Skrevet av Emne: Cannabis ødeleggende?  (Lest 4336 ganger)

Utlogget th911

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Cannabis ødeleggende?
« : 23. september 2013, 16:36 »
Hei.

Jeg har et spørsmål.. Har prøvd og søke opp emnet her, men ikke fått det jeg lurte på bekreftet på noe som helst måte.

Jeg er en person som trener og spiser ganske seriøst. Følger en streng diett med 6 måltid vær dag til faste tider.. Sover i snitt vær dag ca 8 og en halv time også.. Trener etter ett proff oppsatt treningsprogram ( ja er ganske seriøs ).. Men har en liten uvane... Jeg er avholds drikker ingen alkohol, men liker og ta meg en rev før leggetid etter alle dagens måltid er inntatt og treningen fullført...

Da lurer jeg på hvor ødeleggende detter er? ( JA jeg vet det er skadelig for lunger osv ) Men tenker mer på hvor ødeleggende detter er for fremgangen i styrke og muskelbygging? Samt om det ødelegger for næringsopptaket i kroppen?. Jeg har som sagt ganske bra rutine på ting og går aldri glipp av et måltid... Er bare den ene reven eller to etter siste måltid før søv.. Håper noen kan gi meg noen gode svar Smiley Takk på forhånd

Utlogget ThorEven222

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Cannabis ødeleggende?
« #1 : 23. september 2013, 17:34 »
Forstår jeg deg rett nå? Spiser du rev til "før leggetid" måltid? Umoralsk og egoistisk spør du meg. Skal alle byggere begynne å spise rev til kvelds kommer ikke den til å vare lenge. Du har ikke vurdert andre kilder til prottis? Kylling, svin, fisk etc? Gjør samme nytten til en mindre samfunnsskade... hvordan får du tak i reven da? Regner med det ikke er å skaffe p nærmeste kiwi.. skyter du den selv?

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275


Utlogget th911

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Cannabis ødeleggende?
« #3 : 23. september 2013, 19:12 »
Så morsom folk er : ).. Seriøse svar viss noen har. ( Dere som alltid skal være vanskelig når det kommer til ''slike ting'' kan la vær og kommentere) Takk Smiley

Utlogget Logan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

Sv: Cannabis ødeleggende?
« #4 : 23. september 2013, 19:22 »
Minimalt, annet, enn som du nevnte, så vil det ha en viss effekt på lungekapasiteten din. Fortsatt langt bedre enn tobakk, hvis ikke du blander det ut med tobakk da.

Utlogget th911

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Cannabis ødeleggende?
« #5 : 23. september 2013, 19:37 »
Takk for svar Smiley.. Så visst jeg spiser,trener og sover nok. Så ødelegger det altså ikke SÅ mye for muskelbygging/styrkeøkningen?..

Godt og høre : - )

Utlogget Logan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

Sv: Cannabis ødeleggende?
« #6 : 23. september 2013, 19:56 »
Nei, ser ikke hvorfor det skal det. Hvis det hadde vært tilfelle, så hadde det for lengts vært et studie på det! Er jo også utallige topp-atleter som er "kjente" for å ta seg en rev i ny og ne.

Er til og med folk som promoterer bruken av det under trening, de føler de får et langt bedre fokus, kontakt med musklene osv

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Cannabis ødeleggende?
« #7 : 23. september 2013, 23:35 »
"Effects of chronic marijuana use on testosterone, luteinizing hormone, follicle stimulating hormone, prolactin and cortisol in men and women.

Block RI, Farinpour R, Schlechte JA.

Department of Anesthesia, College of Medicine, University of Iowa, Iowa City 52242.

To investigate possible effects of chronic marijuana use on reproductive and stress hormones, we assayed testosterone, luteinizing hormone, follicle stimulating hormone, prolactin, and cortisol in 93 men and 56 women with a mean (+/- S.E.) age of 23.5 +/- 0.4 years. Hormone values were compared among groups of subjects stratified according to frequency of marijuana use (frequent, moderate and infrequent; N = 27, 18, and 30, respectively) and non-using controls (N = 74). Chronic marijuana use showed no significant effect on hormone concentrations in either men or women.


Serum testosterone concentrations in cannabis and opiate users


Friedrich G, Nepita W, Andre T.

Institut fur Rechtsmedizin, Universitat Freiburg.

The object of this study was to establish possible influences of long-term cannabis usage on plasma testosterone levels. The plasma testosterone levels of 66 male Pakistani who for years had smoked cannabis daily or drank cannabis regularly where measured after chronic and acute intake of the drug and compared with a material of 41 normal controls, i.e. persons who did not use cannabis. An evaluation of the results showed that there were no significant differences between the two groups. No influence of long-term cannabis usage on plasma testosterone levels was found. Furthermore we wished to find out wether long-term heroin abuse showed an effect on plasma testosterone levels. The concentrations of testosterone in the plasma of 102 heroin addicts assigned to a Methadone Program were measured and compared with the values of 29 male healthy students as controls. Plasma testosterone levels were found to be significantly decreased in heroin addicts as compared to controls."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!