Skrevet av Emne: Kosthold og stølhet.  (Lest 5264 ganger)

Utlogget rollingthunder

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

  • Ja til profesjonell kampsport i Norge.
Kosthold og stølhet.
« : 02. oktober 2013, 13:02 »
edit : Kanskje jeg skal starte denne tråden i kostholds forumet.



Jeg har hatt en stygg tendens til å bli veldig støl etter trening, så mye at jeg noen ganger har måtte vente en hel uke til neste økt. Skyldes dette at kroppen mangler noe?

Hva slags mat før/etter har dere å anbefale og evnt kosttilskudd samt noe  forebyggende?

mvh

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Kosthold og stølhet.
« #1 : 02. oktober 2013, 16:43 »
Det sies at magnesium forhindrer stølhet, i tilleg er det selvsagt viktig å få i seg nok protein, om du ikke gjør det kan stølheten bruke lenger tid på å forsvinne.

om du har hatt en pause fra treningen og kommer tilbake kan man oppleve å bli veldig støl i starten, og om du må bruke mange dager og opptil en uke på å restituere deg kan stølheten komme tilbake med en gang fordi du ikke rekker å trene ofte nok.

Utover det veit jeg ikke, er bare drit digg å være støl egentlig da, og om du ikke kan trene fordi du er støl bør du ikke ha dårlig samvittighet, du er jo fortsatt i restitusjonsfasen siden du har trent så jævli hardt :DDD

Tilstrekkelig magnesium er forresten kunstig for flere ting mtp trening, det øker testosteronet og er nødvendig for at musklene skal prestere optimalt, forskning viser at svært mange i den vestlige verden får for lite magnesium. Merk at hvis du skal bruke dette som tilskudd så er de fleste magnesiumtilskuddene du får i tak i i norge råttne da de bruker magnesiumoksid(uoppløselig industriell magnesium) som hovedkilde, som har lav opptagelighet, se etter magnesiumsitrat, magnesiumaspartat, magnesiumglycinate etc om du ønsker å prøve dette.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Gå til:  

Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.

Strak markløft

Trening12.11.2019135

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.

Omvendt curl

Trening11.11.2019145

Tren opp underarmene med omvendt curl.
Dette er pannekaker som er rike på fullverdige proteiner.
Fra tørt og trått til velsmakende og sukkerholdig!