Skrevet av Emne: Kosthold og stølhet.  (Lest 7782 ganger)

Utlogget rollingthunder

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

  • Ja til profesjonell kampsport i Norge.
Kosthold og stølhet.
« : 02. oktober 2013, 13:02 »
edit : Kanskje jeg skal starte denne tråden i kostholds forumet.



Jeg har hatt en stygg tendens til å bli veldig støl etter trening, så mye at jeg noen ganger har måtte vente en hel uke til neste økt. Skyldes dette at kroppen mangler noe?

Hva slags mat før/etter har dere å anbefale og evnt kosttilskudd samt noe  forebyggende?

mvh

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Kosthold og stølhet.
« #1 : 02. oktober 2013, 16:43 »
Det sies at magnesium forhindrer stølhet, i tilleg er det selvsagt viktig å få i seg nok protein, om du ikke gjør det kan stølheten bruke lenger tid på å forsvinne.

om du har hatt en pause fra treningen og kommer tilbake kan man oppleve å bli veldig støl i starten, og om du må bruke mange dager og opptil en uke på å restituere deg kan stølheten komme tilbake med en gang fordi du ikke rekker å trene ofte nok.

Utover det veit jeg ikke, er bare drit digg å være støl egentlig da, og om du ikke kan trene fordi du er støl bør du ikke ha dårlig samvittighet, du er jo fortsatt i restitusjonsfasen siden du har trent så jævli hardt :DDD

Tilstrekkelig magnesium er forresten kunstig for flere ting mtp trening, det øker testosteronet og er nødvendig for at musklene skal prestere optimalt, forskning viser at svært mange i den vestlige verden får for lite magnesium. Merk at hvis du skal bruke dette som tilskudd så er de fleste magnesiumtilskuddene du får i tak i i norge råttne da de bruker magnesiumoksid(uoppløselig industriell magnesium) som hovedkilde, som har lav opptagelighet, se etter magnesiumsitrat, magnesiumaspartat, magnesiumglycinate etc om du ønsker å prøve dette.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!