Utlogget ThorEven19

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Det ene brystet er større enn det andre + klump (?)
« #6 : 21. september 2013, 23:49 »
Jeg har bare erfaringer med gyno som følge av bruk av steroider, så om det kan gå bort av seg selv kan ikke jeg svare deg på dessverre. Om du allerede har begynt å utvikle gyno så tviler jeg på det, men sikkert noen med mer erfaring angående det enn meg her inne.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Hvis kulen du snakker om er øm og ligger omtrent rett bak brystvorten, og du er midt i kroppens hormonkaos (les: 16 år), så høres dette ut som gynekomastia, det går over av seg selv hos de aller fleste. Hos enkelte kan det vedvare, da ofte definert som varighet over 2 år eller etter 17 års alder. I din alder så ville man ikke vurdert noen kirurgisk inngrep enda da det ikke gir noen umiddelbar endring i hormonstatusen i kroppen din, som er årsaken til problemet. Det finnes også behandling med medisiner. Hvis du er usikker og bekymret så koster det fælt lite å ta et legebesøk både for å få undersøkt kulen og evt. ta noen blodprøver hvis legen din mener det er indikasjon for det.

Når det gjelder ulik størrelse på bryst så er dette normalt, hos de aller fleste vil man kunne det ikke eksisterer full symmetri. Etter hvert som man får etablert bedre treningsrutiner og jobbet med svakheter så jevner det seg ofte ut når man får pakket på litt mer muskulatur.

-legen
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget GeekIform

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Velger å bumpe denne tråden.
Kulen har nå nesten forsvunnet helt. Takk for det,

Har prøvd å fokusere på å få bedre teknikk i brystøvelsene jeg utfører. Det kan ikke ha blitt noe dårligere, men merker fortsatt mer i venstre bryskt under øvelsene. Og da har jeg også lagt merke til at dette gjelder ALLE brystøvelser. Gjelder også bryst-apparater, hvor det egentlig ikke skal være mulig å ta i bruk feil teknikk. Kan virkelig ikke helt forstå dette, men kan det ha noe med utvikling i skjelett eller bein? Hva vet jeg..

Så setter stor pris på alle innspill.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!